Πτώση 13% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στη Γαλλία τον Ιανουάριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 καθώς η αγοράς προσαρμόστηκε «απότομα» στους νέους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών CO2 που έχει θέσει η ΕΕ.
Ωστόσο, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών, υβριδικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημείωσαν άνοδο με αποτέλεσμα οι μέσες εκπομπές CO2 να μειωθούν στα 96 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο έναντι 116 γρ. / χλμ. που κυμάνθηκαν τον Δεκέμβριο του 2019.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Γαλλίας να βρίσκονται πολύ κοντά στο όριο των 95 γρ./χλμ. που έχει θέσει η ΕΕ ως ανώτατο όριο από τις αρχές του τρέχοντος έτους.
Πάντως τον Ιανουάριο οι πωλήσεις στη Γαλλία ανήλθαν σε 134.230 μονάδες δηλαδή σχεδόν 77.000 οχήματα λιγότερα από τον Δεκέμβριο του 2019 καθώς οι εταιρείες έσπευσαν να πουλήσουν όλο το στοκ των ρυπογόνων μοντέλων που είχαν πέρυσι για να ξεφύγουν από τα τσουχτερά πρόστιμα που θα επιβάλλει η ΕΕ φέτος.
Από την 1η Ιανουαρίου οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα καταβάλλουν υψηλότερους φόρους στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν 110 γρ. CO2 ανά χλμ. σύμφωνα με το NEDC καθώς οι εκπομπές αυξάνονται σε 117 γρ./χλμ. σύμφωνα με το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP.
Η αύξηση της φορολογίας για τους ιδιοκτήτες είναι ανάλογη με τις εκπομπές CO2 των οχημάτων τους με αποτέλεσμα όσο υψηλότεροι είναι οι ρύποι τόσο αυξάνονται και τα πρόστιμα…
Να υπενθυμίσουμε πως η ελάχιστη ποινή αυξήθηκε στα 50 ευρώ από 35 ευρώ και το ανώτατο πρόστιμο αυξήθηκε στα 20.000 ευρώ από 10.500 ευρώ που ήταν μέχρι πρότινος και αφορά τα πολύ ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Τα ηλεκτρικά οχήματα κατέλαβαν το 8,2% της αγοράς τον Ιανουάριο και ανήλθαν σε 10.952 οχήματα από το 1,8% της αγοράς που ήταν πέρυσι. Σημαντική άνοδο κατέγραψαν και τα plug-in υβριδικά μοντέλα τα οποία κατέλαβαν το 2,8% του συνόλου των πωλήσεων από 0,8% που ανέρχονταν το 2019.
Τέλος τα υβριδικά κατέλαβαν το 11,4% της αγοράς από 5,7% που ήταν πέρυσι. Το ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο Renault Zoe ήταν το τρίτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στη Γαλλία για το μήνα, καταγράφοντας 5.331 πωλήσεις!
Τα ύψη οι πωλήσεις της DS
Η ενεργοποίηση των νέων αυστηρότερων ορίων στις εκπομπές CO2 προκάλεσε σημαντική μείωση στις πωλήσεις αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών. Ειδικότερα η Suzuki σημείωσε πτώση 44%, η Mercedes-Benz 43%, η Dacia 39% και η Mini 37%. Αντίθετα οι πωλήσεις της DS σημείωσαν άνοδο 40% εξαιτίας του DS3 Crossback ενώ επίσης και η Nissan κατέγραψε άνοδο 29% η οποία προκλήθηκε από την έλευση του Juke. Επίσης η Toyota κατάφερε να σημειώσει άνοδο 16% ενώ όλες οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν πτώση… Οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων επίσης σημείωσαν πτώση 9,3%.