Λύση σε ένα πρόβλημα που είχε δημιουργήσει η νέα νομοθεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έδωσε σχετική τροπολογία που κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης 2 Δεκεμβρίου σε νομοσχέδιο στη Βουλή.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr υπήρχαν εκατοντάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα οποία πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro3 ή και παλαιότερη ή δεν είχαν ΚΤΕΟ και σύμφωνα με το νέο νόμο του υπουργείου Περιβάλλοντος δεν μπορούσαν να εκδωθούν σε αυτά ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.
Ωστόσο εξαιτίας της ημερομηνίας εφαρμογής της νέας νομοθεσίας υπήρχαν εκατοντάδες παλαιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα τα οποία είχαν εκτελωνιστεί πληρώνοντας οι εισαγωγείς τους δασμούς αλλά οι κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών αρνούνταν να εκδώσουν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας εξαιτίας των ελλείψεων που διαπίστωναν (ΚΤΕΟ, παλαιά οδηγία ρύπων).
Με την σχετική τροπολογία οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων οχημάτων μπορούν να τα επανεξάγουν σε άλλες χώρες και να τους επιστραφεί το Τέλος Ταξινόμησης που έχουν καταβάλει για να τα εκτελωνίσουν.
Ειδικότερα στο άρθρο 13 της τροπολογίας που κατατέθηκε στη Βουλή αναγράφεται ότι: «Στο άρθρο 130 του νόμου 2960/2001 (Α’ 265) προστίθεται παρ. 11 ως εξής:
Το Τέλος Ταξινόμησης που βεβαιώθηκε και εισπράχθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος επιστρέφεται σε περίπτωση οχημάτων τα οποία δεν ταξινομήθηκαν με συνέπεια να μην κυκλοφορήσουν στο εσωτερικό της χώρας λόγω εξαγωγής σε τρίτες χώρες ή αποστολής τους σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Δικαιούχος της επιστροφής είναι το πρόσωπο της παρ. 1 το οποίο κατέβαλε το Τέλος Ταξινόμησης με την κατά περίπτωση υποβολή του προβλεπόμενου από τις παρ.2 και 3 τελωνειακού παραστατικού. Το σχετικό δικαίωμα παρέχεται ύστερα από αίτηση του δικαιούχου στις αρμόδιες τελωνειακές αρχές.
Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του διοικητή της ΑΑΔΕ καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και κάθε άλλο σχετικό με την επιστροφή του Τέλους Ταξινόμησης.»