Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες διασύνδεσης των βάσεων δεδομένων που έχουν τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών αλλά και των Ασφαλιστικών Εταιρειών με το κεντρικό σύστημα της ΑΑΔΕ ώστε να ξεκινήσει η ηλεκτρονική διασταύρωση και να πιαστούν οι ιδιοκτήτες οχημάτων που τα κινούν χωρίς να έχουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο, χωρίς να τα έχουν περάσει από ΚΤΕΟ και βέβαια χωρίς να έχουν πληρώσει και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Η καθυστέρηση της ηλεκτρονικής διασταύρωσης οφείλονταν καθαρά σε τεχνικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν τα τμήματα πληροφορικής των συναρμόδιων Υπουργείων, της ΑΑΔΕ αλλά και των ασφαλιστικών εταιρειών ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr τα περισσότερα θέματα έχουν λυθεί και εντός των επόμενων ημερών θα ξεκινήσει η ηλεκτρονική διασταύρωση και έως τα τέλη Οκτωβρίου θα έχουν βεβαιωθεί τα πρόστιμα στους παραβάτες ιδιοκτήτες οχημάτων.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι θα διενεργούνται μια φορά ανά ημερολογιακό εξάμηνο και οι παραβάτες θα έρχονται αντιμέτωποι με πρόστιμα:
-Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο. Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
-Ισόποσα των Τελών Κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή Τελών Κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
-400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των Τελών Κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
Στελέχη από την ασφαλιστική αγορά εκτιμούν ότι οι παραβάτες ιδιοκτήτες οχημάτων που τα κινούν χωρίς ασφάλεια ανέρχονται σε περίπου 600.000 ενώ πάνω από 2,8 εκατ. υπολογίζονται οι κάτοχοι οχημάτων που δεν τα έχουν περάσει από ΚΤΕΟ!