Σχεδόν 1.000 παραβάσεις βεβαίωνε η Τροχαία καθημερινά στην Αττική καθ΄όλη την διάρκεια του Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνοντας ότι οι Αθηναίοι οδηγοί αδιαφορούν για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τις χρηματικές ποινές και κυρώσεις που θα τους επιβληθούν αλλά και για την ίδια τη ζωή τους.
Μάλιστα τον Σεπτέμβριο φαίνεται ότι η μη χρήση προστατευτικού κράνους είχε την τιμητική του ενώ σε πολύ υψηλά επίπεδα ανήλθε και η βεβαίωση παραβάσεων ορίου ταχύτητας αλλά και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας.
Πιο συγκεκριμένα στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Αττικής, κατά το μήνα Σεπτέμβριο βεβαιώθηκαν 28.928 παραβάσεις από τις οποίες 1.195 σε βαθμό πλημμελήματος.
Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν 2.919 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους, 1.588 παραβάσεις ορίου ταχύτητας, 1.037 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 876 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 69 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος, 461 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου, 307 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και 123 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.
Μάλιστα το τετραήμερο από 27 έως και 30 Σεπτεμβρίου στην Αττική ακινητοποιήθηκαν 292 οχήματα και αφαιρέθηκαν 151 πινακίδες κυκλοφορίας, 324 άδειες ικανότητας οδήγησης και 284 άδειες κυκλοφορίας ενώ συνελήφθη και ένας 43χρονος ημεδαπός, ο οποίος διαπιστώθηκε από αλκοολομέτρηση ότι οδηγούσε υπό την επήρεια οινοπνεύματος και κατά τη διάρκεια τροχονομικού ελέγχου επιτέθηκε με ύβρεις και απειλές εναντίον των αστυνομικών, κινούμενος απειλητικά εναντίον τους, ενώ διαπιστώθηκε ότι του είχε αφαιρεθεί η άδεια ικανότητας οδήγησης.
Το ίδιο χρονικό διάστημα στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 521 τροχαία ατυχήματα με 600 παθόντες και ειδικότερα 14 θανατηφόρα με 15 νεκρούς, 13 σοβαρά με 14 σοβαρά τραυματίες και 494 ελαφρά με 571 ελαφρά τραυματίες.
Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.