Πρώτη επαφή με το Ford Ranger Raptop

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Η Ford παρουσίασε επί ελληνικού εδάφους το νέο κορυφαίο επαγγελματικό της όχημα που φέρει το λογότυπο Ranger Raptop και ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό καθώς η εμφάνισή του, οι επιδόσεις του αλλά και η κορυφαία ποιότητα σε οδηγούν με απόλυτη άνεση ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει ή πραγματικά κινείσαι στο… όριο!

Η επιβλητική του παρουσία, η τιμή του που ανέρχεται σε πάνω από 55.000 ευρώ, οι κορυφαίες δυνατότητές του εντός και εκτός δρόμου αλλά και η μοναδικότητα το καθιστούν ένα από τα επιβλητικότερα double cub μοντέλα που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο αλλά δεν κοστίζει όσο τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Το Movenews.gr έδωσε το παρών στην παρουσίαση του νέου Ford Ranger Raptop και βέβαια στη σύντομη επαφή που είχαμε το αυτοκίνητο απέδειξε ότι αποτελεί ένα μοναδικό εργαλείο το οποίο δυστυχώς κυκλοφορεί με Άδεια Επαγγελματικού οχήματος γεγονός που σημαίνει ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 108 ευρώ!

Αν κάποιος επιθυμεί να το αποκτήσει ως ΙΧ μάλλον το κόστος εκτελωνισμού αλλά και κόστος χρήσης μάλλον θα είναι απαγορευτικό και απογοητευτικό.

Στις ειδικά διαμορφωμένες ειδικές διαδρομές εντός των βουνών της Αττικής το Ford Ranger Raptop απέδειξε ότι κινείται με απίστευτη ευκολία όταν ο δρόμος τελειώνει ενώ επίσης όταν δυσκολεύουν πολύ τα πράγματα τότε εκείνο απλά συνεχίζει να κινείται χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα!

Εντός του οδοστρώματος το Ford Ranger Raptop απλά μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών αλλά και των οδηγών στα αυτοκίνητα που κινούνται πλησίον του εξαιτίας της μοναδικής του σχεδίασης αλλά και του όγκου του!

Τώρα αν δούμε καθαρά επαγγελματικά τα διπλοκάμπινα μοντέλα σίγουρα δεν θα εντυπωσιάσουν τους επαγγελματίες αγρότες ή επαγγελματίες που θέλουν να τα αποκτήσουν για να μεταφέρουν μεγάλους όγκους προϊόντων, αλλά σίγουρα θα τα προτιμήσουν αντί για κάποιο ΙΧ εξαιτίας τόσο του κόστους χρήσης τους όσο και της υψηλής μεταπωλητικής τους αξίας.

Στα παραπάνω προσθέστε και την μοναδικότητα αλλά και την επιβλητικότητα του Raptop και σίγουρα θα δελεάσει τους πλούσιους αγρότες ή επαγγελματίες που δεν τους νοιάζει να κινούνται στο δρόμο ή εκτός δρόμους με διπλοκάμπινο όχημα αντί για κάποιο πολυτελές ΙΧ.

Το Ford Ranger Raptor δεν είναι ένα συνηθισμένο pick-up μοντέλο, αλλά η ενσάρκωση της απόλυτης περιπέτειας πάνω σε τέσσερις τροχούς!

Όλα τα χαρακτηριστικά του Ranger Raptor βασίζονται στην ήδη εξαιρετική αίσθηση και λειτουργική ικανότητα του δημοφιλούς μοντέλου και εξελίσσονται ακόμα περισσότερο. Από απόψεως δυναμικής οδηγικής απόλαυσης, είναι πραγματικά ένα άκρως ξεχωριστό όχημα!

Σχεδιασμένο για να ξεπερνά ακόμα και τις πιο αντίξοες εδαφικές συνθήκες και καταστάσεις, το νέο Ford Ranger Raptor αποτελεί το «απόλυτο μηχάνημα οδηγικής απόλαυσης» και συγχρόνως τον φορέα κορυφαίων και πρωτόγνωρων για την κατηγορία τεχνολογιών που εξασφαλίζουν καταιγιστικές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου σε συνδυασμό με αστείρευτες δυνατότητες κίνησης εκεί όπου η άσφαλτος δίνει τη θέση της στο χώμα, τη λάσπη ή το χιόνι.

Τo αγωνιστικό DNA της Ford Performance, η οποία συνέβαλε αποφασιστικά στην εξέλιξη του μοναδικού Ford Ranger Raptor, κάνει αισθητή την παρουσία του στις αγωνιστικού τύπου αναρτήσεις, στο πρωτοποριακό σύστημα μετάδοσης, στο σκληροτράχηλο πλαίσιο, αλλά και στον πανίσχυρο bi-turbo πετρελαιοκινητήρα της γενιάς EcoBlue με τη θηριώδη ροπή των 500 Nm που συνοδεύεται από το γνωστό αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων της Ford.

Η επιβλητική παρουσία που διαμορφώνουν οι εντυπωσιακές διαστάσεις και το extreme στυλ του απόλυτου Ranger υποστηρίζεται από ένα μοναδικό πλαίσιο της Ford Performance, βελτιστοποιημένο για γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου και δυνατότητες παντός εδάφους.

Σκληροτράχηλο αλλά πολιτισμένο

Κατασκευασμένο για να αντιμετωπίζει ακραίες συνθήκες εκτός δρόμου, το μοναδικό, άκρως ανθεκτικό, ενισχυμένο πλαίσιο του Ranger Raptor χρησιμοποιεί υψηλής αντοχής ατσάλια με μειωμένη περιεκτικότητα κραμάτων, για να αντέχει την υψηλή καταπόνηση που επιφέρει η off-road αγωνιστική οδήγηση.

Η αγωνιστική ανάρτηση του Raptor είναι φτιαγμένη για να τα βγάζει πέρα σε δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση.

Αμορτισέρ FOX με Position Sensitive Damping παρέχουν αυξημένες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες για απαράμιλλη συμπεριφορά off-road και μειωμένες δυνάμεις απόσβεσης σε μέτριες συνθήκες για πιο βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στο δρόμο.

Οι σπορ αποσβεστήρες με έμβολα 46,6 mm υποστηρίζονται από αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου, με προεξέχοντες βάσεις θόλων αμορτισέρ μπροστά και ειδική νέα διάταξη πίσω ανάρτησης με γόνατα ελατηρίων, αλλά και ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt που επιτρέπει την κίνηση του άξονα πάνω / κάτω με ελάχιστη πλευρική απόκλιση.

Το φρενάρισμα εκτελείται από εμπρός δαγκάνες δύο εμβόλων, αεριζόμενους εμπρός δίσκους 332 mm x 32 mm και αεριζόμενους πίσω δίσκους 332 mm x 24 mm.Ελαστικά παντός εδάφους BF Goodrich 285/70 R17 έχουν εξελιχθεί ειδικά για το Ranger Raptor.

Με διάμετρο 838 mm και πλάτος 285 mm, η σχεδίαση δημιουργεί ένα ανθεκτικό προφίλ για να συμπεριφέρονται ακόμα και στα πιο κακοτράχαλα εδάφη με αυτοπεποίθηση.

Τέλος, η δυναμική off-road χάραξη του πέλματος παρέχει αξιόπιστη πρόσφυση στο βρεγμένο, στη λάσπη, την άμμο και το χιόνι.

Το Ranger Raptor διαθέτει επίσης μοναδικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος για προστασία από τις κακουχίες εκτός δρόμου.

Η νέα πρόσθετη ποδιά αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm πλέων των στάνταρ προστατευτικών που υπάρχουν για τον κινητήρα και το κιβωτίο τετρακίνησης του Ranger.

Επιβλητικό

Η δυναμική σχεδίαση του νέου Ranger Raptor εξελίχθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις και τη λειτουργικότητα.

Μία εντυπωσιακή νέα μάσκα, εμπνευσμένη από τα πρώτο στον κόσμο εργοστασιακό φορτηγό υψηλών επιδόσεων off road – το Ford F 150 Raptor – δεσπόζει στο χώρο ανάμεσα στους προβολείς xenon και πάνω από τον εμπρός προφυλακτήρα.

Ανθεκτικός σε συνθήκες ερήμου, ο εμπρός προφυλακτήρας περιλαμβάνει νέους προβολείς LED με λειτουργικούς αεραγωγούς air-curtain που βελτιώνουν τη ροή αέρα γύρω από το αμάξωμα.

Εντυπωσιακά συνθετικά φτερά είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν από ζημιές εξ αιτίας της off-road χρήσης και επιτρέπουν μακρύτερη διαδρομή της ανάρτησης και υπερμεγέθη ελαστικά.

Τα πλαϊνά σκαλοπάτια είναι μελετημένα για να αποτρέπουν φθορές του πίσω τμήματος από χαλίκια, και φέρουν σημεία διαφυγής/αποστράγγισης για άμμο, λάσπη και χιόνι.

Το DNA της Ford Performance δίνει κάνει αισθητή την παρουσία του σε όλη την καμπίνα, που προσφέρει ποιότητα κατασκευής, αρμονικά χρώματα και ανθεκτικά υλικά για οδηγικά σενάρια από αυτοκινητόδρομους μέχρι βουνά.

Τα επενδυμένα καθίσματα είναι ειδικά σχεδιασμένα για στήριξη σε οδήγηση εκτός δρόμου με μεγάλες ταχύτητες με ένα μαξιλάρι διπλής σκληρότητας που παρέχει βέλτιστη άνεση και υλικά τύπου σουέντ για αυξημένο κράτημα.

Μπλε ραφές και δερμάτινες πινελιές υπάρχουν παντού.

Ελαφριά, αγωνιστικού στυλ paddles (χειριστήρια) από μαγνήσιο για ζωηρές αλλαγές σχέσεων είναι εύκολα προσβάσιμα δίπλα στις λαβές του δερμάτινου τιμονιού, που χρησιμοποιεί πάνω κεντρικό ‘marker’ για να βοηθά τους οδηγούς να παρακολουθούν τη θέση του τιμονιού εκτός δρόμου και κοσμείται με το έμβλημα Raptor.

Παντός εδάφους

Το Ranger Raptor επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν από έξι προφίλ (driving modes) του Terrain Management System σε συνάρτηση με μία μεγάλη ποικιλία εδαφών και οδηγικών σεναρίων:

  • Normal mode – έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την οδηγησιμότητα
  • Sport mode – ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο
  • Grass/Gravel/Snow mode – σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη
  • Mud/Sand mode – ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη
  • Rock mode – ειδικά για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας
  • Baja mode – ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στο διάσημο Baja Desert Rally.

Οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν εκτενώς τον ισχυρό κινητήρα Bi-turbo 2.0-litre EcoBlue του Ranger Raptor και το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων για να αποδείξουν την αντοχή του στις πιο σκληρές συνθήκες, όπως συνεχής λειτουργία των υπερσυμπιεστών υψηλής και χαμηλής πίεσης μέχρι να κοκκινήσουν λόγω θερμοκρασίας επί 200 ώρες.

Οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν σειριακά στις χαμηλότερες στροφές για αυξημένη ροπή και απόκριση.

Στις υψηλότερες στροφές (rpm), ο μεγαλύτερος, χαμηλής πίεσης υπερσυμπιεστής παράγει μέγιστη ισχύ.Το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford είναι ίδιο με του F-150 Raptor και αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής, κράματα αλουμινίου και συνθετικά υλικά για βελτιστοποίηση της αντοχής και του βάρους. Η ευρύτερη κλιμάκωση έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη επιτάχυνση, απόκριση και οικονομία καυσίμου.

Μία μοναδική ρύθμιση του κιβωτίου περιλαμβάνει λειτουργία Live in Drive, με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddle shifters) πάντα διαθέσιμα για μηχανική επιλογή σχέσης.

Τεχνολογίες υποστήριξης και ασφάλειας που αυξάνουν την αυτοπεποίθηση των οδηγών οι οποίο αντιμετωπίζουν την πρόκληση του άγνωστου σε διαδρομές off-road ή απαιτητικά περιβάλλοντα, περιλαμβάνουν μία βελτιωμένη έκδοση του Ford Stability Control με λειτουργία Roll Mitigation και Electronic Stability Control, Trailer Sway Control, Hill Start Assist, Hill Descent Control, και Load Adaptive Control.Πρακτικές τεχνολογίες Προηγμένες τεχνολογίες σχεδιασμένες να κάνουν το νέο Ranger Raptor άνετο και πρακτικό στο δρόμο και εκτός δρόμου περιλαμβάνουν το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας της Ford, SYNC 3, με τους οδηγούς να ελέγχουν λειτουργίες ήχου, πλοήγησης και συνδεδεμένα smartphones χρησιμοποιώντας απλές, καθημερινές φωνητικές εντολές. Το σύστημα είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto™, και περιλαμβάνει SYNC AppLink για φωνητική ενεργοποίηση μιας σειράς εφαρμογών smartphone.

Η κεντρική, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών μπορεί να ελέγχεται με χειρονομίες pinch & swipe, και φέρει τεχνολογία sat-nav για την καταγραφή σημείων πορείας κατά την εξερεύνηση μη χαρτογραφημένων περιοχών. Η ενσωματωμένη τεχνολογία FordPass Connect προσφέρει συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο εν κινήσει.

Highlights

Κινητήρας 2.0L με ισχύ 213 ίππων και ροπή 500 Nm

Αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων

Σύστημα μετάδοσης Terrain Management με 6 προγράμματα λειτουργίας (Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mad/Sand, Rock και Baja Mode

Αμορτισέρ αγωνιστικών προδιαγραφών της Fox Racing με σύστημα Position Sensitive DampingΤροχοί 285/70 R17 σε συνδυασμό με ελαστικά της BF Goodrich

Μοναδικά στοιχεία εσωτερικής και εξωτερικής σχεδίασης

Το σκληροτράχηλο και προηγμένο από κάθε άποψη, το νέο Ford Ranger Raptor, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Ford Performance, είναι από σήμερα κιόλας διαθέσιμο για παραγγελία στο Δίκτυο των Επίσημων Εμπόρων Ford με τιμή που ξεκινά από τα 55.802 ευρώ με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που συνοδεύεται από κορυφαία στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.

Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός του νέου Ford Ranger Raptor περιλαμβάνει:

Ενισχυμένο πλαίσιο

Αγωνιστικές αναρτήσεις Ford Performance (FOX)

6 επιλέξιμες λειτουργίες οδήγησης (Terrain Management)

Κλείδωμα πίσω διαφορικού

Προβολείς Xenon και προβολείς ομίχλης LED εμπρός

Αισθητήρες στάθμευσης πίσω

Κάμερα οπισθοπορείας

Εργοστασιακό συναγερμό

7 Αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού)

Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS) και σύστημα ευστάθειας (ESC)

Σύστημα αποτροπής σύγκρουσης (Collision Mitigation System)

Έλεγχο ταχύτητας με ρυθμιζόμενο σύστημα περιορισμού της (ASLD),

αυτόματο φρενάρισμα (AEB) και έξυπνη υποβοήθηση ελέγχου της ταχύτητας (ISA)

Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA)

Αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας

4 Ηλεκτρικά παράθυρα

Εξωτερικούς καθρέφτες ηλεκτρικά θερμαινόμενους, ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους

Ζάντες ελαφρού κράματος 17″ Dyno GreyΕλαστικά All-Terrain LT285/70R17

SYNC 3, με σύστημα ακύρωσης θορύβου (Active Noise Cancelling), USB, οθόνη αφής 8″, 6 ηχεία, σύστημα πλοήγησης.

Αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό κλιματισμό (DEATC)

Δερμάτινη επένδυση καθισμάτωνΘερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού

Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού/συνοδηγού με 8 ρυθμίσεις και λογότυπο Raptor

Ηλεκτρική κλειδαριά πόρτας καρότσας

Ηλεκτρικές κλειδαριές με σύστημα διπλοκλειδώματος

Σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί.