Εντός του τριμήνου θα παρουσιαστεί ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος δεν θα έχει πλέον τιμωρητικό χαρακτήρα και θα εισάγει μια νέα πολιτική όσον αφορά στις ποινές η οποία θα εξαρτάται αποκλειστικά από την επικινδυνότητά τους.
Παράλληλα η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου ανακοίνωσε ότι θα μπει ένα τέλος στο «σβήσιμο» των κλήσεων με τη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων!
Πιο συγκεκριμένα η κ. Αλεξοπούλου ξεκαθάρισε ότι: «Επεξεργαστήκαμε τον Νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος αλλάζει για πρώτη φορά από το 2008. Ο νέος ΚΟΚ εισάγει μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος μας είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η μείωση των ατυχημάτων και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Στην ίδια κατεύθυνση, σχεδιάζουμε την επέκταση της χρήσης τεχνολογικών μέσων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Θυμίζω ότι έχουμε επικαιροποιήσει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια. Το σύνολο της ελληνικής κυβέρνησης, ξεκινώντας από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και καταλήγοντας στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δίνει ιδιαίτερη σημασία στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας.»
Την ίδια στιγμή η κ. Αλεξοπούλου αποκάλυψε ότι θα αξιοποιηθούν οι νέες τεχνολογίες και η τεχνητή νοημοσύνη για την ενίσχυση επιτήρησης των οδικών αξόνων με στόχο την επιβολή του νόμου!
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Δεν αρκούμαστε στο ζήτημα της θεσμοθέτησης της σχετικής Εθνικής Στρατηγικής ή του ΚΟΚ, αλλά έχουμε ήδη ξεκινήσει να εργαζόμαστε στην κατεύθυνση της υλοποίησης μέρους των συμπεριλαμβανόμενων δράσεων. Στόχος μας είναι η αξιοποίηση ευφυών συστημάτων και της προόδου στην τεχνητή νοημοσύνη, για την ενίσχυση της επιτήρησης των οδών και της επιβολής του νόμου, ενώ μέσω της ενοποίησης μητρώων και συστημάτων θα μπορούμε να διευκολύνουμε όχι μόνο το έργο της αστυνομίας αλλά και των πολιτών – οδηγών.»