Μόλις 19 από τις 137 τρέχουσες μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας θα είναι κερδοφόρες μέχρι το τέλος της δεκαετίας, αφήνοντας τις υπόλοιπες να εγκαταλείψουν τη βιομηχανία, να ενοποιηθούν ή να παλέψουν για ένα μικρό μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Alixpartners.
Ο πόλεμος τιμών που διεξάγεται εδώ και σχεδόν δύο χρόνια έχει πιέσει τα περιθώρια κέρδους σε ορισμένους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και θα μπορούσε να συνεχιστεί καθώς οι κυρίαρχοι παίκτες όπως η MG, η BYD και η Tesla επιδιώκουν να εδραιώσουν τις δεσπόζουσες θέσεις τους.
«Εφόσον μεγάλοι Κινέζοι παίκτες εξακολουθούν να έχουν μεικτό περιθώριο, υπάρχει πάντα περιθώριο για έναν περαιτέρω πόλεμο τιμών», δήλωσε ο Stephen Dyer, διευθύνων σύμβουλος της Alixpartners με έδρα τη Σαγκάη.
Ενώ η μέση τιμή πώλησης αυτοκινήτων στην Κίνα μειώθηκε κατά 13,4% το περασμένο έτος, το μέσο περιθώριο κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών αυξήθηκε στο 7,8% το 2023 από 6,3% το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Alixpartners. Οι κατασκευαστές έχουν μειώσει το κόστος πιέζοντας τους προμηθευτές και κινούνται γρήγορα για να φέρουν νέα μοντέλα στην αγορά.
Μέχρι το τέλος του 2030, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να κατέχουν το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων και το 45% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων νέας, δήλωσε η Alixpartners. Ωστόσο, η εταιρεία συμβούλων υποβάθμισε την πρόβλεψή της για το μερίδιο της Κίνας στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σε 12% από 15%, δεδομένης της επιβολής πρόσθετων προσωρινών δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε άλλα στοιχεία από την ενημέρωση, η Alixpartners είπε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επωφεληθεί από την ανάληψη κινδύνων και από την γρήγορη αναβάθμιση και ενημέρωση λογισμικού.
Από τον διαχωρισμό της ανάπτυξης υλικού και λογισμικού με τη δημιουργία ανεξάρτητων εμπορικών σημάτων NEV και εξασφάλιση χρηματοδότησης και υποστήριξης της τοπικής κυβέρνησης.
Από επενδύσεις σε εθνικό επίπεδο σε τεχνολογίες μπαταριών και υλικών. με την έγκαιρη συμμετοχή των προμηθευτών, και σε ορισμένες περιπτώσεις, εκμεταλλευόμενοι την κάθετη ολοκλήρωση.
Και από τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας με οργανωτική δομή και κουλτούρα υπερωριακής εργασίας. Ενώ οι εργαζόμενοι σε παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν το πολύ 20 ώρες υπερωρίες το μήνα, το προσωπικό των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να κάνει έως και 140 ώρες υπερωρίες το μήνα.