Στα… Τάρταρα κυριολεκτικά έχει πέσει η μετοχή της Tesla δεν έχει γνωρίσει ποτέ τέτοια πίεση. Για επτά συνεχόμενες εβδομάδες, από τότε που ο Elon Musk μετέβη στην Ουάσινγκτον για να ενταχθεί στην κυβέρνηση Trump, η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας του βρίσκεται σε πτώση.
Πριν λίγες ημέρες η μετοχή έκλεισε στα 270,48 δολάρια, έχοντας βιώσει το μεγαλύτερο σε διάρκεια σερί απωλειών στην 15ετή ιστορία της.
Οι συνολικές απώλειες της τελευταίας εβδομάδας ξεπέρασαν το 10% και έριξαν τη μετοχή της εισηγμένης στο χαμηλότερο επίπεδό της από την Ημέρα των Εκλογών, όταν είχε κλείσει στα 251,44 δολάρια. Από την κορύφωσή της στα 480 δολάρια, η Tesla, σύμφωνα με στοιχεία του CNBC, έχει χάσει πάνω από 800 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση.
Η Bank of America, αναθεωρώντας την εκτίμησή της από τα 490 στα 380 δολάρια, επικαλέστηκε ανησυχίες για τη μείωση των πωλήσεων των νέων οχημάτων της εταιρείας και την έλλειψη πρόσφατης ενημέρωσης από τον Musk σχετικά με ένα «χαμηλού κόστους μοντέλο».
Η Goldman Sachs, που έριξε τον πήχη στα 320 από τα 345 δολάρια ανέφερε επίσης την πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων της Tesla τους πρώτους δύο μήνες του έτους σε διάφορες αγορές της Ευρώπης, της Κίνας και τμημάτων των ΗΠΑ.
Οι αναλυτές της Goldman επεσήμαναν ότι η Tesla αντιμετωπίζει «σκληρό ανταγωνισμό» στην Κίνα ενώ πρόσθεσαν την Tesla στη λίστα με τις «νέες πτωτικές επιλογές» της, σημειώνοντας ότι η «παύση παραγωγής» θα περιπλέξει «την πλευρά της προσφοράς» για την Tesla, καθώς η εταιρεία προχωρά στην κατασκευή της νέας έκδοσης του SUV Model Y.
Οι επενδυτές δεν προβληματίζονται μόνο για τις πωλήσεις και την παραγωγή. Προσπαθούν επίσης να εκτιμήσουν πόσο θα επηρεάσουν την Tesla η πολιτική στάση του Musk και η εμπλοκή του στον Λευκό Οίκο – και για πόσο καιρό.
Οργανώσεις υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Cleantechnica, που στο παρελθόν προωθούσαν την Tesla, δημοσίευσαν την Πέμπτη άρθρο ηθικής φύσεως, διερωτώμενες αν οι κάτοχοι Tesla πρέπει να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους και αν το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πρέπει να απομακρύνει τον Musk από τη θέση του CEO.
Υπάρχουν βέβαια και αισιόδοξοι αναλυτές για τη μετοχή της Tesla οι οποίοι βλέπουν μεγάλες δυνατότητες, όπως την επικείμενη κυκλοφορία νέων προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, ένα ρομποταξί και υπηρεσία αυτόνομης μετακίνησης, καθώς και την ανάπτυξη ανθρωποειδών ρομπότ για εργασία σε εργοστάσια. Κάποιοι άλλοι αναλυτές εκτιμούν ότι ο Musk θα εστιάσει περισσότερο στην Tesla και τις άλλες εταιρείες του στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.