- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Σε… ελεύθερη πτώση βρέθηκαν τα κέρδη της BMW στο πρώτο τρίμηνο του 2019 τα οποία μειώθηκαν σε ποσοστό 75% αγγίζοντας τα 561 εκατ. ευρώ έναντι 2,26 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018!
Σύμφωνα με στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας η τεράστια μείωση που κατέγραψαν τα κέρδη οφείλεται σε πιθανό πρόστιμο 1,4 δισ. ευρώ που μπορεί να της επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για σύσταση καρτέλ αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων.
Επίσης μείωση 78% σημείωσαν και τα κέρδη προ φόρων και τόκων τα οποία ανήλθαν σε 589 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2019 έναντι 2,71 δισ. ευρώ που κυμάνθηκαν πέρυσι.
Τα έσοδα διαμορφώθηκαν 0,9% χαμηλότερα στα 22,46 δισ. ευρώ, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν καθαρά κέρδη 489 εκατ. ευρώ και έσοδα 22,13 δισ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή το τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας της εταιρείας σημείωσε λειτουργική ζημιά για πρώτη φορά στην τελευταία δεκαετία. Η εταιρεία ανέφερε πως ο έντονος ανταγωνισμός σε συγκεκριμένες αγορές και οι δαπάνες για εξέλιξη νέων τεχνολογιών ήταν άλλη μια αιτία συρρίκνωσης των κερδών.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ένα σχέδιο εξοικονόμησης € 14 δις, εξοικονόμηση που θα προκύψει από την κατάργηση κάποιων μη εμπορικών μοντέλων και μείωσης του χρόνου εξέλιξης των νέων μοντέλων της κατά το ένα τρίτο αυτού που είχε μέχρι σήμερα.
Παράλληλα θα μειώσει τις επιλογές κινητήρων και κιβωτίων κατά 50% στα μοντέλα της από το 2021, σε μια προσπάθεια μετάβασης σε αρχιτεκτονικές νέων πιο ευέλικτων οχημάτων.
Δυνατό δεύτερο εξάμηνο
Το δεύτερο εξάμηνο του έτους αναμένεται να αντιστραφούν τα δεδομένα καθώς θα προστεθούν οι πωλήσεις της νέας σειράς 3 αλλά και του νέου X7 οι παραγγελίες του οποίου έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία.
«Αντιμετωπίζουμε τον αντίκτυπο των υψηλών επιπέδων δαπανών σε πολλούς τομείς που επηρεάζουν ολόκληρο τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Harald Krueger. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα ωφεληθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους όποτε θα είναι διαθέσιμα πολλά νέα μοντέλα.
Οι αναλυτές ωστόσο παραμένουν δύσπιστοι με αυτή την αισιοδοξία των στελεχών της BMW καθώς η εταιρείες είναι πιθανό να βρεθούν αντιμέτωπες με εμπορικές εντάσεις αλλά και στους νέους κανόνες μέτρησης εκπομπών ρύπων.
«Η BMW έχει εισέλθει σε μια περίοδο αδυναμίας. Το ερώτημα είναι, πόσο καιρό θα διαρκέσει;» αναφέρουν χαρακτηριστικά .
Πάντως όσον αφορά στο πρόστιμο της ΕΕ για σύσταση κερτέλ η BMW ανέφερε ότι θα αμφισβητήσει τους ισχυρισμούς της Κομισιόν.
Επίσης η BMW πρέπει είναι πιθανό να βρεθεί αντιμέτωπη και με πιθανούς επιπλέον δασμούς στα αυτοκίνητα που εξάγει από τις ΗΠΑ προς την Κίνα εξαιτίας του εμπορικού πολέμου που πέχει ξεσπάσει μεταξύ των δύο κρατών.