Εξαιρετική είναι η πορεία που καταγράφουν οι πωλήσεις της Tesla στην Ελλάδα μέσα στο 2021 και ειδικά τον Μάρτιο όπου οι ταξινομήσεις της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατέγραψαν εκρηκτική άνοδο δίχως προηγούμενο.
Ειδικότερα οι πωλήσεις της Tesla τον Μάρτιο στην Ελλάδα ανήλθαν σε 164 μονάδες ενώ τους δύο προηγούμενους μήνες του τρέχοντος έτους κυμάνθηκαν σε μόλις 4 αυτοκίνητα!
Ο λόγος σύμφωνα με στελέχη της αγοράς εστιάζεται στο γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές που επιθυμούν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και έχουν την οικονομική δυνατότητα απόκτησής του στράφηκαν στη συγκεκριμένη μάρκα εξαιτίας της μεγάλης δημοσιότητας που έχει λάβει στα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης αλλά και εξαιτίας της σχέσης τιμής / αυτονομίας-απόδοσης.
Κάποιοι άλλοι ισχυρίζονται ότι οι πωλήσεις της Tesla τον Μάρτιο σημείωσαν τόσο υψηλή άνοδο εξαιτίας των σωρευμένων παλαιών παραγγελιών που παραδόθηκαν τον τρίτο μήνα του τρέχοντος έτους.
Όπως και να έχει το θέμα η Tesla φαίνεται ότι αποτελεί την μεγάλη έκπληξη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου τον Μάρτιο προκαλώντας τον θαυμασμό αλλά και τον προβληματισμό άλλων ανταγωνιστικών εταιρειών καθώς από τη μία μεριά διαπιστώνουν ότι οι Έλληνες καταναλωτές απέκτησαν το αμερικάνικο ηλεκτρικό μοντέλο μέσω του Διαδικτύου και χωρίς να υπάρχει δίκτυο επίσημων αντιπροσώπων ενώ από την άλλη μεριά βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται…
Βέβαια να υπενθυμίσουμε πως τα δίκτυα εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων έχουν υπογράψει συμβάσεις με τις εισαγωγικές εταιρείες οι οποίες περιλαμβάνουν πολύ υψηλές αποζημιώσεις
Να υπενθυμίσουμε πως οι πωλήσεις της Tesla το 2020 ανήλθαν σε μόλις 22 αυτοκίνητα γεγονός που σημαίνει ότι η εταιρεία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη πέρυσι στην Ελλάδα.
Παράδειγμα προς μίμηση ή αποφυγή;
Ένα από τα μεγάλα ερωτηματικά που καλούνται να απαντήσουν τα στελέχη των ανταγωνιστικών εισαγωγικών εταιρειών έχει να κάνει με το αν η Tesla θα αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση ή προς αποφυγή;
Τα στελέχη των ανταγωνιστικών εισαγωγικών εταιρειών εμφανίζονται διχασμένα καθώς οι μεν εκτιμούν ότι οι απευθείας online πωλήσεις από τις εισαγωγικές προς τους καταναλωτές είναι το μέλλον της αγοράς ενώ οι δε εκτιμούν ότι χωρίς παραδοσιακό δίκτυο αντιπροσώπων και εξουσιοδοτημένα συνεργεία αργά ή γρήγορα η «φούσκα» θα σκάσει και ίσως οι συνέπειες να είναι τραγικές για την αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία.
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr όλες οι εισαγωγικές εταιρείες τόσο στην ΕΕ όσο και στην Ελλάδα είναι πανέτοιμες να λειτουργήσουν τις online πλατφόρμες μέσω των οποίων μπορούν να πραγματοποιήσουν απευθείας πωλήσεις σε καταναλωτές και μάλιστα κάποιες εν μέσω των αυστηρών περιοριστικών μέτρων της πανδημίας τις δοκίμασαν χωρίς όμως να παρακάμψουν το εξουσιοδοτημένο δίκτυό τους.
Βέβαια στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και σύμφωνα με το μοντέλο που έχει ακολουθήσει η Tesla οι καταναλωτές δεν έχουν την δυνατότητα επιλογής επιπλέον εξοπλισμού για το αυτοκίνητό τους και απλά περιορίζονται στο να επιλέξουν μεταξύ των διαθέσιμων εκδόσεων και του χρώματος που επιθυμούν.
Με λίγα λόγια οι πελάτες της Tesla αλλά και σιγά-σιγά και άλλων ανταγωνιστικών ηλεκτρικών μοντέλων οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι συγκεκριμένες με αποτέλεσμα η επιλογή να είναι ιδιαίτερα εύκολη και άμεση μέσω του Διαδικτύου.
Τώρα όσον αφορά στο service η τακτική συντήρηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο απλή από τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και βέβαια οι τεχνικοί τους μπορούν να επιληφθούν για όποια βλάβη ή ένδειξη ανάψει στον πίνακα οργάνων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων μέσω του Διαδικτύου με αποτέλεσμα η επίσκεψη του οχήματος σε κάποιο παραδοσιακό συνεργείο να μην είναι επιβεβλημένη. Βέβαια όταν κάποιος αγοράσει ένα Tesla στην Πάτρα και δυστυχώς παρουσιάσει κάποια βλάβη που πρέπει να μεταφερθεί το όχημα σε συνεργείο δυστυχώς η Αθήνα θα αποτελέσει μονόδρομο για τον κάτοχό του…
Το ίδιο αναμένεται να συμβεί με οποιονδήποτε ιδιοκτήτη Tesla στην υπόλοιπη Ελλάδα καθώς η θυγατρική εταιρεία του αμερικανικού εργοστασίου ακόμη δεν έχει ανακοινώσει τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία στην υπόλοιπη Επικράτεια. Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες του Newsauto.gr η θυγατρική του αμερικάνικου εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήδη βρίσκεται σε συνομιλίες για να αποκτήσει και ένα δεύτερο εξουσιοδοτημένο συνεργείο στην Θεσσαλονίκη μετά από την Αθήνα το οποίο βρίσκεται στην περιοχή του Ρέντη.
Όσον αφορά στις εκθέσεις η Tesla σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr αναζητά ήδη στα Βόρεια Προάστια χώρο ώστε να αποκτήσει ένα παραδοσιακό κατάστημα στην Αττική ενώ σε δεύτερο χρόνο θα αποκτήσει και μια δεύτερη έκθεση στη Θεσσαλονίκη. Δηλαδή με δύο καταστήματα η θυγατρική εταιρεία της Tesla στη χώρα μας εκτιμά ότι θα καλύψει ολόκληρη την επικράτεια…