Χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονται από εταιρείες leasing διατίθενται προς πώληση με «φτιαγμένα» book service τα οποία σε καμία περίπτωση δεν πληρούν το πρόγραμμα συντήρησης των κατασκευαστών ενώ επιπλέον έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ φθηνά λιπαντικά και ανταλλακτικά αμφιβόλου ποιότητας.
Όπως αποδείχθηκε από την έρευνα που πραγματοποίησε το Carpress.gr κάποιες εταιρείες στα οχήματα που πουλάνε αναφέρουν ότι υπάρχει Book Service αλλά «ξεχνούν» να αναφέρουν ότι η συντήρηση των οχημάτων δεν γίνεται σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία αλλά σε συνεργεία που έχουν στήσει οι ίδιες χρησιμοποιώντας ανταλλακτικά αμφιβόλου ποιότητας εξαιτίας της χαμηλής τιμής τους ενώ ακόμη και σε επίπεδο εργασιών θα λέγαμε ότι η μη εξειδίκευση των μηχανικών που τα επισκευάζουν είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν περαιτέρω προβλήματα.
Ωστόσο όταν έρθει η ώρα να τα πουλήσουν κάποιες εταιρείες Leasing και ενοικίασης διαφημίζουν τα αυτοκίνητά τους ότι έχουν Book Service τα οποία ουσιαστικά τα «κατασκευάζουν» στα μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία που έχουν στήσει.
Άλλωστε μια επίσκεψη στα άτυπα συνεργεία κάποιων εταιρειών Leasing και χρονομίσθωσης είναι αρκετή για να διαπιστώσει κανείς ότι ακόμη και τα λιπαντικά που χρησιμοποιούν στα αυτοκίνητά τους σε καμία περίπτωση δεν είναι εκείνα που ορίζει ο κατασκευαστής αλλά πολύ υποδεέστερα και πολύ πιο φθηνά!
Όσον αφορά στις επισκευές φανοποιείας των αυτοκινήτων που προέρχονται από κάποιες εταιρείες Leasing ή ενοικιάσεων πραγματοποιούνται επίσης στα «δικά» τους μη εξουσιοδοτημένα φανοποιεία χρησιμοποιώντας βέβαια όχι γνήσια ανταλλακτικά αλλά ιμιτασιόν τα οποία προμηθεύονται σε χαμηλές τιμές και το κόστος επισκευής μειώνεται στο ελάχιστο. Η ποιότητα της εργασίας δεν είναι και η καλύτερη δυνατή καθώς οι φανοποιοί δεν έχουν περάσει από τα ειδικά σεμινάρια που παρακολουθούν οι αντίστοιχοι υπάλληλοι εξουσιοδοτημένων φανοποιείων όπως επίσης και τα χρώματα που χρησιμοποιούνται είναι από τα φθηνά…
Με λίγα λόγια το κόστος συντήρησης αλλά και επισκευής των οχημάτων που προέρχονται από κάποιες εταιρείες Leasing και ενοικίασης είναι το χαμηλότερο δυνατό και σε καμία περίπτωση δεν τηρούνται οι προδιαγραφές που έχουν ορίσει οι κατασκευαστές με αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα οχήματα να παρουσιάζουν πολλές ζημιές στα χέρια των ανυποψιάστων καταναλωτών που τα έχουν αγοράσει.
Όπως καταγγέλλει ανυποψίαστος καταναλωτής στο Carpress.gr: «Αποφάσισα να αποκτήσω κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από την εγχώρια αγορά ώστε να αποφύγω τα γυρισμένα χιλιόμετρα και βέβαια να είμαι πιο σίγουρος ότι το όχημα που θα αποκτήσω θα έχει πραγματικό Book Service. Έτσι λοιπόν προχώρησα στην αγορά ενός μεταχειρισμένου με μικρή ηλικία και book service. Μόλις έφθασε ο χρόνος να επισκεφθώ κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο για την πραγματοποίηση του ετήσιου service ενημερώθηκα πως δεν υπάρχει επίσημο book service από την ημέρα λήξης της εργοστασιακής εγγύησης! Επίσης με ενημέρωσαν ότι τα ανταλλακτικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δεν είναι γνήσια και σε καμία περίπτωση δεν έχει ακολουθηθεί η συντήρηση που προτείνει ο κατασκευαστής. Το αποτέλεσμα ήταν να χρεωθώ αρκετά χρήματα ώστε να αλλάξω μερικά από τα ιμιτασιόν ανταλλακτικά αμφιβόλου ποιότητας που είχαν χρησιμοποιηθεί και βέβαια να ξεκινήσω να χρησιμοποιώ τα λιπαντικά που ορίζει το εργοστάσιο. Ωστόσο από εκείνη την ημέρα ζω με τον φόβο των ζημιών που μπορεί να προκληθούν από την ελλιπή συντήρηση του οχήματος που έχω αγοράσει…»
Θα πρέπει να όμως να τονίσουμε πως υπάρχουν και κάποιες εταιρείες Leasing και ενοικιάσεων που πηγαίνουν μόνο σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία το στόλο των οχημάτων τους ώστε να τηρείται το Book Service που ορίζει ο κατασκευαστής και σίγουρα αποτελούν μια καλύτερη επιλογή για τους καταναλωτές.