Η περιφέρεια Αττικής συνεχίζει να υλοποιεί έργα και δράσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας οδηγών και πεζών. Προς την κατεύθυνση αυτή, αξιοποιεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία.
Χθες το βράδυ, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, συνοδευόμενος από την Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου, πραγματοποίησε επίβλεψη των εργασιών δημιουργίας μιας σύγχρονης πρότυπης διάβασης με σηματοδότες στον Πειραιά. Πρόκειται για μια από τις κεντρικότερες διαβάσεις πεζών, η οποία συνδέει το Μετρό με το εμπορικό και το επιβατικό λιμάνι.
Με αφορμή την επίσκεψη στο σημείο, ο Γ. Πατούλης δήλωσε: «Άλλο ένα σημαντικό έργο για την ασφάλεια των πολιτών βρίσκεται στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης. Στόχος μας είναι η βιώσιμη κινητικότητα, η προστασία των ευάλωτων ομάδων και η διασφάλιση της οδικής ασφάλειας στην Περιφέρεια Αττικής. Προς αυτή την κατεύθυνση αξιοποιούμε κάθε δυνατότητα που μας παρέχεται από τη σύγχρονη τεχνολογία.
Να σημειωθεί, ότι η επιλογή εκσυγχρονισμού της εν λόγω διάβασης έγινε με γνώμονα τον εξαιρετικά μεγάλο αριθμό διελεύσεων πεζών όλο το 24ωρο, παρότι πλησίον αυτής υπάρχει κατασκευασμένη πεζογέφυρα. Η «έξυπνη διάβαση» έχει τοποθετημένα φώτα στο οδόστρωμα, τα οποία αλλάζουν χρώμα ανάλογα από το αν επιτρέπεται ή όχι η διέλευση των πεζών.
Αντίστοιχα φώτα έχουν τοποθετηθεί και στο πεζοδρόμιο, τα οποία είναι κόκκινα κατά τη διέλευση των οχημάτων, με στόχο να αποτρέψουν τους πεζούς από το να διασχίσουν την διάβαση και γίνονται λευκά όταν τα αυτοκίνητα σταματούν.
Παράλληλα, υπάρχουν ειδικές κάμερες που ανιχνεύουν τον αριθμό των πεζών που χρησιμοποιούν την διάβαση, αλλά και των αυτοκινήτων που τη διασχίζουν καθημερινά, παρέχοντας ταυτόχρονα πολύτιμα στοιχεία στους συγκοινωνιολόγους του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας.
Τα συγκεκριμένα σημεία και τις διαβάσεις, ενισχύουν φωτιζόμενες πινακίδες υψηλής ανακλαστικότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Για την καλύτερη πρόσβαση πολιτών με κινητικά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί ειδικές παρεμβάσεις. Τέλος, γίνεται επαναδιαγράμμιση του συνόλου της διάβασης με τη χρήση υψηλής ανακλαστικότητας ψυχρού πλαστικού υλικού.