Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων επεκτείνουν την παραγωγή τους στην Ευρώπη για να παρακάμψουν τους δασμούς της ΕΕ στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι οποίοι μπορεί να φτάσουν έως και το 48%.
Οι Κινέζοι ωστόσο σε συνεργασία με ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευάζουν εργοστάσια συναρμολόγησης σε χώρες όπως η Ισπανία, η Πολωνία και η Ουγγαρία με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι κατασκευαστές να αποφύγουν τους υψηλούς δασμούς και να ενισχύσουν την παρουσία τους στην αγορά στην Ευρώπη.
Οι επιπλέον δασμοί της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης εμπορικής διαμάχης και περιβαλλοντικής στρατηγικής, με στόχο την εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού για ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων που έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με την εισροή φθηνότερων κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.
Αυτοί οι δασμοί αποσκοπούν στην προστασία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ενώ η ΕΕ μεταβαίνει σε πιο πράσινες μεταφορές.
Αυτή η αλλαγή θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης και την πράσινη μετάβασή της, καθώς οι προσιτές επιλογές ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.
Ωστόσο, εγείρει επίσης ανησυχίες για την εξάρτηση από ξένους κατασκευαστές και την πιθανή μετατόπιση των ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Καθώς οι κινεζικές εταιρείες αυξάνουν την τοπική παραγωγή, η Ευρώπη μπορεί να δει αύξηση θέσεων εργασίας και επενδύσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων αλλά το ρυθμιστικό περιβάλλον και οι εμπορικές πολιτικές της ΕΕ θα συνεχίσουν να εξελίσσονται, επηρεάζοντας δυνητικά τη δυναμική της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις βγαίνουν ραντεβού με κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων να έρθουν να συναρμολογήσουν τα οχήματά τους στις χώρες τους» είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares!
Η Chery και η Ebro στοχεύουν στην παραγωγή 150.000 αυτοκινήτων Omoda E5 ετησίως στις ισπανικές εγκαταστάσεις τους έως το 2029.