Ο Μάρτιος έκλεισε με θετικό πρόσημο για τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων αλλά τα στελέχη των εισαγωγικών εταιρειών δεν είναι και ιδιαίτερα χαρούμενα καθώς υπάρχει ένα ζήτημα που τους απασχολεί ιδιαίτερα έντονα τους τελευταίους μήνες.
Ο λόγος για τις πωλήσεις λιανικής οι οποίες καταγράφουν πολύ χαμηλές επιδόσεις από την αρχή του 2025 και όπως αποδεικνύεται η κατάσταση επιδεινώνεται.
Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε ότι τον τρίτο μήνα του 2025 οι πωλήσεις λιανικής μόλις που άγγιξαν το 37% του συνόλου γεγονός που έχει σημάνει συναγερμό στις εισαγωγικές εταιρείες καθώς είναι γνωστό ότι οι εταιρικές πωλήσεις δεν αφήνουν σημαντικά κέρδη και ίσως σε κάποιες περιπτώσεις τα αυτοκίνητα να δίδονται στις εταιρείες leasing και ενοικιάσεων ακόμη και σε τιμές κόστους για να καταγραφούν πωλήσεις και να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν θέσει τα εργοστάσια παραγωγής.
Υπό αυτό το πρίσμα οι πωλήσεις Μαρτίου στηρίχθηκαν αποκλειστικά στις εταιρείες leasing και ενοικιάσεων οι οποίες αποτέλεσαν το 63% σε σύνολο πάνω από 12.500 οχημάτων.
Οι εισαγωγικές εταιρείες αναζητούν τρόπους ώστε να τονωθούν οι πωλήσεις λιανικής στα καινούρια αυτοκίνητα αλλά αυτό προϋποθέτει και την συνεργασία του κράτους για να επιτευχθεί. Μέχρι στιγμής τόσο τα οικονομικά όσο και το εμπορικό ισοζύγιο δεν έχουν επιτρέψει την εφαρμογή μέτρων στήριξης της αγοράς. Οι εισαγωγικές εταιρείες ελπίζουν να βρεθεί σε συνεργασία με το κράτος ένας τρόπος τόνωσης των πωλήσεων λιανικής καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα καταγραφεί μεγάλη υστέρηση τόσο στα εταιρικά τους έσοδα όσο και στα κρατικά έσοδα από τα αυτοκίνητα με ότι και αν σημαίνει αυτό για τον Προϋπολογισμό.
Πάντως οι πωλήσεις νέων ΙΧ Μαρτίου 2025 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024 σημείωσαν μικρή άνοδο 2,4%.
Βέβαια οι ετήσιες πωλήσεις τριμήνου καταγράφουν πτώση περίπου 10% καθώς στο πρώτο τίμηνο του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις ανήλθαν σε πάνω από 33.000 μονάδες ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024 οι πωλήσεις ανήλθαν σε πάνω από 36.600 οχήματα.
Σταθερά πρώτη η Toyota
H Toyota κατάφερε και τον Μάρτιο να βρεθεί το υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου όπως είχε συμβεί και τους προηγούμενους δύο μήνες πετυχαίνοντας πάνω από 1.700 ταξινομήσεις.
Στην δεύτερη θέση ακολουθεί η Peugeot με πάνω από 1.250 πωλήσεις ενώ στην τρίτη θέση είχαμε μία έκπληξη από τη Nissan η οποία αναρριχήθηκε πολλές θέσεις προς τα επάνω σημειώνοντας πάνω από 900 πωλήσεις.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Hyundai (πάνω από 800 μονάδες), η Citroen (πάνω από 745 ΙΧ), η Suzuki (κάτω από 745 οχήματα), η Opel (πάνω από 730 ΙΧ), η BMW (πάνω από 600 μονάδες), η Kia (πάνω από 540 ΙΧ) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η VW με πάνω από 480 πωλήσεις.
Στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, η Toyota προηγείται με 5.100 μονάδες και στην δεύτερη θέση ακολουθεί η Peugeot με πάνω από 3.300 ΙΧ και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Opel με πάνω από 2.400 αυτοκίνητα.