Πρόσω ολοταχώς από την FCA για επανέναρξη της παραγωγής στην Ιταλία

Η Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και τα συνδικάτα συζητούν ώστε να επανεκκινηθεί η παραγωγή στα εργοστάσια αυτοκινήτων κάτω από «δρακόντεια» μέτρα υγείας ώστε να επιστρέψουν στην κανονικότητα αλλά και στην παραγωγή μοντέλων μετά από αρκετό καιρό απομόνωσης.

Η επέκταση του προσωρινού λουκέτου στα εργοστάσια δεν μπορεί να αποκλειστεί αλλά τα πρόσφατα δεδομένα του κορωνοϊού έχουν αναζωπυρώσει τις ελπίδες όλων για μερική επιστροφή στην κανονικότητα.

Τα μέτρα που προτείνονται από τα σωματεία της FCA περιλαμβάνουν αναδιάταξη των σχεδίων συναρμολόγησης, κλιμακούμενες βάρδιες και σήμανση των ορόφων ώστε να εξασφαλίζεται η απόσταση ενός μέτρου μεταξύ των εργαζομένων, δήλωσε ο εκπρόσωπος της FIM, Raffaele Apetino, προσθέτοντας ότι αυτό θα οδηγούσε αναπόφευκτα σε μειωμένα ποσοστά παραγωγής.

Άλλα αιτήματα περιλαμβάνουν την θερμομέτρηση των εργαζομένων, την παροχή προϊόντων υγείας όπως οι μάσκες προσώπου και την απολύμανση χώρων κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας, πρόσθεσε ο Apetino.

Τα συνδικάτα πρότειναν επίσης τη μετάβαση των γευμάτων στο τέλος των βάρδιων, επιτρέποντας στους εργαζόμενους να φεύγουν μισή ώρα νωρίτερα από το εργοστάσιο χωρίς να μειώνεται η αμοιβή τους και βέβαια να μην προκαλείται συνωστισμός στο χώρο του εστιατορίου.

«Η FCA έχει επιδείξει μεγάλη προθυμία να αποδεχθεί τις προτάσεις μας», δήλωσε ο Apetino, προσθέτοντας ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις θα επικοινωνήσουν με εκπροσώπους της εταιρείας για να προετοιμάσουν συμφωνία.

«Στόχος μας είναι να το υπογράψουμε μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας. Θέλουμε να είμαστε έτοιμοι να επανεκκινήσουμε την πιο κερδοφόρα παραγωγή λίγο μετά το Πάσχα, αν το επιτρέπει η κυβέρνηση».

Ο εκπρόσωπος της ένωσης UILM, Gianluca Ficco, δήλωσε ότι παρόμοια αιτήματα έγιναν επίσης με την Ferrari ( RACE.MI ), την CNH Industrial ( CNHI.MI ) και τον κατασκευαστή ανταλλακτικών αυτοκινήτων Marelli. «Το προσωρινό λουκέτο δεν μπορεί να συνεχιστεί για πάντα, η Ιταλία πρέπει να δώσει στον εαυτό της έναν στόχο ώστε να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας και η ασφάλεια”, είπε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της Ένωσης.

Η FCA, τον περασμένο μήνα, εισήγαγε ένα πρώτο πακέτο έκτακτων μέτρων στα ιταλικά εργοστάσια, αλλά τελικά χρειάστηκε να τα κλείσει αφού η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει όλες τις κατασκευαστικές δραστηριότητες που κρίθηκαν μη απαραίτητες.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε στα συνδικάτα ότι αποσκοπούσε στην επανεκκίνηση των εργασιών σε τρεις ιταλικές πόλεις, μόλις η κυβέρνηση χαλαρώσει τα περιοριστικά μέτρα έναντι στον κορωνοϊό.

Αυτά θα είναι οι γραμμές συναρμολόγησης της Jeep και των νέων υβριδικών μοντέλων στο εργοστάσιο του Melfi στη νότια Ιταλία, το εργοστάσιο της Atessa που κατασκευάζει ελαφρά εμπορικά οχήματα στην κεντρική Ιταλία και τέλος το εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο που πραγματοποιεί τις προπαρασκευαστικές εργασίες για το νέο ηλεκτρικό 500.

Βέβαια η έναρξη των τριών μονάδων συνεπάγεται εργασία για περίπου 10.000 υπαλλήλων από τους 55.000 που συνολικά απασχολούν τα εργοστάσια. Η FCA δεν σχολίασε τα μέτρα που ετοιμάζονται, αλλά ένας εκπρόσωπος δήλωσε: «Όπως πάντα, η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων ήταν η πρώτη προτεραιότητα για την εταιρεία»…