Σαν σε επεισόδιο που παίζεται σε επανάληψη, η Hyundai Shell Mobis επανέλαβε φέτος το θρίαμβο του 2022, «βάφοντας» και τις τρεις θέσεις του βάθρου στα χρώματά της, με τον Thierry Neuville να κατακτά για δεύτερη φορά τη νίκη επί ελληνικού εδάφους.
Η ιστορική επιτυχία των Hyundai i20 N Rally1 έρχεται έπειτα από έναν μαραθώνιο ειδικών διαδρομών, που έφτασε ανθρώπους και μηχανές στα όρια των αντοχών τους και απαίτησε υπομονή, καθαρό μυαλό και χαρακτήρα· τα στοιχεία που επέδειξε στο έπακρο ο Βέλγος Thierry Neuville, ο οποίος τέθηκε επικεφαλής του αγώνα στην 9η ειδική και παρέμεινε εκεί αποφεύγοντας το περιττό ρίσκο, χωρίς να παρεκκλίνει στιγμή από τη στρατηγική και το καλά καταστρωμένο πλάνο του.
Από την πρώτη κιόλας ημέρα φάνηκε πως το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα εξελισσόταν σε μάχη επιβίωσης. Τα μηχανικά προβλήματα και τα κλαταρίσματα ελαστικών χτύπησαν σχεδόν όλα τα πληρώματα, φέροντας την ευθύνη για αρκετές ανακατατάξεις καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, αλλά και για σκληρές μάχες μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή, το Ελευθεροχώρι-Wolf Power Stage. Εκεί όπου ένα οδηγικό λάθος στοίχισε στον Sebastien Ogier τη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης και στέρησε πολύτιμους βαθμούς από την Toyota Gazoo Racing στην προσπάθεια διεκδίκησης του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Τουλάχιστον ο Γάλλος οδηγός κατάφερε να φτάσει με το λαβωμένο GR Yaris Rally1 στον τερματισμό, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες, αφού, αν και 16ος στην τελική κατάταξη, θα καρπωθεί τους βαθμούς της τρίτης θέσης για τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα.
Mε τα Toyota GR Yaris Rally1 των Elfyn Evans και Takamoto Katsuta και το Ford Puma Rally1 του Adrien Fourmaux μακριά από την κορυφή σήμερα, τον Thierry Neuville στο βάθρο πλαισίωσαν οι Dani Sordo και Ott Tanak, σφραγίζοντας το θρίαμβο της Hyundai, που αύξησε τη διαφορά της από την Toyota σε 35 βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Αντίστοιχα, ο Thierry Neuville πλησιάζει ένα βήμα πιο κοντά στην κατάκτηση του πρώτου του τίτλου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC, αυξάνοντας τη διαφορά του από τον δεύτερο -πλέον- Ott Tanak σε 34 βαθμούς, καθώς ο Sebastien Ogier έπεσε στην τρίτη θέση.
Δραματικό ήταν το φινάλε ωστόσο και στο WRC2: Ο επικεφαλής ήδη από τα μέσα της χθεσινής ημέρας, Sami Pajari (Toyota GR Yaris Rally2), είχε κλατάρισμα στη Wolf Power Stage, που του στοίχισε 28,5 δλ. – ακριβώς όσο και η διαφορά του με τον Robert Virves (Skoda Fabia RS)! Παρ’ ότι οι δύο οδηγοί είχαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο έπειτα από 305 χλμ. ειδικών διαδρομών, η νίκη κατοχυρώθηκε -σύμφωνα με τους κανονισμούς του WRC- στον Pajari, καθώς είχε κερδίσει την πρώτη ειδική του αγώνα.
Χαρούμενοι μετά τη μεταξύ τους μάχη με τα Ford Fiesta Rally3 στην κατηγορία WRC3/JWRC μπορεί να είναι τόσο ο Νorbert Maior όσο και ο Romet Jürgenson. Ο πρώτος, πρωταθλητής του Junior ERC, σημείωσε την πρώτη του νίκη σε παγκόσμιο επίπεδo, ενώ ο δεύτερος κατέκτησε το Πρωτάθλημα WRC3/JWRC.
Αντίθετα, με 11 ταχύτερους χρόνους σε 15 ειδικές στην κατηγορία του, ο Armin Kremer (Skoda Fabia RS) δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης και σημείωσε ακόμα μία νίκη, που τον φέρνει πιο κοντά στο στόχο της κατάκτησης του WRC Masters Cup.
Έπειτα από σταθερά αξιόλογες επιδόσεις, ο Παναγιώτης «Ρουστέμης» (Skoda Fabia RS Rally2) ολοκλήρωσε πρώτος μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων, στη 12η θέση της γενικής κατάταξης, ακολουθούμενος από τον Ιορδάνη Σερδερίδη (Ford Puma Rally1) και τον Θέμη Χαλκιά (Renault Clio Rally3). Την ίδια ώρα, νικητής στην κατηγορία RC4 αναδείχθηκε ο Σάββας Λευκαδίτης (Peugeot 208 Rally4).
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2024 επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά το χαρακτήρα του σκληρού, αναπάντεχου και χωρίς προγνωστικά αγώνα, μάρτυρες του οποίου έγιναν χιλιάδες θεατές, απόλυτα «συντονισμένοι» με μια εικόνα που μόνο θετικά μηνύματα για την Ελλάδα πέρασε σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Ένα πραγματικό Ακρόπολις, που -διόλου τυχαία- συγκαταλέγεται στους κορυφαίους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA.