Ανακάμπτουν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και στις Ηνωμένες Πολιτείες στο πρώτο τρίμηνο του 2021 καταγράφοντας άλμα υψηλότερο του 11% ενώ κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες κατάφεραν να σημειώνουν διπλάσιο ποσοστό ανόδου σε σχέση με εκείνο του μέσου όρου.
Επίσης, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση εξακολουθεί να ξεπερνά την προσφορά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες απέσυραν τις μεγάλες προσφορές στις τιμές τους με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να πληρώνουν περισσότερα χρήματα και μάλιστα σύμφωνα με έρευνα της J.D.Power η μέση τιμή για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου στις ΗΠΑ στο πρώτο τρίμηνο ανήλθε στα 37.314 δολάρια, στο υψηλότερο ποσό που έχει καταγραφεί έως σήμερα σε τριμηνιαία βάση.
Ειδικότερα στο πρώτο τρίμηνο η Nissan ανακοίνωσε αύξηση 11% των πωλήσεών της στην αμερικανική αγορά, η General Motors 4%, η Stellantis 5%, ενώ της Ford παρέμειναν στάσιμες. Ωστόσο πολύ υψηλότερα ποσοστά κατέγραψαν οι Toyota και η Honda με 22% και 16% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal οι πωλήσεις του 2021 αρχίζουν σιγά-σιγά να προσεγγίζουν τα επίπεδα της προ κορωνοϊού εποχής παρά το γεγονός ότι έχει καταγραφεί μείωση της παραγωγής εξαιτίας της έλλειψης των τσιπ αλλά και τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα που έχουν λάβει κάποιες Πολιτείες λόγω της έξαρσης του κορωνοϊού.
To Mάρτιο, οι πωλήσεις στις ΗΠΑ εκτιμάται ότι άγγιξαν τα 16,8 εκατ. οχήματα, ένδειξη ότι πλέον η ζήτηση έχει επανέλθει στα προ-κορωνοϊού επίπεδα, εάν ληφθεί υπόψη ότι το Μάρτιο του 2020 κατέρρευσε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα, γεγονός που κάνει πολύ πιο εύκολες τις συγκρίσεις.
Ωστόσο, τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο, οι πωλήσεις εξακολούθησαν να είναι μειωμένες κατά 3,3% και 13% αντίστοιχα από τα περυσινά επίπεδα, σύμφωνα με άλλα στοιχεία για την αγορά αυτοκινήτου της Motor Intelligence.
Παρά την αύξηση των πωλήσεων, το πρώτο τρίμηνο δεν ήταν εύκολο καθώς η παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς ανάγκασε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν την παραγωγή σε ορισμένες μονάδες τους, γεγονός που έπληξε την κερδοφορία τους και εξάντλησε τα αποθέματα των αντιπροσωπειών, ειδικά σε δημοφιλή φορτηγά και SUVs. Εν συνεχεία, το σφοδρό ψύχος στο Τέξας διέκοψε την παραγωγή πλαστικών που χρησιμοποιούνται σε ανταλλακτικά μέρη αυτοκινήτων, εντείνοντας την κατάσταση.