Τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν εισέλθει για τα καλά στη ζωή μας ωστόσο τα πρότυπα ασφαλείας που πρέπει να πληρούν τα συγκεκριμένα οχήματα είναι πολλά και αυστηρά ώστε να τηρούνται οι κανόνες οδικής ασφάλειας.
Κάποιοι διακρίνοντας την ανάπτυξη που καταγράφει ο κλάδος των ηλεκτρικών ποδηλάτων έσπευσαν να δημιουργήσουν μια νέα αγορά που ουσιαστικά αφορά τα παραδοσιακά ποδήλατα στα οποία τοποθετούνται ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες και τα «βαφτίζουν» ηλεκτρικά.
Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά καθώς ένα απλό ποδήλατο δεν είναι κατασκευασμένο για να φέρει ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία και σε καμία περίπτωση δεν πληροί της προδιαγραφές ασφαλείας που ορίζουν οι κατασκευαστές.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι πολλοί καταναλωτές να έχουν πέσει θύματα των επιτήδειων που υπόσχονται «μετατροπή» συμβατικών ποδηλάτων σε ηλεκτρικά χωρίς όμως να τους ενημερώνουν για τα θέματα ασφάλειας που πιθανό να αντιμετωπίσουν οι αναβάτες και ίσως τους κοστίσουν μέχρι και τη ζωή τους…
Τι υπόσχονται οι μετατροπείς και τι δεν λένε
Οι μετατροπείς συμβατικών ποδηλάτων σε ηλεκτρικά χρησιμοποιούν φθηνά κιτ που συνήθως προμηθεύονται από την Κίνα τα οποία είναι αμφιβόλου ποιότητας και βέβαια οι εγγυήσεις είτε δεν υπάρχουν είτε είναι πολύ μικρής διάρκειας. Συνήθως χρησιμοποιούν ηλεκτρικά μοτέρ ισχύος 250 Watt και μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Το πιο σύνηθες πρόβλημα στα κιτ μετατροπών αφορούν στις μπαταρίες και σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η διάρκεια καλής λειτουργίας τους περιορίζεται στο 3μηνο καθώς μετά αρχίζουν να παρουσιάζονται προβλήματα. Ειδικότερα η πιο δημοφιλής βλάβη αφορά στις διακοπές φορτίου που παρουσιάζονται και πολλοί δεν δέχονται την αντικατάσταση της μπαταρίας! Οπότε όλο το σύστημα είναι άχρηστο και βέβαια ο ιδιοκτήτης του ποδηλάτου που το μετέτρεψε σε ηλεκτρικό απλά πέταξε 600 ευρώ στο… δρόμο!
Ένα ακόμη σοβαρότερο πρόβλημα έχει να κάνει με την νομιμότητα της μετατροπής καθώς κάποιοι δεν τοποθετούν απλά ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία σε ένα συμβατικό ποδήλατο αλλά το μετατρέπουν σε… μοτοποδήλατο! Ναι σωστά διαβάσατε. Κάποιοι «υπόσχονται» ότι θα σας μετατρέψουν το συμβατικό σας ποδήλατο όχι σε ηλεκτρικό αλλά σε… μοτοποδήλατο αλλά αυτό που δεν θα σας πουν ποτέ είναι ότι αυτή η μετατροπή είναι εντελώς παράνομη και βέβαια με την ηλεκτρονική βάση δεδομένων που ετοιμάζεται μπορεί να βρεθείτε άσχημα μπλεγμένοι με τις Αρχές και να σας επιβάλλουν υψηλά πρόστιμα!
Εκτός βέβαια των παραπάνω η μετατροπή ενός συμβατικού ποδηλάτου σε ηλεκτρικό σχεδόν στις περισσότερες περιπτώσεις δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ζωή των αναβατών. Αρχικά θα πρέπει να τονίσουμε πως τα εργοστασιακά ηλεκτρικά ποδήλατα φέρουν ενισχυμένα συστήματα πέδησης (φρένα) ώστε να μπορούν να ακινητοποιούν το ηλεκτρικό ποδήλατο άμεσα σε περίπτωση ανάγκης.
Αντίθετα οι περισσότεροι «μετατροπείς» συμβατικών ποδηλάτων σε ηλεκτρικά διατηρούν το ήδη υπάρχον σύστημα φρένων το οποίο σε καμία περίπτωση δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις του ηλεκτρικού συστήματος αλλά και του επιπλέον βάρους που προστίθεται. Οπότε ανά πάσα στιγμή ο αναβάτης του συμβατικού ποδηλάτου που μετατράπηκε σε ηλεκτρικό μπορεί να μην έχει φρένα με αποτέλεσμα η ζωή του να τεθεί σε άμεσο κίνδυνο.
Καλό θα ήταν λοιπόν πριν ξεκινήσετε να μετατρέψετε ένα συμβατικό ποδήλατο σε ηλεκτρικό θα σκεφτείτε σοβαρά την απόκτηση ενός εργοστασιακού ηλεκτρικού ποδηλάτου η τιμή του οποίου μειώνεται πάρα πολύ μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, το οποίο θα ενεργοποιηθεί και πάλι στα τέλη Φεβρουαρίου, και αποτελεί μια σίγουρη, εγγυημένη και ασφαλής λύση μετακίνησης…