Ολοένα και περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ καταργούν τα φορολογικά οφέλη που είχαν παραχωρήσει στους ιδιοκτήτες Plug-In hybrid αυτοκινήτων καθώς όπως έχει αποδειχθεί μέσα από πολλές έρευνες τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα εκπέμπουν τεράστιες ποσότητες CO2 και καταναλώνουν πολύ μεγάλες ποσότητες καυσίμων καθώς οι μπαταρίες τους παραμένουν ερμητικά άδειες!
Μόλις 2 στους 10 ιδιοκτήτες plug-in υβριδικών μοντέλων τα φορτίζουν ενώ οι υπόλοιποι 8 κινούνται κανονικά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης απενεργοποιώντας πρακτικά και το σύστημα ηλεκτροκίνησης που διαθέτει το όχημά τους.
Στην Ευρώπη, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο στόχαστρο πολλών κυβερνήσεων κρατών μελών καθώς η κατανάλωση τους, είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές στα τεχνικά δελτία και οι οδηγοί τους ρυπαίνουν χωρίς να το καταλαβαίνουν.
Στην Ελλάδα ακόμη δεν έχουν ληφθεί κάποια μέτρα ακόμη αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr σύντομα η χώρα μας θα αναγκαστεί να ακολουθήσει την πρακτική άλλων κρατών μελών της ΕΕ καταργώντας τα όποια φορολογικά και άλλα οφέλη που διαθέτουν τα PHEV μοντέλα ώστε να επιδοτηθεί πραγματικά η καθαρή αυτοκίνηση που αυτή τη στιγμή δεν είναι άλλη από την ηλεκτροκίνηση.
Πρόσφατα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τα πραγματικά δεδομένα κατανάλωσης plug-in υβριδικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη και συνέκρινε αυτά τα στοιχεία με αυτά που κοινοποιούν οι κατασκευαστές στους πελάτες στο τεχνικό δελτίο. Το χάσμα μεταξύ θεωρίας και πράξης είναι κολοσσιαίο καθώς η κατανάλωση πολλαπλασιάζεται 3,5 φορές πιο πάνω!
Πράγματι, κατά μέσο όρο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακοινώνουν κατανάλωση βενζίνης ή diesel 1,69 λίτρων για να διανύσει κανείς 100 χιλιόμετρα. Αλλά στην πραγματικότητα, οι «ιχνηλάτες» που έχει εγκαταστήσει η Ευρώπη στα αυτοκίνητα από το 2021 παρέχουν πολύ διαφορετικές πληροφορίες. Χρειάζονται, κατά μέσο όρο, 5,94 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτό είναι 3,5 φορές περισσότερο από αυτό που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ ιδιωτών καταναλωτών και επαγγελματιών. Οι πρώτοι επαναφορτίζουν τα plug-in υβριδικά τους μοντέλα πολύ πιο συχνά και καταλήγουν με κατανάλωση περίπου 4 έως 5 λίτρα / 100 χλμ. Αντίθετα οι χρήστες εταιρικών επαγγελματικών αυτοκινήτων καταναλώνουν 8-9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Πολλές ΜΚΟ αλλά και άλλες Περιβαλλοντικές Οργανώσεις ζητούν αυστηρότερους κανονισμούς και οριστική εξαφάνιση, μακροπρόθεσμα, των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων ώστε να επιδοτηθεί η ηλεκτροκίνηση η οποία πραγματικά αποτελεί την πιο καθαρή μορφή μετακίνησης σήμερα.