Σημαντικά διαφοροποιημένα ήταν τα στοιχεία των καυσίμων στα καινούρια αυτοκίνητα που επέλεξαν οι Έλληνες καταναλωτές το 2022 εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και κατ’ επέκταση των τιμών σε βενζίνη, diesel, υγραέριο, φυσικό αέριο αλλά και ηλεκτρικό ρεύμα.
Σε απόλυτους αριθμούς το υψηλότερο ποσοστό ανόδου σημείωσαν τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη και Υγραέριο και ακολουθούν τα αμιγώς ηλεκτρικά και Υβριδικά μοντέλα.
Στον αντίποδα το υψηλότερο ποσοστό πτώσης σημείωσαν τα Υβριδικά βενζίνης και LPG, τα βενζίνη και Φυσικό Αέριο αλλά και τα αμιγώς Φυσικού Αερίου μοντέλα.
Σύμφωνα την επεξεργασία των στοιχείων του ΣΕΑΑ που πραγματοποίησε το Newsauto.gr η βενζίνη κυριάρχησε ως επιλεγόμενο καύσιμο σε ποσοστό 44,8% (47.122 μονάδες) το 2022 καταλαμβάνοντας το 44,8% (49.625 ΙΧ). Ωστόσο σε σχέση με το 2021 το ποσοστό που κατείχε στο σύνολο της αγοράς έχει μειωθεί κατά 5%.
Στην δεύτερη θέση το 2022 βρέθηκαν τα υβριδικά μοντέλα τα οποία κατέλαβαν το 26,3% (27.729 ΙΧ) της αγοράς σημειώνοντας άνοδο 28,11% (21.643 μονάδες) σε σχέση με το 2021.
Την πρώτη τριάδα το 2022 συμπληρώνουν τα αυτοκίνητα diesel καταλαμβάνοντας το 16,3% (17.114 ΙΧ) του συνόλου των πωλήσεων σημειώνοντας μικρή πτώση 2,4% (17.549 μονάδες) σε σχέση με το 2021.
Στη συνέχεια ακολουθούν τα plug-in υβριδικά μοντέλα τα οποία το 2022 κατέλαβαν το 5% (5.228 μονάδες) του συνόλου της αγοράς σημειώνοντας άνοδο 15,79% (4.515 ΙΧ) σε σχέση με το 2021.
Στην πέμπτη θέση είχαμε την έκπληξη καθώς αναρριχήθηκαν τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη και Υγραέριο τα οποία κατέλαβαν το 2,9% (3.034 μονάδες) του συνόλου της αγοράς καταγράφοντας άνοδο 47,2% (2.061 ΙΧ) σε σχέση με το 2021.
Στην 6η θέση «έπεσαν» τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία κατέλαβαν το 2,7% (2.827 ΙΧ) της αγοράς σημειώνοντας άνοδο 29,9% (2.176 μονάδες) σε σχέση με το 2021.
Πτώση 13% (1.288 ΙΧ) σημείωσαν οι πωλήσεις υβριδικών diesel μοντέλων το 2022 τα οποία κατέλαβαν το 1,2% του συνόλου της αγοράς έναντι 1.482 οχημάτων (1,5% της αγοράς) το 2021.
Στην 8η θέση έπεσαν τα αυτοκίνητα που κινούνται με Φυσικό Αέριο καθώς κατέλαβαν το 0,6% (644 ΙΧ) του συνόλου της αγοράς σημειώνοντας πτώση 41,4% (1,099 μονάδες) το 2021.
Στη συνέχεια ακολουθούν τα 30 αυτοκίνητα Βενζίνης και Φυσικού Αερίου τα οποία σημείωσαν πτώση 87,17% (234 ΙΧ) σε σχέση με το 2021 και στην τελευταία θέση βρέθηκαν τα μόλις 2 αυτοκίνητα Hybrid βενζίνης και Υγραέριο τα οποία σημείωσαν πτώση 99,21% σε σχέση με το 2021.