Στροφή στα δίκυκλα έχουν πραγματοποιήσει οι Έλληνες καταναλωτές για να μπορέσουν να μετακινηθούν με περισσότερη άνεση κυρίως στους μποτιλιαρισμένους δρόμους των μεγαλουπόλεων. Άλλωστε τα νούμερα των πωλήσεων το επιβεβαιώνουν απόλυτα και μάλιστα καταγράφεται και κάτι μοναδικό στην αγορά των μοτοσυκλετών που δεν συμβαίνει σε καμία περίπτωση στην αγορά του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων που πραγματοποίησε το Carandmotor.gr στην αγορά των μοτοσυκλετών τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα δίκυκλα είναι ελάχιστα και μάλιστα η πορεία τους είναι καθοδική σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην αγορά αυτοκινήτου.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι πηγές άντλησης φθηνών μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών είναι εκτός ΕΕ οπότε και η εισαγωγή τους κοστίζει πολύ ακριβά καθώς πρέπει να εκδοθούν ειδικές εγκρίσεις Τύπου και σε κάποιες άλλες περιπτώσεις δεν μπορούν να εκδοθούν ελληνικές άδειες κυκλοφορίας!
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να έχουν περιοριστεί οι εισαγωγές των μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών μόνο από άλλα κράτη μέλη ωστόσο και εδώ χρειάζεται μεγάλη προσοχή καθώς κάποιοι επιτήδειοι αγοράζουν τρακαρισμένες μοτοσυκλέτες σε χαμηλές τιμές, τις επισκευάζουν κακήν κακώς και στη συνέχεια τις πωλούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές.
Όσον αφορά στην αγορά των καινούριων μοτοσυκλετών χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε ότι το 2023 πουλήθηκαν 65.187 καινούριες μοτοσυκλέτες έναντι 55.662 δίκυκλων το 2022 με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει άνοδο 18,2%.
Να τονίσουμε πως το 2021 πουλήθηκαν 44.437 μοτοσυκλέτες με αποτέλεσμα το 2022 επίσης η αγορά να καταγράψει άνοδο 15,9%.
Αν συγκρίνει κανείς τις πωλήσεις νέων μοτοσυκλετών του 2023 με τις αντίστοιχες του 2021 τότε θα διαπιστώσει ότι αγορά έχει σημειώσει άνοδο 46,6%.
Αντίθετα οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων δίκυκλων το 2023 ανήλθαν σε μόλις 3.611 μοτοσυκλέτες έναντι 4.234 δίκυκλων με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη αγορά να καταγράφει πτώση 14,7%.
Το 2021 επίσης πουλήθηκαν 4.375 εισαγόμενες μεταχειρισμένες μοτοσυκλέτες με αποτέλεσμα η αγορά το 2022 να σημειώσει επίσης πτώση 3,2%.
Αν πάλι συγκρίνει κανείς τις πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών του 2023 με τις αντίστοιχες του 2021 τότε θα διαπιστώσει ότι η πτώση που καταγράφει η αγορά ανέρχεται σε 17,46%.
Οι μάρκες με τις υψηλότερες πωλήσεις
Σημαντική άνοδο καταγράφουν οι πωλήσεις όλων σχεδόν των μαρκών που εισάγονται στην Ελλάδα. Το 2023 στην πρώτη θέση του πίνακα πωλήσεων βρέθηκε η SYM με 15.800 μονάδες και ακολουθούν η Honda με 12.563, η Piaggio με 9.448, η Yamaha με 5.356, η Kymco με 2.357, η CFMOTO με 2.191, η MGK με 2.123, η Daytota, Dayang, Nippona, Veeroad με 1.964, η BMW με 987 και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Benelli με 854 μονάδες.
Οδήγηση δίκυκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου
Σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των πωλήσεων δίκυκλων αλλά και μοτοσυκλετών από 50 έως 125 κ.εκ. έχει διαδραματίσει η εξίσωση των αδειών οδήγησης καθώς οι κάτοχοι διπλωμάτων Β’ κατηγορίας (αυτοκινήτου) κάτω υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις μπορούν να οδηγούν και δίκυκλα!
Πιο συγκεκριμένα αν κάποιος έχει το δίπλωμα αυτοκινήτου τουλάχιστον 6 έτη στην κατοχή του και έχει συμπληρώσει τα 27 έτη τότε μπορεί να οδηγήσει και μηχανάκι 50 κ.εκ. χωρίς νέο δίπλωμα ή μετατροπή αυτού.
Επίσης με το δίπλωμα αυτοκινήτου μπορεί κάποιος να οδηγεί και δίκυκλο έως 125 κ.εκ. υπό την προϋπόθεση ότι έχει την άδεια οδήγησης για τουλάχιστον 6 χρόνια, έχει συμπληρώσει τα 27 έτη και έχει παρακολουθήσει τα υποχρεωτικά 5 πρακτικά μαθήματα διάρκειας 45 λεπτών.
Σε αυτήν την περίπτωση, για να οδηγείτε νόμιμα μηχανάκι 125cc με δίπλωμα αυτοκινήτου, θα πρέπει να αντικαταστήσετε το υπάρχων δίπλωμά σας, με καινούργιο όπου θα αναγράφει και την δυνατότητα οδήγησης για μηχανάκι έως 125 κυβικά.