«Κοιμούνται» οι… Ράμπο του Υπουργείου Μεταφορών!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Τη στιγμή που έχει καθίσει η… σκόνη της επιτυχίας των Αρχών σχετικά με τα κυκλώματα στα διπλώματα οδήγησης, παρά το γεγονός πως όλοι οι συλληφθέντες αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους, υπάρχουν κάποια σκοτεινά σημεία που πραγματικά μόνο ο υπουργός Μεταφορών μπορεί να «φωτίσει».

Ειδικότερα σε μόλις λίγους μήνες έχουν αποκαλυφθεί από την Αστυνομία και τους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης πολλά κυκλώματα που έναντι παχυλών αμοιβών προμήθευαν με διπλώματα τους υποψήφιους οδηγούς χωρίς εκείνοι να συμμετέχουν στις θεωρητικές ή πρακτικές εξετάσεις απόκτησής τους.

Ωστόσο το μεγάλο ερωτηματικό που έχει δημιουργηθεί σε όσους ασχολούνται με τα διπλώματα οδήγησης έχει να κάνει με τους… «Ράμπο» του υπουργείου Μεταφορών και ειδικότερα με το Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών (ΣΕΕΥΜΕ) το οποίο πρόσφατα απέκτησε επιπλέον αρμοδιότητες αλλά και περισσότερα στελέχη και είναι η καθόλα αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου για να ανακαλύπτει και να ερευνά σκάνδαλα και καταγγελίες.

Όμως όπως αποδείχθηκε το ΣΕΕΥΜΕ δεν είχε την παραμικρή συμμετοχή στην αποκάλυψη των κυκλωμάτων που έδιναν πλαστά διπλώματα οδήγησης ενώ στην πραγματικότητα θα έπρεπε να πρωτοστατούν τα στελέχη του σε όλες αυτές τις μεγάλες αποκαλύψεις!

Αντίθετα το έργο του ΣΕΕΥΜΕ φαίνεται πως είναι ανύπαρκτο και παρά το γεγονός που έχει ενισχυθεί με ανθρώπινο δυναμικό πρόσφατα δεν είναι έτοιμο να δράσει ή για κάποιο λόγο έχει «αδρανοποιηθεί».

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το ΣΕΕΥΜΕ έχει να πραγματοποιήσει ελέγχους στις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών πάρα πολλούς μήνες, κάποιοι κάνουν λόγο για χρόνια, με αποτέλεσμα τα κυκλώματα να δρουν ανενόχλητα.

Τα στελέχη του ΣΕΕΥΜΕ αναφέρονται μόνο στον Υπουργό Μεταφορών αλλά και στον Γενικό Διευθυντή ώστε να μην μπορεί κανείς να αλλοιώσει τις αποφάσεις του ή να επέμβει στο έργο τους.

Όπως φαίνεται όμως το έργο του ΣΕΕΥΜΕ είναι ελάχιστο ή ανύπαρκτο για κάποιο λόγο και μόνο ο Υπουργός μπορεί να δικαιολογήσει την αδράνεια αλλά και την απουσία του από όλες αυτές τις μεγάλες αποκαλύψεις.

Πάντως στο νόμο για τα διπλώματα και ειδικότερα στο άρθρο 17 επανακαθορίστηκε το πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας του ΣΕΕΥΜΕ το οποίο μετονομάστηκε σε Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών Μεταφορών (ΣΕΕΜΕ).

Το ΣΕΕΜΕ θα είναι αρμόδιο για τον έλεγχο της ορθής εκτέλεσης του Ν. 4530/2018 και ειδικότερα των διατάξεων που αφορούν:

-την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση μεταφοράς επιβατών με Επιβατηγά Δημοσίας Χρήσης (ΕΔΧ), καθώς και την ενοικίαση Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων με οδηγό,

-την ηλεκτρονική γνωστοποίηση στην αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών της λύσης της σύμβασης ενοικίασης ΕΙΧ οχημάτων.

Ο Γενικός Επιθεωρητής θα εκδίδει τις απαιτούμενες εντολές ελέγχου και θα συγκροτεί μικτά κλιμάκια ελέγχου, αποτελούμενα από έναν Επιθεωρητή – Ελεγκτή του ΣΕΕΜΕ και τους απαραίτητους σε κάθε περίπτωση υπαλλήλους του κλιμακίου ελέγχου.

Διπλάσιος ο αριθμός των Επιθεωρητών-Ελεγκτών

Ο νέος νόμος για τα διπλώματα προβλέπει ότι αυξάνεται κατά 20 ο αριθμός των θέσεων των Επιθεωρητών – Ελεγκτών του ΣΕΕΜΕ και ο αριθμός τους διπλασιάζεται πλέον στους 40 έναντι των 20 που ήταν.

Η κάλυψη των θέσεων θα γίνει είτε με απόσπαση τακτικών υπαλλήλων του υπουργείου Μεταφορών και φορέων που εποπτεύονται από τον οικείο υπουργό, είτε με απόσπαση τακτικών υπαλλήλων άλλων υπουργείων.

Παράλληλα, επαναπροσδιορίζονται τα προσόντα και οι προϋποθέσεις επιλογής των Επιθεωρητών – Ελεγκτών του ΣΕΕΜΕ, καθώς και του Γενικού Επιθεωρητή.

Η διαδικασία επιλογής του Γενικού Επιθεωρητή θα γίνεται με υπουργική απόφαση, η θητεία του θα είναι 5ετούς διάρκειας με δυνατότητα ανανέωσης, ενώ το έργο του θα συνεπικουρούν 3 ειδικοί σύμβουλοι.

Τι γίνεται με τις Περιφέρεια Αττικής και τις επαρχίες

Το θέμα των διπλωμάτων έναντι αμοιβής υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια ωστόσο για πρώτη φορά μπαίνει «λουκέτο» σε Διεύθυνση Μεταφορών από τις Αρχές.

Ειδικότερα το λουκέτο τοποθετήθηκε στη Διεύθυνση Μεταφορών Νοτίου Τομέα από την Περιφέρεια Αττικής και την Διεύθυνση Εσωτερικών υποθέσεων της Αστυνομίας ώστε να εισέλθουν και να ερευνήσουν το κτίριο οι Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης αντί των Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών όπως και θα έπρεπε να γίνει καθώς η υπόθεση αφορά διπλώματα!

Από την άλλη μεριά κάτι παρόμοιο δεν φαίνεται να συνέβη σε παρόμοια περίπτωση στον Πειραιά όπου η Αστυνομία αποκάλυψε πως κύκλωμα παραποιούσε και αλλοίωνε το περιεχόμενο σε φακέλους αδειών οδήγησης. Σύμφωνα με την Περιφέρεια Αττικής βρέθηκαν μόλις 56 περιπτώσεις και οι έρευνες συνεχίζονται ακόμη χωρίς ωστόσο να έχει μπει «λουκέτο» στην συγκεκριμένη Διεύθυνση Μεταφορών.

Πληροφορίες πάντως κάνουν λόγο για «εξαφάνιση» φακέλων και πως ο αριθμός τους είναι τουλάχιστον τριψήφιος ή ακόμη μεγαλύτερος αλλά οι έρευνες δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί…

Επίσης λίγο πριν αποκαλυφθούν τα κυκλώματα σε Πειραιά και Άγιο Δημήτριο η Αστυνομία και πάλι αποκάλυψε κυκλώματα που δρούσαν σε Φθιώτιδα, Κορινθία, Λακωνία, Τρίκαλα και Καρδίτσα τα οποία είχαν χορηγήσει 157 άδειες οδήγησης έναντι 1.500 – 2.500 ευρώ την κάθε μία.

Καμία από τις παραπάνω Διευθύνσεις Μεταφορών δεν έκλεισε ούτε μία ημέρα και βέβαια και εκεί το ΣΕΕΜΕ ήταν άφαντο!

Πέραν όμως των παραπάνω πόσοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν συλληφθεί, πόσοι έχουν παραπεμφθεί στην δικαιοσύνη και πόσοι έχουν απολυθεί οριστικά από τις Διευθύνσεις Μεταφορών;

Όπως και να έχει το θέμα οι «Ράμπο» του υπουργείου Μεταφορών φαίνεται πως δεν ακολουθούν στα βήματα άλλων συναδέλφων τους οι οποίοι στελεχώνουν άλλες υπηρεσίες αδιάφθορων αλλά προφανώς για κάποιους λόγους μένουν εκτός συναγωνισμού!