Πτώση 2,9% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στη Βρετανία και ανήλθαν σε 79.594 μονάδες καθώς η αβεβαιότητα εξακολουθεί να πλήττει τη ζήτηση. Οι πωλήσεις λιανικής μειώθηκαν κατά 7,4% καταλαμβάνοντας το 42,8% της αγοράς ενώ οι εταιρικές πωλήσεις σημείωσαν οριακή άνοδο 0,1% καταλαμβάνοντας το 55,4% του συνόλου των πωλήσεων.
Ωστόσο οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 243% με τις πωλήσεις των πλήρως υβριδικών μοντέλων να αυξάνονται κατά 72% και των plug-in υβριδικών οχημάτων κατά 50%. Αντίθετα οι πωλήσεις diesel αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 27% καταλαμβάνοντας μόλις το 21,9% ενώ οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 7,3% καταλαμβάνοντας το 60,6% της αγοράς.
Νικητές και χαμένοι
Η VW που αποτελεί το νέο ηγέτη στην αγορά της Βρετανίας είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 12% ρίχνοντας στην δεύτερη θέση την Ford της οποίας οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 19%. Οι πωλήσεις της BMW μειώθηκαν κατά 3% και βρέθηκε μπροστά από την Mercedes-Benz η οποία κατέγραψε πτώση 5,6%. Στην Πέμπτη θέση υποχώρησε η Audi σημειώνοντας πτώση 12%. Οι μάρκες που σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό ανόδου ήταν η Toyota με 48%, η Land Rover με 33%, η Fiat με 15% και η Vauxhall με 4,6%.
Αντίθετα οι εταιρείες με υψηλά ποσοστά καθόδου περιλαμβάνουν την Renault με 32%, την Jaguar με 24%, την Dacia με 18% και την Jeep με 18%.
Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (SMMT) καλεί τον υπουργό Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου να ανακοινώσει κίνητρα για να καταστήσουν τα αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών plug-in και των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, πιο προσιτά στους καταναλωτές.
Η SMMT πιέζει την κυβέρνηση να καταργήσει τον ΦΠΑ σε όλα τα νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα, ώστε να μειωθούν οι τιμές των συγκεκριμένων αυτοκινήτων κατά περίπου 5.600 λίρες (7.288 δολάρια) ώστε να είναι πιο προσιτά στον κόσμο.
Επιπρόσθετα, η Ένωση επιθυμεί να συνεχιστούν οι επιδοτήσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και η εξαίρεση ορισμένων φόρων για τους αγοραστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων, οι οποίοι θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος ορισμένων μοντέλων έως και 10.000 λίρες, δήλωσε η SMMT , φέρνοντας τους πιο κοντά στην ισοτιμία των τιμών με τα μοντέλα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Η βιομηχανία έχει επενδύσει στην τεχνολογία, με μια τεράστια εισροή νέων μοντέλων μηδενικών και εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών να έρχονται στην αγορά το 2020 και τώρα χρειαζόμαστε την κυβέρνηση για να το ταιριάξουμε με ένα ολοκληρωμένο πακέτο κινήτρων και δαπανών υποδομής για την επιτάχυνση της ζήτησης» ανέφερε ο Mike Hawes, Διευθύνων Σύμβουλος της SMMT .
Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις της αγοράς, η SMMT εκτιμά ότι η κατάργηση του ΦΠΑ από τις πωλήσεις θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση μόνο για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο σε ένα εκατομμύριο μονάδες μέχρι το 2024.