Renault Kadjar 1,6D: Άνεση, οικονομία και τετρακίνηση!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Η Renault με το Kadjar εισβάλει δυναμικά στην κατηγορία των SUV οχημάτων με βασικά ατού την άνεση, την ποιότητα κατασκευής, τον πλούσιο εξοπλισμό αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης.

Μάλιστα το Kadjar με τον κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων διατίθεται στην άκρως δελεαστική τιμή των 27.510 ευρώ.

Επίσης οι χαμηλές εκπομπές CO2 παραπέμπουν σε πενιχρά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία κυμαίνονται σε μόλις 151,2 ευρώ ενώ στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και την πολυετή εγγύηση, την ύπαρξη τετρακίνησης αλλά και την πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία που έχει το γαλλικό μοντέλο.

Το γαλλικό μοντέλο με μήκος 4,4 μ., βρίσκεται μεταξύ του Qashqai και του X-Trail. Ωστόσο έχει το ίδιο μεταξόνιο με το πρώτο, καθώς και στόχευση σε νεανικό κοινό, όπως φαίνεται και από τη σχεδίασή του.

Δυναμική και εκλεπτυσμένη εμφάνιση

Η εξωτερική σχεδίαση του Kadjar ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault.

Στο εμπρόσθιο μέρος η δυναμική μάσκα, ο προφυλακτήρας, τα φώτα ημέρας, το καπό και το τεράστιο σήμα της Renault δίνουν μια ισορροπημένη, ρευστή εικόνα που αρέσει συνολικά.

Το ίδιο ισχύει και στο πίσω μέρος, ενώ στο πλάι ξεχωρίζουν τα τονισμένα τόξα των φτερών και η σχεδίαση του κάτω μέρους των θυρών.

Στο πίσω μέρος τα επιμελώς σχεδιασμένα φανάρια δείχνουν πως έχει προσεχθεί και η παραμικρή λεπτομέρεια.

Στο εσωτερικό το Renault Kadjar, προσδίδει μια εκλεπτυσμένη ποιότητα ενώ παράλληλα διαθέτει και αρκετή δόση τεχνολογίας.

Μάλιστα στο κέντρο της κονσόλας φιλοξενείται το σύστημα infotainment R-Link2 από το οποίο ωστόσο λείπει η κάμερα οπισθοπορείας.

Αυτό διαθέτει οθόνης αφής 7 ιντσών, και εκτός του ότι περιλαμβάνει υπό την ομπρέλα του όλα τα επιμέρους συστήματα προς όφελος της εργονομίας, προσθέτει και μια νότα high tech αισθητικής παράλληλα με τον όμορφο πίνακα οργάνων.

Στο κομμάτι των χώρων, εδώ δεν υπάρχει κανένα απολύτων παράπονο αφού το Kadjar μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 επιβάτες. Επιπλέον έχει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ικανοποιητικός, τέλος, κρίνεται ο χώρος των αποσκευών (472 λίτρα).

Όσον αφορά στη θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη και είναι άνετη προσφέροντας καλή στήριξη και ορατότητα.

130 ίπποι

Κάτω από το καπό του Kadjar της δοκιμής είχε τοποθετηθεί ο 1,6 υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας της Renault ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και 32 χλγρ. ροπής, στις 1.750 σ.α.λ.

Στην πράξη το μηχανικό σύνολο απέδειξε ότι κινεί με άνεση το βαρύ αμάξωμα του Kadjar, προσδίδοντας και αξιόλογες επιδόσεις αλλά σε καμία περίπτωση δεν βάζει «φωτιά» στο δρόμο. Άλλωστε δεν είναι και αυτός ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου.

Ωστόσο στον τομέα της κατανάλωσης το Kadjar τα καταφέρνει αρκετά καλά αφού σε κανονικές συνθήκες η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 5 λίτρα /100 χλμ.

Εν αρχή ην η άνεση

Το Renault Kadjar αποτελεί σίγουρα ένα αυτοκίνητο που είναι προσανατολισμένο στην άνεση που προσδίδει στους επιβάτες του αλλά και στην οικονομία για τον ιδιοκτήτη του.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο κινείται με απόλυτη ασφάλεια και παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 180 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι υπαρκτές, ωστόσο δεν αλλοιώνουν την σταθερότητά του, ενώ υπό πίεση σπάνια θα παρατηρηθούν υποστροφικές τάσεις.

Μέσα στην πόλη η μαλακή ανάρτηση του Kadjar είναι προσανατολισμένη στην άνεση των επιβατών, και φιλτράρει άριστα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Επίσης το ελαφρύ τιμόνι και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αποτελούν συμμάχους για τον οδηγό όταν κινείται μέσα στις πόλεις.

Εκτός δρόμου το Kadjar αποδείχθηκε πραγματικό «παλικάρι» με την έξυπνη τετρακίνηση να κάνει τρομερή δουλειά.

Ειδικότερα ο οδηγός έχει στην διάθεσή του έναν περιστροφικό διακόπτη μέσω του οποίου επιλέγει το κατάλληλο τρόπο λειτουργίας μεταξύ τριών προγραμμάτων:

2WD: η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Σε οδόστρωμα με καλή πρόσφυση βελτιστοποιείται η κατανάλωσή σας.

Auto: Το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς. Βέλτιστη οδήγηση και ασφάλεια.

Lock: Η κατανομή της ροπής κατά 50/50 μεταξύ μπροστινών και πίσω τροχών διατηρείται σταθερή μέχρι τα 40 km/h σε ανώμαλες επιφάνειες (χώμα, άμμος, λάσπη, χιόνι).

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Κόστος χρήσης

Άνεση

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας