Πάνω από 16.000 ευρώ θα γλιτώσουν στην 5ετία μόνο από το κόστος χρήσης οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων που θα επιλέξουν να κινούνται με κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο σε σχέση με κάποιο αντίστοιχο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αν πάλι θέλει κάποιος να συγκρίνει το κόστος απόκτησης με επιπλέον το κόστος συντήρησης αλλά και της επιδότησης που υπάρχει μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 τότε κυριολεκτικά θα εντυπωσιαστεί από το όφελος που προκύπτει για τον κάτοχο του ηλεκτρικού επαγγελματικού οχήματος το οποίο υπερβαίνει τις 11.000 ευρώ!
Ειδικότερα το συγκριτικό τεστ αφορά σε γνωστά επαγγελματικά μοντέλα που κυκλοφορεί με κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης) με κυβισμό έως 1,5 λίτρου και απόδοσης έως 130 ίππων, diesel έως 1,5 λίτρου και απόδοσης έως 130 ίππων και το αντίστοιχο ηλεκτρικό μοντέλο.
Το κόστος απόκτησης του βενζινοκίνητου Van ανέρχεται σε περίπου 27.500 ευρώ, του diesel σε 31.100 ευρώ ενώ η αντίστοιχη ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου κοστίζει περίπου 41.000 ευρώ. Δηλαδή το επιπλέον κόστος απόκτησης του ηλεκτρικού από το βενζινοκίνητο μοντέλο υπολογίζεται σε 13.500 ευρώ και από το diesel σε περίπου 9.900 ευρώ. Ωστόσο ο κάτοχος του ηλεκτρικού van θα λάβει επιδότηση ύψους 8.000 ευρώ οπότε αυτομάτως η διαφορά μεταξύ των τιμών της βενζίνης και του diesel μειώνεται σε μόλις 5.500 ευρώ και 1.900 ευρώ αντίστοιχα.
Τα Τέλη Κυκλοφορίας των επαγγελματικών αυτοκινήτων δυστυχώς δεν αλλάζουν ανάλογα με το καύσιμο οπότε είτε καταναλώνει βενζίνη, diesel είτε ρεύμα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 105 ευρώ για το κάθε ένα μοντέλο τα οποία σε βάθος 5ετίας υπολογίζονται σε 525 ευρώ.
Το κόστος service του βενζινοκίνητου van ανέρχεται στην 5ετία σε 1.375 ευρώ, του diesel σε 2.100 ευρώ ενώ το αντίστοιχο service το ηλεκτρικό μοντέλο κυμαίνεται σε μόλις 370 ευρώ.
Αν τώρα υπολογίσει κανείς ότι κάθε επαγγελματικό van διανύει 30.000 χιλιόμετρα το χρόνο τότε το κόστος της αμόλυβδης βενζίνης που θα καταναλώσει το βενζινοκίνητο van ανέρχεται σε 3.961 ευρώ το οποίο στην 5ετία κυμαίνεται σε 19.803 ευρώ.
Αντίστοιχα το ετήσιο κόστος κίνησης του πετρελαιοκίνητου van ανέρχεται σε 2.600 ευρώ το οποίο στην 5ετία υπολογίζεται σε 13.000 ευρώ.
Το αντίστοιχο ετήσιο κόστος κίνησης του ηλεκτρικού van υπολογίζεται σε 961 ευρώ το οποίο στην 5ετία ανέρχεται σε 4.805 ευρώ.
Δηλαδή η εξοικονόμηση του ιδιοκτήτη ηλεκτρικού van σε σχέση με το βενζινοκίνητο αντίστοιχο όχημα ανά έτος υπολογίζεται σε 3.000 ευρώ ή σε περίπου 15.000 ευρώ στην 5ετία και σε σχέση με το diesel ανέρχεται σε 1.639 ευρώ και σε 8.195 ευρώ στην 5ετία!
Συνολικά επομένως το κόστος Τελών Κυκλοφορίας του service αλλά και της κατανάλωσης καυσίμου για το βενζινοκίνητο van στην 5ετία ανέρχεται σε 21.703 ευρώ.
Το αντίστοιχο κόστος στο πετρελαιοκίνητο van υπολογίζεται σε μόλις 15.625 ευρώ.
Το αντίστοιχο κόστος στο ηλεκτρικό van υπολογίζεται σε μόλις 5.700 ευρώ.
Δηλαδή ο κάτοχος του ηλεκτρικού ιαπωνικού van θα γλιτώσει 16.003 ευρώ στην 5ετία ή 3.200 ευρώ κάθε χρόνο σε σχέση με το βενζινοκίνητο van και περίπου 10.000 ευρώ στην 5ετία ή 2.164 ευρώ το χρόνο σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο van.
Συνολικά ο κάτοχος του ηλεκτρικού van στην 5ετία για την κτήση αλλά και την χρήση του επαγγελματικού οχήματος θα πληρώσει 38.690 ευρώ ενώ ο ιδιοκτήτης του αντίστοιχου βενζινοκίνητου van θα πληρώσει 49.193 ευρώ και για το diesel van θα ξοδέψει 46.725 ευρώ. Δηλαδή ο κάτοχος του ηλεκτρικού van θα γλιτώσει 10.503 ευρώ σε σχέση με το βενζινοκίνητο Van και 8.035 ευρώ σε σχέση με το diesel van!
Επίσης σημαντικό θα είναι και το όφελος των ετήσιων αποσβέσεων από τη χρήση ηλεκτρικού van οι οποίες κυμαίνονται σε 9.223 ευρώ κάθε χρόνο έναντι 4.124 ευρώ για το αντίστοιχο βενζινοκίνητο van και 4.665 ευρώ για το πετρελαιοκίνητο van.