Τις αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα οχήματα και στα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα περιλαμβάνει τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ειδικότερα ορίζεται πότε μειώνεται ή αυξάνεται το Τέλος Ταξινόμησης ανάλογα με τις εκπομπές CO2 και πότε αυξάνεται.
Μάλιστα με την προτεινόμενη διάταξη προστίθεται νέα περ. (γ) στην παρ. 3 του άρθρου 121 του ν.2960/2001, προς κάλυψη υφιστάμενου νομοθετικού κενού. Ειδικότερα, προβλέπεται για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, πλέον των προσαυξήσεων που προβλέπονται στην παρ. 4 του ίδιου άρθρου, ενιαία ειδική κλίμακα προσαύξησης λόγω εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα CO2, των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2, του άρθρου 121, με βάση τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών ρύπων (EURO), που πληρούν εκ κατασκευής και ανεξαρτήτως της μέτρησης της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα CO2 (συνδυασμένος κύκλος), σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle) ή σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure), ή και ανεξαρτήτως των παραπάνω εάν δεν αποδεικνύονται για αυτά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Όπως επισημαίνεται στο άρθρο 9 της τροπολογίας του ΥΠΟΙΚ: «Εκπομπές ρύπων αυτοκινούμενων τροχόσπιτων – Συμπλήρωση της παρ. 3 του άρθρου 121 του ν.2960/2001.
Στην παρ.3 του άρθρου 121 του ν.2960/2001 (Α’ 265) προστίθεται περ. γ’ ως προς τις τιμές ρύπων των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Α) Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως την 31η.12.2020, των οποίων η εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα CO2 (συνδυασμένος κύκλος) σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle) είναι:
αα) μικρότερη ή ίση των εκατό (100) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 μειώνονται κατά πέντε τοις εκατό (5%),
αβ) μεγαλύτερη από εκατόν είκοσι (120) και μικρότερη από ή ίση με εκατόν σαράντα (140) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά δέκα τοις εκατό (10%),
αγ) μεγαλύτερη από εκατόν σαράντα (140) και μικρότερη από ή ίση με εκατόν εξήντα (160) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά είκοσι τοις εκατό (20%),
αδ) μεγαλύτερη από εκατόν εξήντα (160) και μικρότερη από ή ίση με εκατόν ογδόντα (180) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά τριάντα τοις εκατό (30%),
αε) μεγαλύτερη από εκατόν ογδόντα (180) και μικρότερη από ή ίση με διακόσια (200) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά σαράντα τοις εκατό (40%),
αστ) μεγαλύτερη από διακόσια (200) και μικρότερη από ή ίση με διακόσια πενήντα (250) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά εξήντα τοις εκατό (60%),
αζ) μεγαλύτερη από διακόσια πενήντα (250) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά εκατό τοις εκατό (100%).
Β) Για επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά, σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η.1.2021 και εφεξής, των οποίων η εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα CO2 (συνδυασμένος κύκλος), σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure), είναι:
βα) μικρότερη ή ίση των εκατό τριάντα (130) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 μειώνονται κατά 5%,
ββ) μεγαλύτερη από εκατόν πενήντα έξι (156) και μικρότερη από ή ίση με εκατόν ογδόντα δύο (182) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά δέκα τοις εκατό (10%),
βγ) μεγαλύτερη από εκατόν ογδόντα δύο (182) και μικρότερη από ή ίση με διακόσια οκτώ (208) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά είκοσι τοις εκατό (20%),
βδ) μεγαλύτερη από διακόσια οκτώ (208) και μικρότερη από ή ίση με διακόσια τριάντα τέσσερα (234) γρ./ χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά τριάντα τοις εκατό (30%),
βε) μεγαλύτερη από διακόσια τριάντα τέσσερα (234) και μικρότερη από ή ίση με διακόσια εξήντα (260) γρ./ χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά σαράντα τοις εκατό (40%),
βστ) μεγαλύτερη από διακόσια εξήντα (260) και μικρότερη από ή ίση με τριακόσια είκοσι πέντε (325) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά εξήντα τοις εκατό (60%),
βζ) μεγαλύτερη από τριακόσια είκοσι πέντε (325) γρ./ χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’της παρ. 2 αυξάνονται κατά εκατό τοις εκατό (100%).
Γ) Ειδικά για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, ανεξαρτήτως της τιμής μέτρησης της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα CO2 (συνδυασμένος κύκλος) σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle) ή σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure), καθώς και για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ.2, αυξάνονται, πλέον των προσαυξήσεων που προβλέπονται στην παρ. 4, κατά:
γα) 10%, εφόσον υπάγονται στην περ. α) της παρ. 4 ή πληρούν εκ κατασκευής της προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO 6, με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης, ως της την πρώτη ταξινόμηση, από 01.09.2018 και μετά (Καν. 515/2007 και 692/2008 ή 2017/1151 ή μεταγενέστερων τροποποιητικών αυτών), ή της προδιαγραφές του Euro VI, με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης, ως της την πρώτη ταξινόμηση, από 01.09.2019 και μετά (Καν. 595/2009).
Γβ) 30%, εφόσον υπάγονται ως της της προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO στην περ. β) της παρ. 4.
Γγ) 60%, εφόσον υπάγονται ως της της προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO στην περ. γ) της παρ. 4.
Γδ) 100%,εφόσον δεν πληρούν προδιαγραφές ορίων εκπομπών (Euro), συμβατικής τεχνολογίας».