Εντός της εβδομάδας και ίσως από την Δευτέρα αναμένεται να επιτραπεί και πάλι η κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων αποκάλυψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Ταχιάος μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open.
Επίσης, ο Υφυπουργός Υποδομών υπενθύμισε ότι έγιναν παρεμβάσεις στα διόδια της Ε65, της Ιόνιας Οδού, της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και της Εγνατίας Οδού ώστε να μην επιβαρύνεται το μεταφορικό κόστος. Συμπλήρωσε ακόμα ότι σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούνται μεγάλες ανατιμήσεις στις τιμές των προϊόντων, κάνοντας λόγο για φαινόμενα αισχροκέρδειας.
Παράλληλα ο κ. Ταχιάος ξεκαθάρισε ότι το φαινόμενο της κακοκαιρίας Daniel ήταν πρωτοφανές και ασφαλώς δεν μπορεί να αποτελεί το μέτρο στη διαστασιολόγηση των κατασκευών, σημειώνοντας ότι την επόμενη ημέρα μετά το καταστροφικό πέρασμα του Daniel από τη Θεσσαλία, «ο δρόμος που θα ακολουθήσει η Κυβέρνηση είναι η ισορροπία ανάμεσα στην αντοχή των υποδομών και την ανθεκτικότητα των τοπικών κοινωνιών».
Ο Υφυπουργός υπογράμμισε ότι οι αποφάσεις προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι γρήγορες, αλλά όχι εν θερμώ και αφού προηγουμένως έχει ολοκληρωθεί η επιστημονική αξιολόγηση των επιπτώσεων της κακοκαιρίας από τους ειδικούς πραγματογνώμονες ενώ επισήμανε ότι στο σχεδιασμό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το περιβαλλοντικό κόστος, καθώς δεν θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις που θα οδηγούν εν τέλει στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος.
Ταυτόχρονα, πρόσθεσε πως κρίσιμη παράμετρος είναι η ορθολογική αξιοποίηση των οικονομικών πόρων που διαθέτει η χώρα, προκειμένου τα έργα υποδομής να ενσωματώνουν τις προκλήσεις που συνεπάγεται η κλιματική κρίση με σεβασμό στα χρήματα των φορολογουμένων και πλήρη διαφάνεια.
Αυτό που προέχει τώρα, είπε ο κ. Ταχιάος, είναι η άμεση ανακούφιση των πληγέντων, καθώς ήδη ξεκίνησε η καταβολή των αποζημιώσεων για βασικές ανάγκες και οικοσκευή, ενώ συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς οι αυτοψίες σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις, επιχειρήσεις και κτιριακές υποδομές που επλήγησαν από την σφοδρή κακοκαιρία.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, τις ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι εκτείνονται σε ένα μήκος 50 χιλιομέτρων περίπου, από τον Δομοκό έως τον Κραννώνα, καθώς και στα δίκτυα που συνδέουν τη Λάρισα με τον Βόλο και τα Τρίκαλα με την Καλαμπάκα, ενώ επλήγησαν και τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης.