O νέος διευθυντής της Stellantis Europe κ. Jean-Philippe Imparato κατά την ακρόασή του ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης διαβεβαίωσε τους βουλευτές ότι η παραγωγική ικανότητα του κατασκευαστή στη Γαλλία θα διατηρηθεί για τα επόμενα τρία χρόνια.
Η αναμενόμενη επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης το επόμενο έτος εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις προοπτικές της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γαλλία. Αντιμέτωποι με αβεβαιότητες στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, το μέλλον των αυτοκινητοβιομηχανιών διακυβεύεται και η κατάσταση της Volkswagen είναι μια υπενθύμιση ότι κανένας κατασκευαστής δεν γλιτώνει από αυτές τις προκλήσεις.
«Σε λιγότερο από εννέα εβδομάδες θα βιώσουμε μια σημαντική αλλαγή στον κλάδο μας», υπενθύμισε ο Jean-Philippe Imparato, νέος γενικός διευθυντής της Stellantis Europe, κατά την ακρόασή του ενώπιον της επιτροπής οικονομικών υποθέσεων της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης.
Την παραμονή μιας μεγάλης καμπής ενόψει των νέων μειωμένων ορίων εκπομπών CO2, ο μάνατζερ υπογραμμίζει ότι η εξέλιξη των ενεργειακών ορίων είναι γνωστή από το 2018. «Το πλαίσιο τέθηκε. Κανείς δεν μπορεί να εκπλαγεί. Η μετάβαση αναμένεται να οδηγήσει σε 65% ηλεκτρικά οχήματα το 2030. Ένα μεταβατικό σημείο στην Ευρώπη διαφαίνεται από το 2025. Προβλέπει 21% πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, σε σύγκριση με 12% σήμερα. Ένα άλμα από το 1 στο 2» επισημαίνει το στέλεχος της Stellantis.
Μια συμμαχία μεταξύ κατασκευαστών, διανομέων και δημόσιων αρχών
«Eάν οι συνθήκες της αγοράς δεν εξελιχθούν ως προς την αποδοχή από τον τελικό πελάτη, εάν δεν αλλάξει τίποτα, θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις προσαρμογής στις συνθήκες της αγοράς του 2025» προειδοποίησε ο Jean-Philippe Imparato. «Είμαστε έτοιμοι, αλλά χρειαζόμαστε μια συμμαχία μεταξύ των κατασκευαστών από τη μια πλευρά, των διανομέων από την άλλη και των δημόσιων αρχών για να μας υποστηρίξουν σε αυτή τη μετάβαση».
Για την ΕΕ, η ηλεκτρική ενέργεια είναι επί του παρόντος ο μόνος τρόπος επίλυσης του ζητήματος των εκπομπών που σχετίζονται με την ατομική κινητικότητα.
Ωστόσο είναι διαπιστωμένο ότι η ηλεκτροκίνηση παραμένει τουλάχιστον υποτονική στην Ευρώπη, με ορισμένες εξαιρέσεις. Η συρρίκνωση των συνολικών πωλήσεων εγείρει επίσης ερωτήματα υπερπαραγωγής. «Η παραγωγική μας ικανότητα στη Γαλλία θα διατηρηθεί για μια περίοδο τριών ετών», ανακοίνωσε ο επικεφαλής της Stellantis Europe, ενώ φρόντισε να διευκρινίσει ότι: «Σε αυτή τη φάση να θυμάστε ότι συναρμολογούμε ένα εκατομμύριο οχήματα στη Γαλλία, συμπεριλαμβανομένων δώδεκα ηλεκτρικών μοντέλων, μέσω δώδεκα εργοστασίων (συμπεριλαμβανομένων πέντε τοποθεσιών συναρμολόγησης).
Διαχείριση εργοστασίου με βάση τη ζήτηση
Το σχέδιο συναρμολόγησης στα εργοστάσια του ομίλου Stellantis στη Γαλλία δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση για τα επόμενα τρία χρόνια. Ωστόσο, η διαχείριση των εργοστασίων θα βασίζεται στη ζήτηση από την 1η Ιανουαρίου. Με άλλα λόγια, μέτρα μερικής ανεργίας όπως στην Ιταλία ή στις Ηνωμένες Πολιτείες λόγω της χαμηλής ζήτησης των αγοραστών για ηλεκτρικά οχήματα, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αναθεώρηση των σχεδίων του κατασκευαστή. Στο Doubs, το εργοστάσιο έφτασε να απασχολεί από 44.000 μόλις 6.000 υπαλλήλους.
«Θα πρέπει να κάνουμε περισσότερα ώστε η ενεργειακή μετάβαση να έχει τον μικρότερο αντίκτυπο στον βιομηχανικό ιστό» , αναγνώρισε ο Jean-Philippe Imparato, υπενθυμίζοντας τις επενδύσεις 3 δισ. ευρώ που έκανε ο όμιλος Stellantis για την προσαρμογή των χώρων παραγωγής του. Μια ενεργειακή μετάβαση που ήδη πλήττει σκληρά τη Volkswagen και τους κατασκευαστές εξοπλισμού.