Για το νέο σύστημα αναφορικά με την καταβολή προστίμων στη μη καταβολή Τελών Κυκλοφορίας αλλά και για τα αναλογικά Τέλη σε περίπτωση άρσης ακινησίας μίλησε σήμερα ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης στο Πρώτο Πρόγραμμα.
Ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αποκάλυψε πως η σχετική διάταξη για την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας με το μήνα σε περίπτωση άρσης ακινησίας αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή αρχές Μαΐου (από την 1η Μαΐου).
Το κόστος των φετινών μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας όπως είχε αποκαλύψει πρώτο το Carandmotor.gr δεν θα περιλαμβάνει πέναλτι κατά 1/12 έως και 2/12 σε σχέση με τα αναλογικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας, όπως και πέρυσι, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος να διαιρείται με τους 12 μήνες του έτους και να απορρέουν πραγματικά μηνιαία Τέλη Κυκλοφορίας χωρίς επιβαρύνσεις.
Με αυτό το σύστημα οι κάτοχοι που θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας για 3 μήνες θα πληρώσουν μόνο τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Αντίστοιχα αν κάποιος θέλει να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας από τον Ιούνιο έως και τον Δεκέμβριο τότε θα πληρώσει τα 7/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας του οχήματός του.
Παράλληλα οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν πως υπάρχει χρέωση ολόκληρου του μήνα που γίνεται η άρση ακινησίας ανεξάρτητα αν γίνεται στην αρχή ή στο τέλος του μήνα.
Δηλαδή για επιβατικό ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ και ο ιδιοκτήτης του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας στις 20 Μαΐου για ένα μήνα θα πληρώσει 10 ευρώ, για ένα τρίμηνο 30 ευρώ ενώ αν επιλέξει την άρση ακινησίας για το υπόλοιπο του έτους για τον Μάιο θα πληρώσει 80 ευρώ.
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν πραγματοποιήσει εκ νέου ηλεκτρονικά την προσωρινή ακινησία μετά τη λήξη της προθεσμίας που έχει λάβει τότε αυτομάτως θα του επιβληθεί το πρόστιμο που ισούται με το διπλάσιο του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας.
Επίσης αν ο ιδιοκτήτης έχει πληρώσει αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας για ένα τρίμηνο και σε αυτό το διάστημα πουλήσει ή εξάγει το όχημά του τότε θα καταβάλλει και το υπόλοιπο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Πόσες φορές μπορεί κανείς να κάνει άρση ακινησίας
Η άρση ακινησίας για ένα ή τρεις μήνες είναι δεσμευτική και δεν μπορεί να γίνει για δεύτερη φορά εντός του έτους σύμφωνα με την προηγούμενη ρύθμιση. Μάλιστα αν κάποιος κάτοχος είχε κάνει χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης και έχει καταβάλλει μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για ένα μήνα θα μπορεί μόνο να πραγματοποιήσει εκ νέου άρση αλλά για ολόκληρο το υπόλοιπο διάστημα του έτους καταβάλλοντας το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή αν κάποιος κάτοχος ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ κάνει άρση ακινησίας για 3 μήνες και μετά το πέρας των 90 ημερών επιθυμεί και πάλι να κάνει άρση ακινησίας θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον 90 ευρώ για τους υπόλοιπους μήνες του τρέχοντος έτους.
Βαριά πρόστιμα
Εάν κατά τη διάρκεια ελέγχου, διαπιστωθεί από τα αρμόδια όργανα ότι το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, οι επιπτώσεις είναι πολύ βαριές. Ειδικότερα στην περίπτωση αυτή αίρεται η ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου.
Τέλος τα βαριά πρόστιμα για μη εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας 2025
Ο κ. Χάρης Θεοχάρης διαπίστωσε παράλληλα ότι υπάρχει πρόβλημα με την εξόφληση και τα πρόστιμα των Τελών Κυκλοφορίας επισημαίνοντας ότι το ισχύον σύστημα είναι πολύ αυστηρό.
«Το ισχύον σύστημα περί Τελών Κυκλοφορίας προβλέπει πως ο υπόχρεος πρέπει να τα καταβάλλει στις 31/12 του έτους. Εάν κάποιος έπρεπε να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 625 ευρώ στις 31/12 του έτους και δεν το έκανε τότε στις 1η/1 του επόμενου έτους αυτά διπλασιάζονταν και γίνονταν 1.250 ευρώ. Αυτό είναι αρκετά δρακόντειο και για αυτό αναγκαζόντουσαν οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες και αναγκαστήκαμε και εμείς αυτήν τη χρονιά να δώσουμε τις παρατάσεις. Ερχόμαστε και το θεραπεύουμε αυτό. Θα δώσουμε μια κλιμακωτή αύξηση του προστίμου, θα αυξάνει κατά ένα ποσοστό τον Ιανουάριο, κατά ένα μεγαλύτερο τον Φεβρουάριο και από εκεί και πέρα θα φτάνει στο 100% από τον Μάρτιο και μετά. Και με αυτόν τον τρόπο δεν θα υπάρχει κανένας λόγος να δοθεί παράταση. Κάποιος ο οποίος αμέλησε ή του έτυχε κάτι και πήγαινε να το πληρώσει στις 31 και του συνέβη κάτι ή ασχολήθηκε με κάτι άλλο, δεν θα έχει τόσο μεγάλο κόστος αν αργήσει μερικές μέρες. Και με αυτό τον τρόπο θα σας διαβεβαιώ πως θα εκλείψει και η ανάγκη και η πίεση από τον κόσμο για παρατάσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας» σημείωσε ο κ. Θεοχάρης.
Για τις υπόλοιπες αλλαγές που αφορούν τα ποσά των Τελών Κυκλοφορίας τα οποία και έχει αποκαλύψει το Carandmotor.gr ο κ. Θεχοάρης επισήμανε ότι: «Η ειδική ομάδα εργασίας στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκτιμάται πως θα παρουσιάσει τον Σεπτέμβριο το πρώτο σχέδιο περί Τελών Κυκλοφορίας. Σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα) ενώ προβλέπεται πλήρης απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά αλλά και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.»