Το γύρισμα των χιλιομέτρων στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα φαίνεται ότι τελικά δεν αποτελεί μόνο «εθνικό σπορ» στην Ελλάδα αλλά και σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ οι επιτήδειοι γυρίζουν τα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που διαθέτουν προς πώληση ώστε να αυξήσουν τις τιμές τους.
Μάλιστα στη νέα έκθεση επισημαίνεται ότι η απάτες με τα γυρισμένα χιλιόμετρα αποτελούν μάστιγα για τους υποψήφιους αγοραστές.
Πιο συγκεκριμένα σε μια πρόσφατη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την Carly, μια γερμανική εταιρεία, με βάση τα στοιχεία της CarVertical , αποκάλυψε τα μοντέλα που επηρεάστηκαν περισσότερο από αυτήν την απάτη.
Ωστόσο στην τωρινή έρευνα αποκαλύφθηκε τελικά ότι η Γερμανία έχει σημαντικό αντίκτυπο στην πρακτική αυτή της απάτης και μάλιστα σε ποσοστό του γυρίσματος των χιλιομέτρων να κυμαίνεται από 17% έως και 10% ανάλογα με την πόλη όπου κυκλοφορεί το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Επίσης οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από Βέλγιο ή Ολλανδία καθώς σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας το 11% και 13% των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων βρέθηκαν με γυρισμένα χιλιόμετρα.
Στη Γαλλία, από 300.000 έως 350.000 οχήματα έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα αριθμός ο οποίος είναι ιδιαίτερα αυξημένος για το στόλο των διαθέσιμων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Άκρως επικίνδυνα για γυρισμένα χιλιόμετρα θεωρούνται επίσης και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από την Βουλγαρία τα οποία εισέρχονται κατά χιλιάδες στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το αυτοκίνητο που πλήττεται περισσότερο από γυρισμένα χιλιόμετρα είναι η Porsche Panamera (5,10%) και ακολουθούν το Audi A8 (3,89%) και το Audi R8 (3,67%).
Η Carly ενδιαφέρεται επίσης για τα αυτοκίνητα πόλης. Σε αυτή την κατηγορία, το Renault Clio οδηγεί την κούρσα των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με τα περισσότερα περιστατικά γυρισμένων χιλιομέτρων, μπροστά από το Peugeot 308 και το Renault Twingo.
Σύμφωνα με την έρευνα η απάτη των γυρισμένων χιλιομέτρων μειώνει τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα έως και 60.000 χλμ. με αποτέλεσμα οι νέοι αγοραστές να χρειαστεί να πληρώσουν αρκετά χρήματα σε επισκευές μετά από 1 ή 2 χρόνια που θα το έχουν αποκτήσει.