- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Μετά το DS 7 Crossback που πραγματικά έδωσε μια τεράστια δυναμική στη γαλλική μάρκα σειρά έλαβε η παρουσίαση του νέου DS 3 Crossback το οποίο πραγματικά αναμένεται να εντυπωσιάσει ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές που αναζητούν ένα compact premium SUV.
Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία πραγματοποίησε την πανελλαδική παρουσίαση του DS 3 Crossback στα Νότια προάστια όπου πραγματικά η σύντομη επαφή που είχαμε με το νέο μοντέλο έγινε κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες εξαιτίας της κακοκαιρίας με πολύ ισχυρή βροχόπτωση και χαλαζόπτωση όπου το γαλλικό μοντέλο κινήθηκε στους πλημμυρισμένους δρόμους λες και είχε ηλιοφάνεια!
Όσον αφορά στις τιμές διάθεση του νέου κορυφαίου γαλλικού μοντέλου ξεκινούν από τις 21.800 ευρώ!
Ειδικότερα για τον κινητήρα 1.2 PureTech των 100 PS, η έκδοση Chic ξεκινάει από τις 21.800 ευρώ, ενώ η Be Chic φτάνει τις 24.900 ευρώ. Για την έκδοση με τους 130 PS και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο βασικό επίπεδο εξοπλισμού είναι το Be Chic με 26.850 ευρώ, ενώ κορυφαίο το So Chic των 30.650 ευρώ. Με τον ίδιο εξοπλισμό διατίθεται και η έκδοση των 155 PS, στις 31.850 ευρώ και 33.500 ευρώ αντίστοιχα.
H τιμή για τον κινητήρα 1.5 BlueHDi 100 τέλος, ξεκινάει από τις 25.900 ευρώ για το επίπεδο εξοπλισμού Chic ενώ για το Be Chic από τις 26.900 ευρώ. Λίγη υπομονή χρειάζεται μόνο για την έκδοση 1.5 BlueHDi 130 ΕΑΤ8, οι τιμές της οποίας δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.
Στην σύντομη επαφή που είχαμε με το νέο DS 3 Crossback παρατηρήσαμε ότι τόσο η ποιότητα όσο και η τεχνολογία αλλά και η οικονομία που προσδίδουν οι κινητήρες του δύσκολα θα βρουν αξιόλογο ανταγωνιστή εν αναμονή βέβαια και της άκρως δελεαστικής τιμής που μας έχουν πληροφορήσει τα στελέχη της εταιρείας ότι θα έχει το νέο μοντέλο.
Κατά την σύντομη επαφή που είχαμε με το νέο DS 3 Crossback από την πρώτη στιγμή αντιληφθήκαμε πως πρόκειται για ένα πολυτελές μοντέλο ασχέτως των συμπαγών διαστάσεών του.
Η επιβλητική εξωτερική του εμφάνιση σε συνδυασμό με την υψηλή τεχνολογία στην καμπίνα επιβατών αλλά και την κορυφαία ποιότητα και τον εξοπλισμό δημιουργούν ένα μοναδικό μοντέλο που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών.
Ο οδηγός αμέσως θα βρει την σωστή θέση οδήγησης ενώ από τα πρώτα κιόλας μέτρα θα εκτιμήσει δεόντως την ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα επιβατών.
Μάλιστα αν αναλογιστεί κανείς ότι η πρώτη μας επαφή με το DS 3 Crossback πραγματοποιήθηκε κάτω από πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες τότε τα αποτελέσματά μας θα ήταν πολύ αυστηρότερα.
Αλλά το νέο γαλλικό μοντέλο μας εντυπωσίασε καθώς παρά το γεγονός πως δεν ήταν τετρακίνητο και οι δρόμοι της παραλιακής ήταν πλημμυρισμένοι το DS 3 Crossback κινήθηκε με απίστευτη άνεση διατηρώντας την ηρεμία στην καμπίνα επιβατών.
Το τιμόνι αλλά και τα ηλεκτρονική συστήματα 3ης γενιάς έδιναν άμεση πληροφόρηση και επενέβαιναν όποτε χρειάζονταν χωρίς όμως να υποκαθιστούν τον οδηγό.
Το DS 3 Crossback που οδηγήσαμε κινούνται από τον γνωστό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοση 100 ίππων ο οποίος συνεργάζεται άψογα με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταφέρει την κίνηση στον εμπρόσθιο άξονα.
Επίσης ιδιαίτερη μνεία χρίζει η αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα αν και τρικύλινδρος όπως επίσης και η ηχομόνωση.
Κατά την πορεία μας στην πλημμυρισμένη παραλιακή οδό δεν καταφέραμε να ξεδιπλώσουμε όλες τις αρετές του DS 3 Crossback λόγω των καιρικών συνθηκών αλλά μας εντυπωσίασε το γερό πάτημα που πρόσδιδε το όχημα στον οδηγό όπως επίσης και η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση η οποία κυμάνθηκε σε μόλις 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Ο κινητήρας αποδείχθηκε πρόθυμος και ικανός να κινήσει το αμάξωμα του DS 3 Crossback ενώ στις παρατεταμένες στροφές της παραλιακής με βρεγμένο το οδόστρωμα το γαλλικό μοντέλο απέδειξε ότι κινείται άνετα, γρήγορα και με ασφάλεια.
Επίσης χάρη στην άψογα ρυθμισμένη ανάρτησή του οι κλίσεις του αμαξώματος ήταν απόλυτα ελεγχόμενες.
Χείρα βοηθείας στον οδηγό αποτελεί και το προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας με διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας (adaptive cruise control with lane keeping), το οποίο καθιστά την ημι-αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 ευρύτερα διαθέσιμη, συνδυασμένη με έξυπνους αισθητήρες στάθμευσης.
Μοναδική σχεδίαση
Το DS 7 Crossback έδωσε τον τόνο στον τομέα του εκλεπτυσμένου στιλ και της χρήσης υλικών υψηλών προδιαγραφών, διαμορφωμένων από ειδικούς τεχνίτες. Το DS 3 Crossback συνεχίζει σε αυτό το πνεύμα, δημιουργώντας παράλληλα τη δική του προσωπικότητα.
Το νέο compact SUV από την DS χρησιμοποιεί στοιχεία που είναι χαρακτηριστικά της ταυτότητας της μάρκας, αλλά θέλει επίσης να είναι πρωτότυπο.
Έχοντας μήκος 4,12 μέτρων, πλάτος 1,79 μ. και όντας 1,53 μέτρα ψηλό, το DS 3 Crossback προσφέρει συμπαγείς διαστάσεις, ενώ παραλλήλως διαθέτει μία ισχυρή προσωπικότητα την οποία διαμορφώνουν οι μυώδεις γραμμές του.
Στο εμπρόσθιο μέρος η εξαιρετικά σμιλεμένη μάσκα DS WINGS, τα φώτα LED που εμπνέονται από το πρωτότυπο DS E-TENSE – και οι εκτεταμένοι προβολείς DS MATRIX LED VISION δημιουργούν την αίσθηση ενός ιδιαίτερα χαρισματικού συνόλου, ενώ, ταυτόχρονα, προβάλλουν προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά.
Η στιβαρότητα του καπό, καθώς και οι τροχοί των 690 mm – οι μεγαλύτεροι στην κατηγορία – του δίνουν ένα ισχυρό ανάστημα στο δρόμο, όπως φαίνεται τόσο από την εμπρόσθια όσο και από οπίσθια όψη του, όπως αρμόζει σε ένα SUV.
Τα κορυφαία χαρακτηριστικά του DS 3 Crossback ενισχύονται από πολυάριθμες λεπτομέρειες που το καθιστούν μοναδικό, όπως για παράδειγμα οι αόρατες τσιμούχες των παραθύρων, οι «κρυφές» χειρολαβές – που ενσωματώνονται την επιφάνεια των θυρών – και η κομψή γραμμή οροφής από την οποία απουσιάζει η κεραία.
Στο πίσω μέρος συναντάμε εντυπωσιακά φώτα, τα οποία τονίζονται από μια κομψή ράβδο χρωμίου και διπλές χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης, οι οποίες περιβάλλονται από τον προφυλακτήρα (μόνο στα μοντέλα PureTech 155). Το DS 3 Crossback είναι ένα εξαιρετικά πρωτοποριακό μοντέλο που ενθουσιάζει τις αισθήσεις με τα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, αλλά και το ίδιο το στιλ σχεδίασης – από μπροστά μέχρι πίσω – που το χαρακτηρίζει.
Το DS 3 Crossback είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας του που θα είναι εξοπλισμένο με «κρυφές» (flush-fitting) χειρολαβές. Πρωτοπαρουσιασμένη στο Dream – Car DSX E-TENSE στις αρχές του καλοκαιριού, αυτή η αποκλειστική τεχνολογία διατηρεί το κομψό ύφος του αυτοκινήτου, δίνοντάς του έναν avant-garde αέρα.
Οι χειρολαβές εμφανίζονται μόνο όταν οι χρήστες τις χρειάζονται, παραμένοντας ενσωματωμένες στην επιφάνεια των θυρών στο υπόλοιπο της ώρας, ανεξάρτητα από το αν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει ή βρίσκεται σε κίνηση. Επιπλέον, με το σύστημα πρόσβασης και εκκίνησης χωρίς κλειδί (ADML PROXIMITY), πρέπει απλώς να περπατήσετε προς το αυτοκίνητο (φτάνοντας στο 1,5 μέτρο περίπου) για να ξεκλειδώσουν οι πόρτες και να κάνετε τις τέσσερις χειρολαβές να ξεπροβάλλουν αυτόματα. Το αυτοκίνητο κλειδώνει και πάλι με ένα επιβεβαιωτικό «άγγιγμα». Είναι τόσο απλό.
Πολυτέλεια και τεχνολογία
Η λεπτότητα, η σημασία στη λεπτομέρεια και η τεχνολογία έχουν σφυρηλατήσει το DNA των χώρων επιβατών των αυτοκινήτων DS. Με το DS 3 Crossback, η μάρκα επιλέγει να συνεχίσει με συνέπεια στον ίδιο δρόμο που χάραξε με το DS 7 Crossback, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας. Κομψή και υψηλής τεχνολογίας, η κονσόλα φιλοξενεί τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, τους “toggle” διακόπτες, το μπουτόν εκκίνησης χωρίς κλειδί και την επιβράδυνση με τη βοήθεια του ηλεκτρικού φρένου, το οποίο διατίθεται ως στάνταρ εξοπλισμός.
Η ηχομόνωση για παράδειγμα ήταν ένα πολύ σημαντικό ζήτημα για τους μηχανικούς που ήταν υπεύθυνοι για την εξέλιξη του DS 3 Crossback, οι οποίοι για αυτό το λόγο υιοθέτησαν διάφορες τεχνικές λύσεις, όπως η αύξηση του πάχους των πάνελ στις πόρτες, η χρήση πυκνωμένου γυαλιού και η υιοθέτηση ακουστικού παρμπρίζ.
Με αυτόν τον τύπο μόνωσης, το DS3 Crossback προσφέρει ασύγκριτη ακουστική άνεση για την κατηγορία του.
Διαθέτοντας ένα απαράμιλλο επίπεδο φινιρίσματος, το ταμπλό μπορεί να είναι επικαλυμμένο με υλικά υψηλής ποιότητας, όπως δέρμα alcantara ή το δέρμα Nappa.
Ο χώρος των επιβατών είναι τεράστιος και καλά σχεδιασμένος, προσφέροντας μια ποικιλία επιλογών αποθήκευσης, ένα χώρο για να φορτίσετε το κινητό σας τηλέφωνο, ποτηροθήκες και ένα συρόμενο υποβραχιόνιο.
Και μπροστά, και πίσω, η ευρυχωρία είναι εξαιρετική, με μεγάλο εσωτερικό πλάτος και άφθονο «αέρα» τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια. Ενώ το πίσω διαιρούμενο και ανακλινόμενο κάθισμα σας επιτρέπει να αυξήσετε τον όγκο του πορτμπαγκάζ των 350 λίτρων και να δημιουργήσετε ένα ενιαίο χώρο φόρτωσης 1.050 λίτρων, αξιοποιώντας πλήρως το μεγέθος του οχήματος.
Τέλος, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το DS3CROSSBACK βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια “multi-energy” (CMP) πλατφόρμα, κατάλληλη για διαφορετικά συστήματα κίνησης, με την έκδοση E-TENSE να διαθέτει τις μπαταρίες τοποθετημένες στο πάτωμά της. Έτσι, η 100% ηλεκτροκίνητη έκδοση (E-TENSE) δεν απαιτεί κανέναν συμβιβασμό στον τομέα των χώρων για επιβάτες και αποσκευές.
Μια μεγάλη ποικιλία εξοπλισμού
Η αρχιτεκτονική του DS 3 Crossback έχει γνώμονα την ασφάλεια, γεγονός που αποδεικνύεται από το ύψος του και την παρουσία 8 αερόσακων. Ολόκληρη η γκάμα του DS 3 Crossback, από τις εισαγωγικές εκδόσεις “Chic”, είναι εξοπλισμένη με μια ποικιλία από σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, το ABS με κατανομέα δύναμης πέδησης, το σύστημα ESP, το ενεργό σύστημα προειδοποίησης για αναχώρηση από τη λωρίδα κυκλοφορίας και την υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα. Λάβετε υπόψη ότι οι «κρυφές» (flush) χειρολαβές των θυρών, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, παρέχονται ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Αλλά το νέο SUV της DS μπορεί επίσης να φιλοξενήσει ένα ευρύ φάσμα καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων, μερικές από τις οποίες έχουν προέλθει από το DS 7 Crossback.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό, έχουμε όλα τα συστήματα υποστήριξης της οδήγησης τελευταίας γενιάς, όπως το σύστημα πλοήγησης DS CONNECT NAV και τη συνδεσιμότητα DS CONNECT BOX, το DS MATRIX LEX VISION αλλά και το ADML PROXIMITY, το οποίο απομακρύνει ελαφρά τις «κρυφές» χειρολαβές των θυρών από το αμάξωμα, ώστε να μπορεί κάποιος να τις πιάσει, όταν το κλειδί είναι σε απόσταση μικρότερη του 1,5 μέτρου από το αυτοκίνητο.
Διαθέσιμοι κινητήρες
Το νέο SUV της DS είναι το πρώτο μοντέλο που θα κατασκευαστεί με βάση τη νέα “multi-energy” πλατφόρμα CMP του Groupe PSA. Σχεδιασμένο για να προσφέρει τόσο απόδοση όσο και άνεση, θέτει υψηλά πρότυπα ως προς την οδηγική απόλαυση με τους μεγάλους τροχούς και το περιορισμένο του βάρος.
Το τιμόνι προσφέρει ακρίβεια και σωστή αίσθηση του δρόμου, ανεξάρτητα από την ταχύτητα του οχήματος ή τον τύπο του κινητήρα.
Ο βενζινοκινητήρας PURETECH 100 διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, ενώ οι κινητήρες PURETECH 130 και 155 hp συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο με 8 ταχύτητες.
Το ίδιο ισχύει και για τις εκδόσεις Diesel, με τους κινητήρες BlueHDi 100 και BlueHDi 130.
Όλοι οι κινητήρες – 3 κυλίνδρων βενζίνης και 4 κυλίνδρων ντίζελ – είναι υπερτροφοδοτούμενοι.
Εξελίχθηκαν για να καθορίσουν υψηλά πρότυπα στην απόδοση με περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.