Νέα πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων όπως επίσης και εκείνων που κινούνται και με Φυσικό Αέριο εξαιτίας των συνεχών αυξήσεων που καταγράφουν οι τιμές στα καύσιμα.
Αντίθετα οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται ότι προτίμησαν τα υβριδικά, τα plug-in hybrid, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και εκείνα που κινούνται και με Υγραέριο ώστε να μειώσουν περαιτέρω το κόστος χρήσης.
Πάντως το εντυπωσιακό στοιχείο στα δεδομένα του ΣΕΑΑ αποτελεί το γεγονός πως για πρώτη φορά το υψηλότερο ποσοστό πτώσης τον Απρίλιο κατείχαν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα (-6,7%) και ακολουθούν τα diesel με (-3%) ενώ τους προηγούμενους μήνες τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα κατείχαν το υψηλότερο ποσοστό πτώσης.
Βέβαια στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσουμε τις χιλιάδες παραγγελίες καινούριων αυτοκινήτων που δεν έχουν παραδοθεί εδώ και μήνες οι οποίες μπορούν να αλλάξουν κυριολεκτικά τα δεδομένα στην ελληνική αγορά ιδίως τώρα με την εκτόξευση της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης…
Σε επίπεδο τετραμήνου οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel αφορούσαν στο 15,6% του συνόλου χάνοντας 5,3 μονάδες σε σχέση με το 20,8% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Όμως πέραν της μεγάλης πτώσης που σημείωσαν τα αυτοκίνητα diesel, πτωτική πορεία (-6,7%) κατέγραψαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης τον Απρίλιο του 2022 καθώς κατέλαβαν το 44,9% του συνόλου έναντι 51,6% που είχαν καταλάβει τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Μικρότερο ήταν το ποσοστό πτώσης 4,7% στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που σημείωσαν τα οχήματα βενζίνης στο 4μηνο καθώς στο σύνολο των πωλήσεων του συγκεκριμένου διαστήματος τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κατέλαβαν το 45,2% έναντι 49,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι κέρδισαν τους καταναλωτές τον Απρίλιο καθώς κατέγραψαν αύξηση 6,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Ειδικότερα τα υβριδικά μοντέλα κατέλαβαν το 28,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 22% τον αντίστοιχο μήνα του 2021 σημειώνοντας άνοδο 6,3%.
Σε επίπεδο τετραμήνου τα υβριδικά μοντέλα κατάφεραν να αυξηθούν κατά 6,1 μονάδες καθώς κατέλαβαν το 27,8% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 21,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων σημείωσαν επίσης ανοδική πορεία κατά 3% καθώς τον Απρίλιο κατέλαβαν το 8,2% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 5,2% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Στο τετράμηνο οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων κέρδισαν 2,6 μονάδες καθώς κατέλαβαν το 8% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 5,4% που είχαν καταλάβει το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν οριακή πτώση (-0,4%) καταλαμβάνοντας τον Απρίλιο του 2022 καταλαμβάνοντας το 0,5% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,9% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Σε επίπεδο τετραμήνου η οριακή πτώση των οχημάτων με φυσικό αέριο διατηρήθηκε στο 0,5% καθώς το ποσοστό τους αφορούσε στο 0,8% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν άνοδο 0,9% καθώς τον Απρίλιο κατέλαβαν το 1,9% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1% τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Στο τετράμηνο αντίστοιχα τα αυτοκίνητα με υγραέριο κατέλαβαν το 2,7% από 0,9% που είχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021 κερδίζοντας 1,8 μονάδες.
Ποιες κατηγορίες οχημάτων κέρδισαν τους Έλληνες
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 49,6% εκ των οποίων το 25,2% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 36,1% εκ του οποίου το 25,4% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 10,7% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 6,8% εκ του οποίου τα SUV που είναι λιγοστά μοντέλα είναι μόλις 0,6%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 5,7% (4% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,8% (0,6 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,1% (0,1% τα SUV), και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,6%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV κατέλαβαν το 55,8% καταγράφοντας άνοδο 11,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.