Ραγδαία αύξηση των κρατικών εσόδων, μείωση των τροχαίωνατυχημάτων αλλά και των υποθέσεων στα δικαστήρια με ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας αέρα στις πόλεις θα προκαλέσει το νέο σύστημα ελέγχου με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων, χωρίς ΚΤΕΟ αλλά και χωρίς εξοφλημένα Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με το υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Χρίστο Δήμα.
Ο νέος υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μάλιστα προειδοποίησε τους παραβάτες ότι τα πρόστιμα προβλέπεται ότι θα είναι αυστηρά, φτάνοντας μέχρι και στην αφαίρεση άδειας και πινακίδων ενώ οι νομοταγείς και συνεπείς ιδιοκτήτες οχημάτων θα νιώσουν ότι επιτέλους το κράτος λειτουργεί στο πεδίο αυτό και δεν κλείνει το μάτι στην ανομία διά της απουσίας του.
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Χρίστος Δήμας επισήμανε μιλώντας στην Political ότι: «Με τον νέο νόμο για τα ανασφάλιστα οχήματα θεσπίζουμε ένα σύγχρονο σύστημα ελέγχου με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και ενώνοντας βάσεις δεδομένων, σύμφωνα με το οποίο θα έχουμε μια ψηφιακή και ενιαία εικόνα για τα κυκλοφορούντα οχήματα, γεγονός που αποτελεί ένα πολύ σημαντικό και σπουδαίο βήμα προς τα εμπρός.
Σκοπός μας είναι να εντοπίζουμε τις παραλείψεις που σχετίζονται με την υποχρέωση ασφάλισης του οχήματος, με την υποχρέωση διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) και την υποχρέωση καταβολής Τελών Κυκλοφορίας.
Οι έλεγχοι θα διενεργούνται τουλάχιστον σε εξάμηνη βάση μέσω ψηφιακής διασταύρωσης δεδομένων και, εφόσον εντοπίζονται τυχόν παραβάσεις, θα επιβάλλονται και τα ανάλογα πρόστιμα στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας του εκάστοτε οχήματος.
Με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζουμε συνολικά το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων. Πλέον δεν θα περιμένουμε δηλαδή έναν τυχαίο, επιτόπιο έλεγχο της Τροχαίας για να επιβάλουμε το πρόστιμο, αλλά αυτό θα ενεργοποιείται αυτόματα, έπειτα από την τακτική, ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων που θα διενεργείται. Τα πρόστιμα, μάλιστα, προβλέπεται ότι θα είναι αυστηρά, φτάνοντας μέχρι και στην αφαίρεση άδειας και πινακίδων.
Επιπλέον, με τη διασταύρωση δεδομένων των οχημάτων πιστεύουμε πως θα έχουμε λιγότερα ατυχήματα λόγω του τεχνικού ελέγχου, άρα θα συμβάλουμε ουσιαστικά και σε αυτό το μεγάλο κοινωνικό ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων. Το γεγονός αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος, ειδικότερα στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα ανέλεγκτα οχήματα. Συμβάλλουμε, βέβαια, και στην αύξηση των εσόδων του κράτους, λόγω της αύξησης του αριθμού των ασφαλιστήριων συμβολαίων, αλλά και της αύξησης που αναμένουμε από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας. Επίσης, με τον εν λόγω νόμο μειώνονται σημαντικά οι υποθέσεις στα δικαστήρια, καθότι θα μειωθούν αισθητά τα ανασφάλιστα οχήματα. Ενώ ο νομοταγής και συνεπής με τις υποχρεώσεις του πολίτης θα νιώσει ότι επιτέλους το κράτος λειτουργεί στο πεδίο αυτό και δεν κλείνει το μάτι στην ανομία διά της απουσίας του.»