Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο την Iveco France για το τμήμα του διαγωνισμού προμήθειας λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με την σχετική απόφαση η εταιρεία θα πρέπει να παραδώσει 100 αρθρωτά αστικά λεωφορεία 18 μέτρων που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6.
Το κάθε λεωφορείο φυσικού αερίου θα κοστίσει 385.000 ευρώ ενώ το συνολικό τίμημα των 100 λεωφορείων CNG ανέρχεται σε 38,5 εκατ. ευρώ πλέον του ΦΠΑ.
Στην Ελλάδα η Iveco εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοντέλλη, και ο ελληνικός όμιλος θα παραδώσει στο υπουργείο τα 100 αρθρωτά αστικά λεωφορεία 18 μέτρων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG).
Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκονται και τα άλλα τμήματα του διαγωνισμού που αφορούν την προμήθεια επιπλέον 550 λεωφορείων και ήδη του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ζητήσει από τους υποψηφίους τις ανανεωμένες εγγυητικές επιστολές (καθώς οι προηγούμενες έληξαν) όσο και νέες προσφορές εξαιτίας της αύξησης που έχουν καταγράψει οι πρώτες ύλες στην κατασκευή βαρέων φορτηγών και λεωφορείων.
Από τους διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο ένας αφορά 200 λεωφορεία 12 μέτρων με κινητήρες καύσης συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG).
Επίσης ένα άλλο τμήμα του διαγωνισμού που αφορά σε 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία με ελάχιστη αυτονομία 180 χιλιόμετρων, βρίσκεται στην τελική φάση και ήδη έχουν προκριθεί η ισπανική Irizar που εκπροσωπείται από τον όμιλο Σαρακάκη και η κινεζική Yutong Bus που εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου, ενώ αποκλείστηκε, η κινεζική BYD, που εκπροσωπείται από τον όμιλο Πετρόπουλου. Ο Όμιλος Πετρόπουλου (BYD) υπέβαλε ένσταση στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ).
Η BYD συμμετέχει όμως και σε άλλο τμήμα του διαγωνισμού που αφορά σε 100 αμιγώς ηλεκτροκίνητα λεωφορεία αυτονομίας 135 χιλιομέτρων στον οποίο έχουν επίσης υποβάλει προσφορές η Irizar, η βελγική Van Hool που εκπροσωπείται από τον όμιλο Σφακιανάκη και η Iveco…