Εάν τα ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έσπασαν το 2023 στη Γαλλία και γενικότερα στην Ευρώπη, στη Γερμανία καταγράφηκε ένα αρνητικό ρεκόρ με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων να σημειώνουν πτώση-ρεκόρ 58%.
Ο λόγος της πτώσης-ρεκόρ προκλήθηκε από την κατάργηση της επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων τον Δεκέμβριο του 2023 στη Γερμανία με αποτέλεσμα οι πωλήσεις plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων να σημειώνουν πτώση 39% και 58% τόσο το Νοέμβριο όσο και τον Δεκέμβριο του 2023 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αυτοκινήτων (ΚΒΑ).
Ωστόσο, η γερμανική αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση με συνολικά 2,84 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα ταξινομημένα το 2023 σημειώνοντας αύξηση 13% λόγω των επιπλέον 979.000 βενζινοκίνητων αυτοκινήτων που τέθηκαν σε κυκλοφορία στη χώρα το 2023 σε σχέση με το 2022 ενώ επίσης μικρότερο ποσοστό ανόδου 3% κατέγραψα οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel μετά από αρκετά χρόνια πτώσης.
Τον Δεκέμβριο, η γερμανική κυβέρνηση κατήργησε το πρόγραμμα ενίσχυσης αγοράς για άτομα που επιθυμούσαν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα. Ήταν ένα έκτακτο μέτρο που ελήφθη για περικοπή των κρατικών δαπανών, συνέπεια της απόφασης του Συνταγματικού Δικαστηρίου που στέρησε από τον προϋπολογισμό πολλά δισ. ευρώ.
«Η χρονιά που έρχεται δεν φαίνεται πολύ καλύτερη. Το ξαφνικό τέλος των επιδοτήσεων θα οδηγήσει σε πτώση των νέων ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος. Ο στόχος της κυβέρνησης να τοποθετήσει περίπου 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους γερμανικούς δρόμους μέχρι το 2030 έχει γίνει εντελώς απατηλός μετά το τέλος των επιδοτήσεων», εξήγησε ο Constantin Gall, Στρατηγικός Διευθυντής Αυτοκινήτου στη Δυτική Ευρώπη στην εταιρεία συμβούλων Ernst & Young (EY).