Η εγχώρια αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τροφοδοτείται από τρεις πηγές άντλησης οχημάτων εκ των οποίων οι δύο είναι οι μεγάλες και η τρίτη είναι πολύ μικρότερη. Σε ποσοστό άνω του 75% τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πωλούνται προέρχονται από εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης και από το εξωτερικό (εισαγόμενα μεταχειρισμένα) και το υπόλοιπο 25% προέρχεται από ιδιώτες καταναλωτές.
Ωστόσο η συντήρηση των αυτοκινήτων, τα γυρισμένα χιλιόμετρα και γενικότερα η κατάσταση των οχημάτων είναι εξαιρετικά δύσκολη να διαπιστωθεί ότι είναι εκείνη που αναφέρουν οι πωλητές και πολλές φορές οι καταναλωτές πέφτουν θύματα επιτήδειων.
Σύμφωνα με έρευνα του Carpress.gr η μεγάλη πληγή της ελληνικής αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αποτελούν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στα οποία είναι πολύ δύσκολο να διαπιστώσει κανείς αν είναι γυρισμένα τα χιλιόμετρα ή αν είναι τρακαρισμένο ή να διαθέτει πραγματικό βιβλίο service και όχι πλασματικό…
Η έρευνα του Carpress.gr επεκτάθηκε και στην εγχώρια αγορά των μεταχειρισμένων και τα ευρήματα μας είναι πραγματικά απογοητευτικά καθώς όπως αποδείχθηκε κάποιοι δεν πουλάνε αυτοκίνητα με τα χαρακτηριστικά που δηλώνουν.
Ειδικότερα κάποιες εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων προνοούν και γυρίζουν τα χιλιόμετρα του στόλου των οχημάτων τους πριν περάσουν για πρώτη φορά από ΚΤΕΟ και καταγραφούν στις βάσεις δεδομένων τα πραγματικά χιλιόμετρα.
Με αυτό τον τρόπο καταφέρνουν να διατηρούν σε υψηλά επίπεδα τις τιμές πώλησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που διαθέτουν ενώ παράλληλα είναι πολύ δύσκολο για τον ανυποψίαστο καταναλωτή να διαπιστώσει αν έχουν γυριστεί τα χιλιόμετρα.
Όπως καταγγέλλει στο Carpress.gr ιδιοκτήτης οχήματος που προέρχεται από εταιρεία χρονομίσθωσης: «Απέκτησα κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο το οποίο προέρχονταν από εταιρεία Leasing και κατέληξα εκεί καθώς θεώρησα ότι είναι μια πιο ασφαλής επιλογή. Ωστόσο μετά από λίγους μήνες χρειάστηκε να επισκευάσω μια μικρή ζημιάς φανοποιείας και επισκέφθηκα ένα φίλο φανοποιό ο οποίος συνεργάζεται και με εταιρείες Leasing. Προς μεγάλη μου έκπληξη αντιλήφθηκα ότι είχα στην κατοχή μου ένα αυτοκίνητο με γυρισμένα χιλιόμετρα, παρά το νεαρό της ηλικίας του, καθώς το αυτοκίνητό μου είχε επισκευαστεί από τον φίλο μου φανοποιό πριν από 1,5 χρόνο και το κοντέρ του ανέγραφε 57.000 χιλιόμετρα όταν είχε επισκευαστεί στο παρελθόν. Εγώ αγόρασα το αυτοκίνητο το οποίο ανέγραφε 32.000 χλμ. στο κοντέρ του και βέβαια αντιλήφθηκα ότι κάποιος είχε γυρίσει τα χιλιόμετρά του. Ωστόσο επειδή δεν μπορούσα να αποδείξω τίποτα και επιπλέον δεν υπήρχε ιστορικό ΚΤΕΟ του οχήματος καθώς όταν το αγόρασα είχε περάσει για πρώτη φορά από Τεχνικό Έλεγχο λίγους μήνες πριν το αποκτήσω απλά το… παντρεύτηκα! Όταν έρθει η ώρα να το πουλήσω επίσης με την σειρά μου θα… εξαπατήσω τον επόμενο ιδιοκτήτη καθώς πουθενά δεν θα φαίνονται τα γυρισμένα χιλιόμετρα που πραγματοποιήθηκαν πριν περάσει το όχημα για πρώτη φορά από ΚΤΕΟ!»