Η κλιματική αλλαγή οφείλεται για τη μέση αύξηση των θερμοκρασιών σε όλες τις χώρες του πλανήτη και ειδικά σε κράτη με πιο ήπιο κλίμα η άνοιξη, το καλοκαίρι αλλά και το φθινόπωρο γίνονται κυριολεκτικά αβάσταχτα χωρίς την λειτουργία κλιματιστικών ή ανεμιστήρων.
Στην Ελλάδα η κλιματική αλλαγή έχει επίσης αυξήσει κατά πολύ τις μέσες θερμοκρασίες, ιδίως το καλοκαίρι, και δεν είναι λίγες οι φορές όπου ο υδράργυρος στα εξωτερικά θερμόμετρα ξεπερνά ακόμη και τους 42 βαθμούς κελσίου.
Με τόσο υψηλές θερμοκρασίες είναι εύκολο να αναλογιστεί κανείς τι συμβαίνει στην καμπίνα επιβατών κάποιου αυτοκινήτου, λεωφορείου ή ακόμη και φορτηγού. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες η άνοδος της θερμοκρασίας στην καμπίνα επιβατών κάποιου αυτοκινήτου που βρίσκεται παρκαρισμένο στον ήλιο προκαλεί κυριολεκτικά τρόμο καθώς την μετατρέπει σε παγίδα θανάτου για όποιον βρίσκεται μέσα σε αυτήν.
Για αυτό τον λόγο είναι πολύ σημαντικό οι οδηγοί οχημάτων να μην αφήνουν σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα πότε μόνα τους βρέφη, μικρά παιδιά, ηλικιωμένους ή ακόμη και ζώα καθώς η αύξηση της θερμοκρασίας είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει υπερθερμία, θερμοπληξία μέχρι και θάνατο ακόμη και αν η εξωτερική θερμοκρασία δεν υπερβαίνει τους 22 βαθμούς Κελσίου!
Σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο καταγράφονται κάθε χρόνο εκατοντάδες θάνατοι λόγω θερμοπληξίας σε παιδιά και ηλικιωμένους που αφήνονται μόνοι τους σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα κάτω από τον ήλιο.
Άλλωστε σύμφωνα με έρευνες αν η εξωτερική θερμοκρασία αγγίξει τους 30 βαθμούς Κελσίου τότε η θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου μπορεί εύκολα να κυμανθεί από 58 έως 65 βαθμούς Κελσίου μετατρέποντας την καμπίνα επιβατών σε μια παγίδα θανάτου.
Όταν η εξωτερική θερμοκρασία αγγίζει τους 35 βαθμούς τότε στο εσωτερικό ενός παρκαρισμένου αυτοκινήτου η θερμοκρασία θα ανέλθει σε 65 βαθμούς σε μόλις 15 λεπτά απειλώντας άμεση τη ζωή οποιουδήποτε ανθρώπου βρίσκεται σε αυτή.
Σε έρευνα του πανεπιστημίου Stanford της Καλιφόρνια, που πραγματοποίησαν οι επιστήμονες, εξετάστηκε η αύξηση της θερμοκρασίας στην καμπίνα του αυτοκινήτου σε ημέρες με χαμηλότερες θερμοκρασίες και ειδικότερα η μέτρηση έγινε όταν η εξωτερική θερμοκρασία ήταν 22 βαθμοί Κελσίου.
Ο στόχος των ερευνητών ήταν όχι μόνο να καταγράψουν την ψηλότερη θερμοκρασία στην καμπίνα των αυτοκινήτων σε μέρες με ήπια θερμοκρασία αλλά και την ταχύτητα ανόδου της θερμοκρασίας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας απέδειξαν η θερμοκρασία στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, αυξάνεται γρήγορα σε ηλιόλουστες μέρες ακόμη και με ήπιες θερμοκρασίες. Η μεγαλύτερη αύξηση της θερμοκρασίας παρατηρείται στα πρώτα 15 έως 30 λεπτά.
Ο μέσος όρος αύξησης της θερμοκρασίας στην καμπίνα του αυτοκινήτου, ήταν 1,8 με 2 βαθμούς Κελσίου για κάθε 5 λεπτά. Σε μία ώρα καταγραφόταν αύξηση της θερμοκρασίας της καμπίνας κατά σχεδόν 24 βαθμούς.
Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με εξωτερική θερμοκρασία 22 βαθμών, μετά από 1 ώρα παρκαρίσματος στον ήλιο, είχε θερμοκρασία στην καμπίνα της τάξης των 46 βαθμών.
Το 80% της συνολικής αύξησης της θερμοκρασίας στην καμπίνα καταγραφόταν στα πρώτα 30 λεπτά.
Το ελαφρύ άνοιγμα των παραθύρων δεν προστατεύει από την επικίνδυνη αύξηση της θερμοκρασίας στην καμπίνα των αυτοκινήτων.
Προσοχή με τα παιδιά
Τα βρέφη και τα παιδιά, σύμφωνα με ιατρικές έρευνες, είναι πιο ευάλωτα στην αύξηση της θερμοκρασίας. Χάνουν αναλογικά περισσότερο νερό λόγω θερμότητας, η θερμοκρασία του σώματος τους αυξάνεται γρηγορότερα και κινδυνεύουν περισσότερο από θερμοπληξία.
Οι γιατροί παράλληλα προειδοποιούν ότι ο κίνδυνος θερμοπληξίας και θανάτου λόγω υπερθερμίας είναι εξαιρετικά μεγάλος για βρέφη, παιδιά, άλλους επιβάτες ή ζώα που αφήνονται σε παρκαρισμένο αυτοκίνητα.
Επίσης έχει διαπιστωθεί ότι οι γονείς τις ημέρες με ήπιες θερμοκρασίες αντιλαμβάνονται λιγότερο τον κίνδυνο για τα παιδιά τους σε παρκαρισμένο αυτοκίνητο…