Τα ρομπότ δεν είναι αρκετά αποτελεσματικά στο νέο εργοστάσιο αυτοκινήτων της Tesla στη Γερμανία με αποτέλεσμα η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία να σχεδιάζει να αντικαταστήσει εκατοντάδες ρομπότ με γιγαντιαίες μηχανές χύτευσης αλουμινίου για την κατασκευή ενιαίων εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στη κατασκευή του πλαισίου των αυτοκινήτων.
Σύμφωνα μάλιστα με δημοσίευμα του Reuters η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσπαθεί να αυξήσει τον όγκο παραγωγής αξιοποιώντας αυτοματισμούς υψηλής τεχνολογίας.
Για το νέο Model Y, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δήλωσε ότι θα αντικαταστήσει 70 εξαρτήματα κολλημένα με πριτσίνια, που χρησιμοποιούνται στο πίσω κάτω μέρος του αυτοκινήτου με μια ενιαία μονάδα κατασκευασμένη από μηχανή χύτευσης αλουμινίου.
Αυτή είναι μόνο η αρχή μιας νέας μονάδας αυτοματισμού, με την μπροστινή μονάδα του οχήματος και άλλα μέρη να ακολουθούν. «Θα είναι καταπληκτικό να το βλέπεις σε λειτουργία. Η μεγαλύτερη μηχανή χύτευσης που κατασκευάστηκε ποτέ. Θα κάνει όλο το πίσω σώμα σε ένα ενιαίο κομμάτι, συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων απορρόφησης της σύγκρουσης», ανέφερε ο Elon Musk πρόσφατα σε μήνυμά του στο Twitter. Ωστόσο δεν είπε όμως πότε θα λανσάρει το νέο μηχάνημα αλλά πληροφορίες που έχουν δημοσιευθεί στο Διαδίκτυο κάνουν λόγο για λειτουργία του νέου μηχανήματος στις αρχές του 2021.
Τα πλαίσια των αυτοκινήτων κατασκευάζονται παραδοσιακά με τη συναρμολόγηση πολλαπλών μεταλλικών πάνελ, τα οποία βοήθησαν τους κατασκευαστές να σχεδιάσουν ζώνες απορρόφησης της ενέργειας που δημιουργείται κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης. Ωστόσο ο Musk σχεδιάζει μια νέα τεχνική στο εργοστάσιο του Βρανδεμβούργου, στη Γερμανία.
Η επιλογή του Musk να μειώσει την πολυπλοκότητα της παραγωγής έρχεται καθώς οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Mercedes και Audi αντιμετωπίζουν πίεση από τους εργαζομένους τους για να διατηρήσουν τις παραδοσιακές εργασίες συναρμολόγησης που απειλούνται καθώς πλέον τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν λιγότερα εξαρτήματα από εκείνα που λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το αλουμίνιο έχει αποδειχθεί δυσκίνητο στη χρήση σε μεγάλα εξαρτήματα επειδή είναι δύσκολο να κολληθεί σε πολύπλοκα σχήματα. Αντίθετα η έγχυση λιωμένου αλουμινίου επιτρέπει στην Tesla να συνδυάσει διάφορα στάδια κατασκευής.