Ριζικά αναμένεται να αλλάξει το τοπίο στις μεταφορές καθώς η Σουηδία ανακοίνωσε ότι θα επιτρέψει την οδήγηση φορτηγών με βάρος έως και 4,25 τόνους σε οδηγούς που κατέχουν άδεια οδήγησης κατηγορίας Β για διάστημα τουλάχιστον 2 ετών!
Μάλιστα το σχέδιο της Σουηδικής κυβέρνησης έχει βασικό στόχο την προώθηση της χρήσης ηλεκτρικών φορτηγών και ήδη έχει ανατεθεί στη Διοίκηση Μεταφορών να σχεδιάσει δοκιμαστικές λειτουργίες για το σκοπό αυτό.
Επί του παρόντος, το βάρος ορισμένων φορτηγών, ειδικά αυτών που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, όπως ηλεκτρική ενέργεια ή φυσικό αέριο, απαιτεί άδεια οδήγησης Κατηγορίας Γ. Ωστόσο, η έλλειψη κατόχων άδειας Γ αποτελεί πρόκληση για την ευρεία υιοθέτηση ηλεκτρικών φορτηγών και δημιουργεί πρόσθετο κόστος για τις εταιρείες που συνήθως απασχολούν οδηγούς με άδεια οδήγησης κατηγορίας Β.
Για να ξεπεραστεί αυτό το εμπόδιο, η Σουηδική Διοίκηση Μεταφορών θα αναπτύξει δοκιμαστικές λειτουργίες που θα επιτρέψουν σε εταιρείες, αρχές και οργανισμούς να υποβάλουν αίτηση για εξαίρεση από τη νομοθεσία για την άδεια οδήγησης. Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, οι οδηγοί που έχουν άδεια Β για τουλάχιστον δύο χρόνια θα μπορούν να οδηγούν φορτηγά χωρίς ρυμουλκούμενα βάρους μεταξύ 3.500 κιλών και 4.250 κιλών και τροφοδοτούμενων με εναλλακτικά καύσιμα.
Η δεξαμενή των επιλέξιμων οδηγών επεκτάθηκε ώστε να συμπεριληφθούν και οι οδηγοί με δίπλωμα κατηγορίας Β, με την σουηδική κυβέρνηση να στοχεύει να διευκολύνει την ηλεκτροδότηση των μεταφορών.
Οι δοκιμές από τη Σουηδική Διοίκηση Μεταφορών, αναμένεται να ανοίξουν το δρόμο για ευρύτερη υιοθέτηση ηλεκτρικών φορτηγών.
Πάντως το σχέδιο της Σουηδικής κυβέρνησης αρχικά επιτρέπει την οδήγηση μόνο των ηλεκτρικών φορτηγών ή εκείνων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα με άδεια οδήγησης κατηγορίας Β και όχι τα διάσημα για την κατηγορία πετρελαιοκίνητα μοντέλα…