Στα μεγάλα έργα οδοποιίας που υλοποιεί η Περιφέρεια Αττικής σε όλο το Λεκανοπέδιο, αλλά και στην ανάγκη για μητροπολιτική διαχείριση του κυκλοφοριακού προβλήματος, ώστε να υπάρξει μια οριστική και βιώσιμη λύση, αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
«Για πρώτη φορά, χρηματοδοτούμε 58 μεγάλα έργα οδοποιίας, διαθέτοντας 233 εκατ. ευρώ από διάφορες πηγές χρηματοδότησης. Ξεκινάμε με ένα σχέδιο συνεκτικό, για καλύτερους και, κυρίως, πιο ασφαλείς δρόμους. Με ασφαλτοστρώσεις σε σημεία που είχαν να γίνουν παρεμβάσεις για πάνω από 25 χρόνια» τόνισε ο Περιφερειάρχης. Υπογράμμισε παράλληλα, ότι «το να φτιάξουμε κι άλλους δρόμους δεν είναι πανάκεια. Το πρόβλημα θα αμβλυνθεί. Υπάρχει και η καθημερινή μάχη. Το πώς παρεμβαίνουμε στον κυκλοφοριακό φόρτο», αναφέροντας τον σημαντικό ρόλο που παίζει το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας στην επίλυση προβλημάτων στους δρόμους της Αττικής.
Ο κ. Χαρδαλιάς επεσήμανε ότι η λύση ενός τόσο σημαντικού προβλήματος, όπως το κυκλοφοριακό, απαιτεί μητροπολιτική διαχείριση με «ολιστικές, πολυδιάστατες λύσεις, συνέργειες με το κράτος, τους δήμους». Όπως είπε χαρακτηριστικά, «πιστεύω στην μητροπολιτικότητα. Σε μια προσέγγιση «άμεσης δράσης», κεντρικά συντονισμένη. Δεν μπορεί κάθε Δήμος να εκπονεί δική του μελέτη υπερτοπικού χαρακτήρα, η οποία ουσιαστικά καταλήγει στη μετακύλιση του κυκλοφοριακού φόρτου στους όμορους Δήμους». Εξέφρασε μάλιστα τη βεβαιότητά του, ότι η Περιφέρεια Αττικής είναι σε θέση να αναλάβει σε κεντρικό επίπεδο τον σχεδιασμό όλων των απαραίτητων δράσεων και τον συντονισμό όλων των εμπλεκομένων για τη βιώσιμη επίλυση του προβλήματος: «Σας διαβεβαιώνω, ότι εφόσον το κράτος μας αναθέσει αυτή την ευθύνη, η Περιφέρεια είναι πανέτοιμη να την αναλάβει, πάντοτε σε σύμπραξη και με τους παρόχους συγκοινωνιακού έργου».
Σχετικά με τον σχεδιασμό της Περιφέρειας για την καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας στις ώρες αιχμής, ο Περιφερειάρχης Αττικής ανέφερε ότι έχει εκπονηθεί σχέδιο παρεμβάσεων για τον έξυπνο συντονισμό για τα φανάρια, μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης, ώστε να προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τον κυκλοφοριακό φόρτο, χαρακτηρίζοντας τη βιώσιμη κινητικότητα «συλλογικά στην Περιφέρεια, αλλά και για εμένα προσωπικά, ως ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα».
Επιπροσθέτως, έκανε λόγο για την εφαρμογή νέων μοντέλων διαχείρισης του κυκλοφοριακού, επισημαίνοντας ότι για την απόδοσή τους απαιτείται και ένα εύλογο χρονικό διάστημα. «Μαγικές λύσεις και θαύματα υπάρχουν μόνο ως ευσεβείς πόθοι. Διαθέτουμε ικανότατο τεχνικό δυναμικό και έχουμε τη βούληση να κάνουμε τη διαφορά. Με ξέρετε καλά. Αντιμετωπίζω τα προβλήματα μετωπικά, όχι όμως σπασμωδικά και πρόχειρα. Έχω δεσμευτεί προσωπικά απέναντι στους πολίτες να κάνω τη ζωή τους καλύτερη», κατέληξε ο Περιφερειάρχης.