Τραγικά είναι τα αποτελέσματα του κορωνοϊού για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, τις εισαγωγικές εταιρείες, τις εμπορίες αυτοκινήτων, τα συνεργεία, τις επιχειρήσεις των ανταλλακτικών, τις ασφαλιστικές, τις μεταφορικές αλλά και τις εμπορίες καυσίμων καθώς το ποσοστό πτώσης που κατέγραψαν τον Μάρτιο μάλλον θυμίσει την… «Αποκάλυψη»!
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Carpress.gr οι πωλήσεις νέων ΙΧ τον Μάρτιο μόλις που ξεπέρασαν τις 3.700 οχήματα έναντι 9.590 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2019 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να καταγράφουν πτώση υψηλότερη από 60,8%.
Να υπενθυμίσουμε πως ο Μάρτιος παραδοσιακά αποτελεί έναν πολύ καλό μήνα όπως και ο Απρίλιος κατά τους οποίους οι εταιρείες ενοικιάσεων προμηθεύονται τα καινούρια τους οχήματα ώστε να είναι έτοιμοι για τους τουρίστες που θα έλθουν την περίοδο του Καθολικού Πάσχα και στη συνέχεια για το Πάσχα των Ορθοδόξων.
Φέτος όμως ο κορωνοϊός φαίνεται ότι τίναξα τα πάντα στον αέρα και οι εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης ακύρωσαν χιλιάδες παραγγελίες αυτοκινήτων με αποτέλεσμα όλες σχεδόν οι εισαγωγικές εταιρείες να κινδυνεύουν να βρεθούν σε αδιέξοδο με ανυπολόγιστες συνέπειες για τον κλάδο αλλά και για την ελληνική οικονομία!
Αν μάλιστα οι απαγορεύσεις στην κυκλοφορία των πολιτών αλλά και το προσωρινό λουκέτο στα εμπορικά καταστήματα παραταθεί πέραν του Μαΐου τότε στελέχη από την αγορά κάνουν λόγο για «Αρμαγεδών» που δεν θα αφήσει τίποτα όρθιο στο πέρασμά του.
Επίσης τα μέτρα στήριξης που αποφάσισε η κυβέρνηση για τον κλάδο του αυτοκινήτου χαρακτηρίζονται «αστεία» και βέβαια επισημαίνουν πως αν δεν ληφθούν ουσιαστικά μέτρα τόνωσης των πωλήσεων τότε οι συνέπειες θα είναι ανεπανόρθωτες!
Μάλιστα δεν διστάζουν να αναφέρουν ότι από το Νοέμβριο το οικονομικό επιτελείο έχει έτοιμο το σχέδιο για την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αλλά έκτοτε η κατάθεσή του σε κάποιο νομοσχέδιο πηγαίνει από Παρασκευή σε… Παρασκευή!
Πάντως σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων άλλαξαν πρόσημο και πλέον κάνουμε λόγο για πτώση άνω του 18,8% καθώς φέτος έχουν πωληθεί περίπου 21.300 οχήματα στο πρώτο τρίμηνο έναντι 26.361 μονάδων τον αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Με αρνητικό πρόσημο όλες οι εταιρείες!
Με το ποσοστό πτώσης το σύνολο των πωλήσεων να ξεπερνά το 60% έκπληξη θα αποτελούσε το γεγονός που έστω και κάποια εταιρεία κατάφερνε να κλείσει τον μήνα με θετικό πρόσημο.
Στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων βρέθηκε η Toyota με 717 μονάδες σημειώνοντας ωστόσο πτώση 14,9% σε σχέση με τις πωλήσεις που είχε σημειώσει τον Μάρτιο του 2019. Η Toyota να αναφέρουμε ότι αποτέλεσε την μοναδική εισαγωγική εταιρεία η οποία σημείωσε πτώση μικρότερη του 15%.
Στην δεύτερη θέση ακολουθεί η VW με 348 μονάδες σημειώνοντας πτώση 59,9%.
Η Hyundai αναρριχήθηκε στην 3η θέση με 306 μονάδες καταγράφοντας μείωση 38%.
Ακολουθεί η Peugeot με 226 μονάδες και ποσοστό πτώσης 75,5%.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Nissan με 208 πωλήσεις και ποσοστό μείωσης 68,7%.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Citroen με 202 μονάδες (-71,9%), η BMW με 191 οχήματα (-39,6%), η Opel με 179 (-71,1%), η Mercedes-Benz με 159 (-44,7%), η Skoda με 144 (-51,6%), η Suzuki με 122 (-81%), η Ford με 118 (-67,5%), η Audi με 109 (-59,2%), η Kia με 106 (-23,7%) και την 15άδα συμπληρώνει η Fiat με 101 οχήματα και ποσοστό πτώσης 89,6%.
Όλες οι υπόλοιπες εταιρείες σημείωσαν διψήφιο ή μονοψήφιο αριθμό πωλήσεων έχοντας βέβαια αρνητικό πρόσημο σε σχέση με τις πωλήσεις του Μαρτίου 2019.