Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να φτάσουν κατά μέσο όρο τα 80 χιλιόμετρα (50,4 μίλια) ανά 3,78 λίτρα (1 γαλόνι) σε όλο τον στόλο τους μέχρι το έτος μοντέλου 2031, σύμφωνα με έναν τελικό κανόνα που ανακοινώθηκε πρόσφατα από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA). Το νέο πρότυπο περιλαμβάνει μια αύξηση 2,24 χλμ. (1,4 μιλίου) ανά γαλόνι από τους στόχους του 2026, αλλά μικρότερη από τα 92,8 χλμ. (58 μίλια) ανά γαλόνι που είχε προτείνει προηγουμένως ο Oργανισμός.
Η κίνηση έρχεται καθώς η κυβέρνηση Biden αντιμετωπίζει σημάδια επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εργάζεται για να επιταχύνει τη μετάβαση της χώρας σε καθαρότερα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Η προηγούμενη πρόταση του NHTSA αντιμετωπίστηκε με σφοδρή αντίθεση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες προειδοποίησαν ότι ο καθορισμός στόχων που ήταν πολύ επιθετικοί θα κόστιζε στην αυτοκινητοβιομηχανίες δισεκατομμύρια δολάρια σε πρόστιμα για την αδυναμία της.
Ο John Bozzella, πρόεδρος της Alliance for Automotive Innovation, που ασκεί πίεση εκ μέρους των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, ξεκαθάρισε ότι: «Η εμμονή στην προηγούμενη πρόταση θα στρέψει τα κεφάλαια της αυτοκινητοβιομηχανίας μακριά από τις τεράστιες επενδύσεις που απαιτούνται από τη μετάβαση στα ηλεκτρικών οχημάτων».
Ανώτερος αξιωματούχος της διοίκησης είπε ότι ο τελικός κανόνας λαμβάνει υπόψη το ποσό των χρημάτων που ξοδεύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αν και νομικά απαγορεύεται στις ρυθμιστικές αρχές να το συνυπολογίζουν ρητά στα πρότυπα.
Ο Dan Becker, περιβαλλοντολόγος στο Κέντρο Βιολογικής Ποικιλότητας, επέκρινε την απόσυρση της διοίκησης επισημαίνοντας ότι: «Ο αδύναμος τελικός κανόνας του NHTSA σπαταλά μεγάλες ποσότητες καυσίμων, εκπέμπει υπερβολική ρύπανση και εκχωρεί την αγορά καθαρών οχημάτων σε ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες».
Οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων Tesla και Rivian Automotive παρουσίασαν παρατεταμένη πτώση μετά την ανακοίνωση. Η General Motors και η Ford Motor, που πωλούν κυρίως βενζινοκίνητα οχήματα, διατήρησαν εν τω μεταξύ κέρδη λιγότερο από 1% η καθεμία στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Ο Οργανισμός NHTSA είπε ότι τα νέα πρότυπα θα μειώσουν την κατανάλωση βενζίνης κατά σχεδόν 70 δισεκατομμύρια γαλόνια μέχρι το 2050 και θα εξοικονομήσουν στους αμερικανούς καταναλωτές περισσότερα από 23 δισεκατομμύρια δολάρια σε κόστος καυσίμων. Για μεμονωμένους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα από 600 δολάρια σε εξοικονόμηση κατά τη διάρκεια ζωής του οχήματός τους, σύμφωνα με το Bloomberg.
Νωρίτερα φέτος, η κυβέρνηση Biden έδωσε στις αυτοκινητοβιομηχανίες ορισμένες παραχωρήσεις σχετικά με τα νέα όρια εκπομπών καυσαερίων που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών αλλά και των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων.