H Hyundai αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο Ioniq 5, το οποίο αποτελεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που ενσαρκώνει τη όραμά της για την αυτοκίνηση του μέλλοντος.
Σχεδιαστικά, το νέο Ioniq 5 διακρίνεται για το φουτουριστικό του design και για τη μυώδη εμφάνισή του. Το καπό φέρει σχήμα οστράκου, ενώ στη μάσκα ξεχωρίζουν κάποια ορθογώνια φώτα ημέρας (DRLs) τα οποία παράγουν μια ιδιαίτερη οπτική υπογραφή. Τα φωτιστικά σώματα εδρεύουν σε μια ριζοσπαστική γρίλια τύπου σε σχήμα ‘V’.
Στα πλευρά οι λαβές των θυρών είναι… κρυφές, συναντώνται ζάντες διαμέτρου 20 ιντσών με αεροδυναμικό προσανατολισμό, ενώ προσφέρεται η δυνατότητα απογύμνωσης του μοντέλου από τους καθρέπτες και της προσθήκης καμερών. Νεωτερισμό αποπνέει και το πίσω μέρος με τη συστάδα πολλών pixel LED φωτιστικών σωμάτων που προσδίδουν στο μοντέλο μοντέρνο χαρακτήρα.
Οι Κορεάτες έχουν ακολουθήσει το μοτίβο “Living Space”, όπου δίνεται έμφαση στην ευρυχωρία και την προηγμένη εικόνα της καμπίνας. Η κεντρική κονσόλα, που ονομάζεται Universal Island, έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί έως και κατά 140 χιλιοστά.
Στο ταμπλό δεσπόζει επίσης ένα ζεύγος οθονών 12 ιντσών – μία για τον πίνακα οργάνων και άλλη μία για το σύστημα πολυμέσων – το οποίο εδρεύει σε μια μεγάλη γυάλινη επιφάνεια. Ακόμη, για πρώτη φορά το Ioniq 5 εφοδιάζεται με Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας (AR HUD), μετατρέποντας το παρμπρίζ σε οθόνη και “έξυπνους” καθρέπτες, οι οποίοι προσφέρουν με βοήθεια κάμερας, εικόνα από διαφορετικές γωνίες.
Όσον αφορά στα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το Ioniq 5 διαθέτει τη νέα γενιά του Hyundai SmartSense, με χαρακτηριστική την πρώτη εμφάνιση του Highway Driving Assist 2 σε μοντέλο της μάρκας. Επιπλέον, εφοδιάζεται με συστήματα όπως Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA) κ.α.
Το επίπεδο πάτωμα, όπου έχουν τοποθετηθεί οι μπαταρίες, καθώς και τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες εμπρός θέσεις, δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες ώστε ο χώρος στην καμπίνα μπορεί να διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο, που να επιτρέπει μεγαλύτερη δυνατότητα κινήσεων. Η χωρητικότητα αποσκευών είναι 531 λίτρα και φτάνει στα 1591 λίτρα, αν πέσουν τα καθίσματα.
Με δύο μπαταρίες
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο εκδόσεις μπαταριών χωρητικότητας 58 ή 72,6 kWh. Στην πρώτη περίπτωση η βασική έκδοση τροφοδοτείται από μόλις ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα, ενώ προσφέρεται η επιλογή και για μια τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες – από έναν σε κάθε άξονα. Ανεξαρτήτως έκδοσης η τελική ταχύτητα αντιστοιχεί σε 185 χλμ./ώρα.
Στην κορυφή των εκδόσεων βρίσκεται μια τετρακίνητη εκδοχή, που συνδυάζεται με την μπαταρία 72,6 kWh και αποδίδει συνολική ισχύ 225 kW (306 ίπποι) και ροπή 605 Nm, έχοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ. σε 5,2”.
Στην δικίνητη εκδοχή, ισχύος 160 kW (218 ίπποι) και ροπής 350 Nm, το Ioniq 5 φτάνει σε αυτονομία 470-480 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Εφόσον χρησιμοποιηθεί η μικρότερη μπαταρία (58 kWh), η τετρακίνητη εκδοχή έχει συνολική ισχύ 173 kW (235 ίπποι) και ροπή 605 Nm, ενώ η αντίστοιχη δικίνητη, φτάνει σε ισχύ 125 kW (170 ίπποι) και ροπή 350 Nm.
Σε παροχή 800V και με φορτιστή ισχύος 350 kW η φόρτιση από το 10 στο 80% διαρκεί μόλις 18 λεπτά, ενώ η μέγιστη παρεχόμενη αυτονομία φτάνει τα 480 χλμ.
Το νέο Hyundai Ioniq 5 θα λανσαριστεί εντός του τρέχοντος έτους, διατιθέμενο σε 9 χρώματα αμαξώματος, ενώ το 2022 η γκάμα θα εμπλουτιστεί με το νέο Ioniq 6 και το 2024 με το Ioniq 7 ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η ελληνική εισαγωγική εταιρεία επιδιώκει να διαθέσει στη χώρα μας το νέο ηλεκτρικό μοντέλο σε τιμή κάτω των 35.000 ευρώ.