Πρωταθλητής αποδείχθηκε το diesel στα καινούρια φορτηγά άνω των 3,5 τόνων που πουλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2019 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Ειδικότερα το 97,9% των καινούριων φορτηγών άνω των 3,5 τόνων που διατέθηκαν πέρυσι στην ΕΕ κινούνται καταναλώνοντας πετρέλαιο ενώ τα ηλεκτρικά φορτηγά κατέλαβαν μόλις το 0,2% του συνόλου και τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος το 2%.
Φορτηγά diesel και βενζίνης
Ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων φορτηγών που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ το 2019 αυξήθηκε κατά 3,5% σε σχέση με το 2018 καθώς ανήλθαν σε 361.135 μονάδες. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε η Ιταλία στην οποία καταγράφηκε πτώση 9,5% στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων φορτηγών ενώ στις υπόλοιπες μεγάλες αγορές σημείωσαν άνοδο. Ειδικότερα στη Βρετανία η αύξηση των πωλήσεων σε diesel φορτηγά ήταν 10,2%, στην Γερμανία 3% και στην Γαλλία και στην Ισπανία 0,8%
Αντίθετα, το 2019 καταγράφηκαν 227 πωλήσεις βενζινοκίνητων φορτηγών σε ολόκληρη την ΕΕ με το 90% των συνόλου των συγκεκριμένων φορτηγών να καταγράφτεαι σε Φινλανδία και Γερμανία.
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος
Σημαντική άνοδο κατέγραψε η ζήτηση ηλεκτρικών φορτηγών (109,2%) σε ολόκληρη την ΕΕ αν και ο αριθμός τους διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ειδικότερα οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών ανήλθαν σε 747 μονάδες το 2019 έναντι 357 οχημάτων το 2018 με αποτέλεσμα να καταλαμβάνουν το 0,2% της αγοράς.
Οι βασικές αγορές πώλησης ήταν η Γερμανία με 608 φορτηγά, η Ολλανδία με 76 και η Γαλλία με 24 πωλήσεις οι οποίες αφορούσαν στο 95% του συνόλου των πωλήσεων. Αντίθετα κανένα ηλεκτρικό φορτηγό δεν πουλήθηκε σε 12 χώρες της ΕΕ το 2019.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά φορτηγά (HEV) κατείχαν μικρότερο ποσοστό νέων πωλήσεων φορτηγών το 2019 από ό, τι το προηγούμενο έτος. Ειδικότερα διατέθηκαν 272 υβριδικά φορτηγά σημειώνοντας πτώση 10,8% σε σύγκριση με το 2018.
Τα εναλλακτικά καύσιμα αντιπροσώπευαν τη συντριπτική πλειοψηφία των φορτηγών με εναλλακτική ισχύ που πωλούνται στην ΕΕ πέρυσι. Οι εγγραφές αυξήθηκαν κατά 71,0% σε 6.371 μονάδες, εκ των οποίων το 98% ήταν οχήματα με φυσικό αέριο (NGV). Η Γαλλία, η Ιταλία και η Γερμανία είναι οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ για φορτηγά με εναλλακτικά καύσιμα. Το 2019 οι γερμανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 372,8%, ακολουθούμενες από την Ιταλία (44,5%) και τη Γαλλία (30,2%).