- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Αντιμέτωπες με πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πολύ πιθανό να βρεθούν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες αν δεν μειώσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων τους που θα ισχύσουν το 2020 και 2021.
Μάλιστα οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τη Renault έως τη Mercedes-Benz αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωπες με συνολικά πρόστιμα άνω των 14 δισ. ευρώ αν δεν συμμορφωθούν με στους αυστηρότερους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2020 σύμφωνα με ανάλυση της IHS Markit.
Μόνο μια «σεισμική μετατόπιση» στη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα θα εξαλείψει εντελώς τις προβλεπόμενες υπερβολικές εκπομπές, ανέφερε ο αναλυτής της έκθεσης.
Νωρίτερα, οι αναλυτές της Exane BNP Paribas ξεχώρισαν τις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες PSA Group και Renault, οι οποίες εκτίθενται περισσότερο σε πρόστιμα τα οποία θα αποτελέσουν καίριο πλήγμα στα κέρδη των εταιρειών εξαιτίας της αποτυχίας προσαρμογής στις νέες εκπομπές ρύπων.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων γνωρίζουν εδώ και χρόνια την επόμενη αλλαγή στην πολιτική της ΕΕ, αλλά πολλοί αγωνίζονται να μειώσουν τις μέσες εκπομπές του στόλου από το διοξείδιο του άνθρακα που αλλάζει το κλίμα.
Το 2017, οι εκπομπές του στόλου CO2 αυξήθηκαν για πρώτη φορά μετά από χρόνια αφού οι αγοραστές στράφηκαν και πάλι στα βενζινοκίνητα μοντέλα λόγω του γνωστού dieselgate. Οι καταναλωτές αγόρασαν επίσης περισσότερα SUV για το φυσικό αέριο.
Ο IHS ανέφερε ότι η πρόβλεψή του δείχνει ότι το μέσο επίπεδο εκπομπών του στόλου της ΕΕ είναι 122,9 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, δηλαδή 8 γραμμάρια υψηλότερο από τον προσαρμοσμένο στόχο.
Τα σχέδια των κατασκευαστών αυτοκινήτων για την προσφορά ολοκαίνουργιων ηλεκτρικών οχημάτων, όπως το crossover της Mercedes EQ C, καθώς και η τελειοποίηση της υπάρχουσας τεχνολογίας κινητήρων, θέτουν πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων σε πορεία για να ανταποκριθούν στους σκληρούς στόχους, ανέφεραν.
“Καθώς συνεχίζουμε να ακολουθούμε τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινητοβιομηχανιών και τυχόν κανονιστικές προσαρμογές, οι προβλέψεις μας μπορούν να προσαρμοστούν αναλόγως”, ανέφερε ο IHS.
Technology Based Contribution: NEDC Protocol, EU28 |
||||
Year: 2020 |
||||
Powertrain System Design Based Prognosis |
||||
Powertrain System Design |
Sales Weighted Average CO 2 (g/Km) |
Share of Sales Volume |
||
Electric Plug-in | 0.9 | 2.6% | ||
Hybrid-Full | 91.0 | 3.0% | ||
Hybrid-Full Plug-in | 34.4 | 2.9% | ||
Hybrid-Mild | 114.8 | 8.8% | ||
ICE | 138.6 | 2.6% | ||
ICE: Stop/Start | 117.5 | 80.1% | ||
Source: IHS Markit, August 2018 |
Technology Based Contribution: WLTP Protocol, EU28 |
||||
Year: 2021 |
||||
Powertrain System Design Based Prognosis |
||||
Powertrain System Design |
Sales Weighted Average CO 2 (g/Km) |
Share of Sales Volume | ||
Electric Plug-in | 1.6 | 4.0% | ||
Hybrid-Full | 96.4 | 3.1% | ||
Hybrid-Full Plug-in | 43.2 | 4.0% | ||
Hybrid-Mild | 137.6 | 11.9% | ||
ICE | 157.8 | 1.4% | ||
ICE: Stop/Start | 138.7 | 75.6% | ||
Source: IHS Markit, August 2018 |