«Πράσινο φως» στην απόκτηση της Opel Ελλάς από την εταιρεία Trophy Auto Brands έδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού με σχετική απόφαση που εξέδωσε ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο για την απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας της Opel στην Ελλάδα από την εταιρεία του ομίλου Συγγελίδη.
Όπως επισημαίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε σχετική ανακοίνωσή της: «Η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε Τμήμα, την 30/6/2021, ενέκρινε ομόφωνα, με την υπ’ αριθ. 738/2021 απόφασή της, κατ’ άρθρο 8 παρ. 3 του ν. 3959/2011, την από 12/03/2021 γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση που αφορά στην απόκτηση από την εταιρία TROPHY του συνόλου (100%) του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας OPEL.
Με την ως άνω απόφασή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι η εν λόγω συγκέντρωση, η οποία αφορά την ευρύτερη αγορά εισαγωγής, διανομής και εμπορίας επιβατηγών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων καθώς και ανταλλακτικών και αξεσουάρ αυτών, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.»
Ποια είναι η Trophy Auto Brands
H Trophy Auto Brands σύμφωνα με το Γενικό Μητρώο Επιχειρήσεων (ΓΕΜΗ) καταχωρήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου του 2021 με αίτηση που είχε καταχωρηθεί στο Επιμελητήριο στις 29 Ιανουαρίου 2021.
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος έχει οριστεί ο κ. Πολυχρόνης Συγγελίδης ενώ έχει δοθεί το δικαίωμα υπογραφής σε τρία ακόμη άτομα εκ των οποίων ο ένας αποτελεί και μέλος του διοικητικούς συμβουλίου της νέας εταιρείας.
Η έδρα της νέας εταιρείας έχει οριστεί το γνωστό κτίριο του ομίλου επί της Λεωφόρου Κηφισίας όπου και εδρεύουν και οι άλλες μάρκες του ομίλου.
To ιστορικό
Ο όμιλος Συγγελίδη είχε ξεκινήσει τις συνομιλίες με την Opel στα μέσα του 2018 και μάλιστα τα πρώτα δημοσιεύματα αναρτήθηκαν το καλοκαίρι του 2018. Ωστόσο τον Φεβρουάριο του 2019 το ίδιο το εργοστάσιο ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει την επιτυχημένη δραστηριότητα στην Ελλάδα μέσω της οικογένειας Συγγελίδη.
Όπως χαρακτηριστικά είχε ανακοινωθεί τότε από την Opel Hellas το εργοστάσιο αναπτύσσει περαιτέρω την επιχειρηματική της στρατηγική σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές ώστε να γίνει πιο ευέλικτη, ευπροσάρμοστη και αποδοτική όπως περιγράφεται στο στρατηγικό σχέδιο PACE! Σε ένα περαιτέρω βήμα για την ενίσχυση της ανάπτυξης, η εταιρία θα συνεχίσει την επιχειρηματική της δραστηριότητα στην Ελλάδα μέσω της ευρέως αναγνωρίσιμης και επιτυχημένης οικογένειας Συγγελίδη, η οποία θα εξαγοράσει την υφιστάμενη οργάνωση της Opel Ελλάς και θα καταστεί στο μέλλον η ανεξάρτητη εισαγωγική εταιρία.
Η σχετική σύμβαση έχει υπογραφεί. Η Εθνική Εταιρία Πωλήσεων της Opel θα εξαγορασθεί από μέλη της οικογένειας Συγγελίδη. Το προσωπικό της Opel στην Ελλάδα θα συνεχίσει να απασχολείται στην υφιστάμενη εταιρία, υπό τη νέα ιδιοκτησία. Η συμφωνία πρέπει να εγκριθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
«Σύμφωνα με τους στόχους του στρατηγικού μας σχεδίου PACE! αυτή είναι μία ακόμη απόφαση η οποία θα καταστήσει τη δομή των πωλήσεών μας πιο ευέλικτη, αποδοτική και κατά συνέπεια πιο ανταγωνιστική» είχε δηλώσει επίσης ο Xavier Duchemin, Managing Director Sales, Aftersales και Marketing της Opel/Vauxhall. «Ο Συγγελίδης είναι ήδη ένας ισχυρός και έμπειρος συνεργάτης στην Ελλάδα για τις αδελφές εταιρίες μας Peugeot, Citroen και DS Automobiles και θα μας βοηθήσει να βελτιώσουμε περαιτέρω τη θέση μας στην αγορά και την κερδοφορία μας.»
Ο Συγγελίδης είναι υπεύθυνος για τις πωλήσεις της Citroën από το 1965, της Peugeot από το 2014 και της DS Automobile από το 2018 και της Mazda από το 2019.
Τεράστια μεγέθη
Ο όμιλος Συγγελίδη μετά από την απόκτηση και της Opel αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αυτοκινήτων στην Ελλάδα! Ειδικότερα το 2020 τα ποσοστά των εταιρειών του ομίλου Συγγελίδη ανήλθαν σε 9,8% για την Peugeot και σε 4,7% για την Citroen και 0,3% για την Mazda. Δηλαδή οι τρεις εταιρείες του ομίλου Συγγελίδη κατείχαν το 14,8% του συνόλου των πωλήσεων σε όλη την Ελλάδα. Αν στο παραπάνω ποσοστό προστεθεί και το 6,2% που κατείχε η Opel το 2020 τότε αυτομάτως το ποσοστό που θα κατέχει ο όμιλος Συγγελίδη στην ελληνική αγορά θα αγγίζει το 21%!
Δηλαδή πάνω από δύο στα δέκα καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα θα ανήκει σε εταιρεία του ομίλου Συγγελίδη.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ ο όμιλος Μανδύλα (VW, Audi, Skoda) το 2020 κατείχε το 15,8% των πωλήσεων και θα αποτελεί ισχυρό αντίπαλο για τον όμιλο Συγγελίδη όπως επίσης και ο όμιλος Βασιλάκη (Seat, Hyundai, Kia) με ποσοστό 11,5% επί του συνόλου των πωλήσεων.
Aν υποθετικά συνυπολογίσει κανείς και τον όμιλο Θεοχαράκη ως μία επιχειρηματική οντότητα τότε θα αποτελούσε επίσης έναν ισχυρό αντίπαλο έναντι των υπολοίπων Ελλήνων εισαγωγέων καθώς τα ποσοστά των πωλήσεων από Nissan (6%), Renault (4%) και Dacia (2%) ανέρχονταν σε 12%!
Βέβαια στα παραπάνω ποσοστά όλων των ελληνικών εισαγωγικών ομίλων δεν έχουμε συμπεριλάβει και τα επαγγελματικά τα οποία θα ανέβαζαν περαιτέρω τα ποσοστά των εταιρειών…