Ρεκόρ κύκλου εργασιών ύψους 477 εκατ. ευρώ σημείωσε ο όμιλος Βασιλάκη στο πρώτο τρίμηνο του 2023 και καθαρή κερδοφορία 31 εκατ. ευρώ χωρίς να έχει συμπεριληφθεί το παραδοσιακά δυνατό 3ο τρίμηνο που διαμορφώνεται η κερδοφορία του έτους!
Η δυναμική ανάπτυξη εσόδων προήλθε από όλες τις δραστηριότητες παρουσιάζοντας αύξηση 35% ενώ θετική ήταν και η συνεισφορά της νέας δραστηριότητας της Hertz στη Πορτογαλία το 2ο τρίμηνο 2023.
Όσον αφορά στην πρόσφατη απόκτηση των μαρκών Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth και Fiat Professional σε συνεργασία με την Samelet η οποία ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2023 αναμένεται επίσης να συνεισφέρει στα αποτελέσματα του ομίλου στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Autohellas στο δεύτερο τριμήνου του 2023, καταγράφεται αύξηση 23,5% σε επίπεδο Ενοποιημένου Κύκλου Εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 255,2 εκατ. ευρώ έναντι 206,6 εκατ. ευρώ το 2022. Τα Λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) του δεύτερου τριμήνου διαμορφώθηκαν σε 38,9 εκατ. ευρώ έναντι 31,5 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας αύξηση 23,5%. Τα Κέρδη προ φόρων (ΕBT) του Ομίλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, ανήλθαν σε 29,8 εκατ. ευρώ έναντι 27 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 10,4%, ενώ αντίστοιχα τα Κέρδη μετά Φόρων διαμορφώθηκαν σε 23,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 11,2% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Σε επίπεδο εξαμήνου η Autohellas παρουσιάζει αύξηση 35,7% στον Ενοποιημένου Κύκλου Εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 476,8 εκατ. ευρώ έναντι 351,4 εκατ. ευρώ το 2022. Τα Λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) του πρώτου εξαμήνου διαμορφώθηκαν σε 56,5 εκατ. ευρώ έναντι 45 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας αύξηση 25,6%. Τα Κέρδη προ φόρων (ΕBT) του Ομίλου για το πρώτο εξάμηνο του 2023, ανήλθαν σε 40,1 εκατ. ευρώ έναντι 37,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 8,2% και τα Κέρδη μετά Φόρων διαμορφώθηκαν σε 31,2 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 6,1% σε σχέση με την αντίστοιχο εξάμηνο του 2022.
Σημειώνεται ότι η νέα δραστηριότητα του Franchise της Hertz στην Πορτογαλία, που εξαγοράστηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2022, συνεισέφερε μεν τα 41,1 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 125,5 εκατ. ευρώ της αύξησης του Κύκλου Εργασιών, χωρίς όμως σημαντική επίδραση στο τελικό αποτέλεσμα Κερδών προ Φόρων (EBT), αφού ο χαρακτήρας της συγκεκριμένης δραστηριότητας αφορά αποκλειστικά σε βραχυχρόνιες ενοικιάσεις και συνεπώς παρουσιάζει όλη την κερδοφορία του στους καλοκαιρινούς μήνες (στο 3ο τρίμηνο και μέρος του 4ου τριμήνου).
Ο στόλος του Ομίλου για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις ανέρχεται πλέον σε περίπου 55.000 αυτοκίνητα, με 7.700 συνολικές αγορές νέων αυτοκίνητων εντός του τρέχοντος έτους.
Οι επιδόσεις του πρώτου εξάμηνου αποτελούν νέο υψηλό για τον Όμιλο τόσο σε κύκλο εργασιών, όσο και σε λειτουργική και τελική κερδοφορία, μετά από ένα εξαιρετικά ισχυρό 2022. Σημειώνεται ότι διαχρονικά λόγω της εποχικότητας του τουρισμού, το δεύτερο εξάμηνο κάθε έτους έχει σημαντικά μεγαλύτερη συμμετοχή στην συνολική ετήσια κερδοφορία του Ομίλου.
Ο Κύκλος Εργασιών από τη δραστηριότητα στις μισθώσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2023 κατά 11,7%, αγγίζοντας τα 114,6 εκατ. ευρώ από 102,6 εκατ. ευρώ το 2022. Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις έχουν επηρεαστεί θετικά από την αρχή της τουριστικής περιόδου, όπου οι αφίξεις ξεπέρασαν τα μεγέθη του 2022, αλλά και του 2019. Παράλληλα όμως η αύξηση στη διαθεσιμότητα των συνολικών ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά περιορίζει τις τιμές ανά ημέρα σε σχέση με το 2022, οι οποίες ωστόσο παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα από το 2019. Αύξηση παρουσιάζεται και στις μακροχρόνιες μισθώσεις μετά την αποκατάσταση των καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα νέων αυτοκινήτων, με σημαντική όμως εδώ αρνητική επίπτωση από το αυξημένο ύψος των επιτοκίων του ευρώ, αλλά και παράλληλα υψηλή κερδοφορία από τη διάθεση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του στόλου.
Ο Κύκλος Εργασιών της δραστηριότητας των θυγατρικών εξωτερικού που σχετίζεται με τον τομέα των μισθώσεων αυτοκίνητων έφθασε συνολικά τα 76,6 εκατ. ευρώ από 29,8 εκατ. ευρώ το 2022. Να σημειωθεί ότι η προσθήκη της Πορτογαλίας συνέβαλε στον υπερδιπλασιασμό του κύκλου εργασιών της δραστηριότητας του Ομίλου εκτός Ελλάδος. Αν εξαιρεθεί η πρόσφατη αυτή επένδυση, τότε οι θυγατρικές εταιρείες στα Βαλκάνια και την Κύπρο παρουσίασαν οργανική ανάπτυξη 16,1%.
Η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα, παρουσίασε σημαντική αύξηση κυρίως στο σκέλος της Εισαγωγής/Διανομής (Hyundai, KIA, SEAT), συνεισφέροντας συνολικά 285,6 εκατ. ευρώ στον Κύκλο Εργασιών, παρουσιάζοντας αύξηση 30,4%, αυξάνοντας σημαντικά τη συμβολή στο συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα. Είναι σημαντικό να σημειωθεί εδώ ότι το αθροιστικό μερίδιο αγοράς του Ομίλου σε πωλήσεις ιδιωτών διατηρήθηκε στα ίδια υψηλά επίπεδα όπως και στο πρώτο εξάμηνο του 2022.
Είναι σημαντικό επίσης να αναφερθεί ότι από 01/09/2023, έχει προστεθεί στο στελεχικό δυναμικό της Autohellas o κος Κωνσταντίνος Δελήγιαννης στη θέση του Deputy CEO. O κος Δελήγιαννης έχει καταγράψει στα προηγούμενα στάδια τριών δεκαετιών της καριέρας του εξαιρετικά σημαντική εμπειρία τόσο σε σημαντικές θέσεις στην ελληνική αγορά, όσο και στη διεθνή, όπου τα τελευταία 11 έτη ήταν στέλεχος της Amazon με βάση το Λουξεμβούργο. Όπως είναι προφανές προσβλέπουμε στην ουσιαστική συνεισφορά του στην περαιτέρω ενδυνάμωση των δεξιοτήτων και της αποτελεσματικότητας της ομάδας της Autohellas.