Το Παρίσι δοκιμάζει το πρώτο ραντάρ ανίχνευσης θορύβου στο πλαίσιο ενός σχεδίου για την επιβολή προστίμων σε θορυβώδεις μοτοσικλέτες και άλλα οχήματα σε μία από τις πιο θορυβώδεις μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, όπως μετέδωσε το Reuters.
Η συσκευή ανίχνευσης θορύβου είναι τοποθετημένη πάνω σε ένα φανοστάτη δρόμου στην 20ή συνοικία στο ανατολικό Παρίσι και πέραν την ανίχνευσης του υπερβολικού θορύβου έχει τη δυνατότητα να καταγράφει παράλληλα και τις πινακίδες κυκλοφορίας των παραβατών!
«Ο πολύς θόρυβος κάνει τους ανθρώπους να αρρωσταίνουν. Για την υγεία και την ποιότητα ζωής… αυτό το πρώτο ραντάρ ανίχνευσης θορύβου έχει σκοπό να επιβάλλει αυτομάτως πρόστιμα σε οχήματα που κάνουν πολύ θόρυβο», έγραψε ο αναπληρωτής δήμαρχος του Παρισιού David Belliard σε ανάρτησή του στα social media.
Μέσα στους επόμενους μήνες, η γαλλική πρωτεύουσα θα εξετάσει εάν το συγκεκριμένο ραντάρ μπορεί να αναγνωρίσει με σαφήνεια τις πινακίδες κυκλοφορίας των θορυβωδών μοτοσικλετών και αυτοκινήτων και στη συνέχεια ο εξοπλισμός θα πρέπει να λάβει την επίσημη έγκριση των Αρχών μέχρι το τέλος του 2022.
Στην παρούσα φάση δεν θα επιβληθούν πρόστιμα, αλλά το Παρίσι σχεδιάζει να επιβάλλει τα πρόστιμα από τις αρχές του 2023, ενώ η κυβέρνηση εγκαθιστά περισσότερα ραντάρ ανίχνευσης θορύβου σε άλλες γαλλικές πόλεις και δοκιμάζει τις διαδικασίες για την αυτοματοποίηση της επιβολής προστίμων στο πλαίσιο ενός νόμου του 2019 για την κινητικότητα.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι αρχές μπορούν ήδη να επιβάλλουν κυρώσεις σε ιδιοκτήτες θορυβωδών οχημάτων, αλλά η αστυνομία χρειάζεται να έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να βεβαιώσει και να συλλάβει επ’ αυτοφώρω τους οδηγούς.
Το νέο σύστημα θα λειτουργεί όπως τα ραντάρ ανίχνευσης της ταχύτητας, με αυτόματη καταγραφή και επιβολή προστίμων.
«Το πρόβλημα είναι πως η αστυνομία έχει συχνά άλλα πράγματα να κάνει», δήλωσε η Fanny Mietlicki, επικεφαλής της υπηρεσίας Bruitparif που ανέπτυξε και κατασκεύασε την τεχνολογία ραντάρ ανίχνευσης θορύβου.
Ανάλογα ραντάρ έχουν ήδη εγκατασταθεί στην περιοχή Ile-de-France, στα περίχωρα του Παρισιού, στη Νίκαια και στη Λυών από τα τέλη Ιανουαρίου ενώ ακόμη έναν ραντάρ θορύβου έχει προγραμματιστεί να εγκατασταθεί στο δυτικό Παρίσι.
Σύμφωνα με έρευνα από το Money.co.uk, βασισμένη σε στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, το Παρίσι ήταν μία από τις πιο θορυβώδεις πόλεις της Ευρώπης με 5,5 εκατομμύρια κατοίκους εκτεθειμένους σε ηχορύπανση που προκαλεί η οδική κυκλοφορία άνω των 55 ντεσιμπέλ, σε σύγκριση με 2,6 εκατ. στο Λονδίνο και 1,7 εκατ. σε Βιέννη και Ρώμη.