Σε τροχαίο υλικό οι πρώτες επενδύσεις των Ιταλών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

της Μαρίας Μόσχου

mariam@movenews.gr

 

Η δεσμευτική προσφορά για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, η πρόσληψη προσωπικού, η έλευση νέου τροχαίου υλικού, η αύξηση των συχνοτήτων των δρομολογίων αλλά και η βελτίωση των υπηρεσιών στα τρένα με παροχές όπως δωρεάν wifiαποτελούν τα πρώτα «βήματα» της ιταλικής FSI για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το φιλόδοξο πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 500 εκατ. ευρώ που αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έχει ήδη ανακοινωθεί από την ηγεσία του Ιταλικού κολοσσού θα αφορά κυρίως τροχαίο υλικό καθώς και τη δεσμευτική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ και θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 3 έως 5 ετών όπως προανήγγειλε την Τρίτη το μεημέρι ο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Φίλιππος Τσαλίδης ενώ προανήγγειλε την άφιξη του Διευθύνοντος συμβούλου της FSI στην Ελλάδα το επόμενο διάστημα.

Ο κ. Τσαλίδης χαρακτήρισε το 2017 ως χρονιά-σταθμό, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε μέλος της FSI, μιας μεγάλης σιδηροδρομικής οικογένειας, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στην Ευρώπη. «Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2017 υπήρξε μια χρονιά-σταθμός, καθώς στις 14 Σεπτεμβρίου έγινε μέλος μιας μεγάλης σιδηροδρομικής οικογένειας, από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι ανοίγονται νέοι δρόμοι για έναν καινούριο κύκλο ανάπτυξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και των ανθρώπων της, και φυσικά για πιο σύγχρονες και πιο ποιοτικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες τόσο στον επιβατικό, όσο και στον εμπορευματικό τομέα.»

Μεταξύ άλλων, ο κ. Τσαλίδης μετέφερε σαφές μήνυμα απ’ όλη τη Διοίκηση της εταιρίας ότι «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά μπροστά με σταθερά βήματα, βασιζόμενη στην τεχνογνωσία, στην εμπειρία, αλλά και στην ικανότητα του προσωπικού της, σε ένα μέλλον το οποίο έχει πολλές προκλήσεις, αλλά και πολλές ευκαιρίες ταυτόχρονα.»

Αναφορικά με τις προτεραιότητες και τα σχέδια της νέας χρονιάς, ο κ. Τσαλίδης εστίασε στη βελτίωση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που προϋποθέτει τη βελτίωση και την ολοκλήρωση των έργων υποδομής.»

Το χρονοδιάγραμμα των έργων

Σχετικά με τον προγραμματισμό των έργων αναφέρθηκε στις παρακάτω δεσμεύσεις της Διοίκησης του ΟΣΕ:

–      Μέχρι τέλος Ιανουαρίου θα δοθεί το τμήμα Πειραιάς-Αθήνα με ηλεκτροκίνηση.

–      Μέχρι τέλος Ιανουαρίου το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι που αφορά  νέα γραμμή με ντιζελοκίνηση και μονοδρόμηση.

–      Ηλεκτροκίνηση και διπλή γραμμή μέχρι τέλος Μαρτίου. Σε αυτή τη γραμμή υπάρχουν 2 σήραγγες μήκους 9 χιλιομέτρων περίπου, ίσως οι μεγαλύτερες στα Βαλκάνια και συνεπώς πρόκειται για ένα  πολύ μεγάλο έργο, όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαλίδης.

–      Ηλεκτροκίνηση μέχρι Θεσσαλονίκη τον Ιούνιο του 2018.

–      Ολοκλήρωση της σήμανσης και της τηλεδιοίκησης της διαδρομής Αθήνας-Θεσσαλονίκης μέχρι τέλος του 2018.

Προαστιακός Σιδηρόδρομος

Αναφερόμενος στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο ο κ. Τσαλίδης σημείωσε ότι παρά το γεγονός ότι ολοκληρώνονται τα έργα σε ένα μήνα, σήμανση και τηλεδιοίκηση υπάρχει μόνο στο τμήμα ΣΚΑ-Αεροδρόμιο. Εκεί προβλέπεται πύκνωση δρομολογίων ειδικά στο αστικό τμήμα με συχνότητες που θα φτάνουν τα 20 λεπτά, μετά και την πρόσληψη των μηχανοδηγών.

Θεσσαλονίκη – Ειδομένη

Για το τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη,  ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας,  κ. Τσαλίδης σημείωσε πως υπάρχουν τουλάχιστον 10 βραδυπορίες στις οποίες τα τρένα καλούνται να κινηθούν με ταχύτητες που μόλις φτάνουν τα 10χλμ/ώρα.

Απαντώντας μάλιστα σε ερώτηση αν υπάρχουν ρήτρες σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθούν εγκαίρως τα έργα, τόνισε πως δεν υπάρχει κάποια ρήτρα για την διεκδίκηση χρημάτων από το Δημόσιο.

Οι προσλήψεις

Επίσης, o κ. Τσαλίδης σημείωσε ότι αμέσως μετά τις γιορτές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προκηρύξει προσλήψεις, οι οποίες στην πρώτη φάση αφορούν 60 μηχανοδηγούς, και επιπλέον επιστημονικό προσωπικό σε συγκεκριμένους τομείς, που έχει ανάγκη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως τα χρηματοοικονομικά, τον παραγωγικό τομέα, το ΙΤ, καθώς και τον στρατηγικό σχεδιασμό.

Ηλεκτρονικό εισιτήριο

Αναφορικά με τη διαλειτουργικότητα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο κ. Τσαλίδης σημείωσε ότι «Η πλήρης διαλειτουργικότητα θα επιτευχθεί το καλοκαίρι του 2018. Πλήρης διαλειτουργικότητα σημαίνει ότι ο πολίτης που χρησιμοποιεί τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς με οποιοδήποτε εισιτήριο έχει, ή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή του ΟΑΣΑ, θα μπορεί να ανεβαίνει σε οποιοδήποτε Μέσο, ή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή του ΟΑΣΑ για 90 λεπτά.»

Ωστόσο  σημείωσε ότι υπήρξαν σημαντικά προβλήματα στην εφαρμογή του λόγω προβλημάτων στην σύμβαση που υπεγράφη το 2014, τα οποία όμως έχουν ξεπεραστεί.

Προβλέψεις για την κίνηση

Οπως ανέφερε ο κ. Τσαλίδης η εμπορευματική κίνηση το 2017 ενισχύθηκε κατά 11,5 % -12% ενώ η επιβατική κίνηση το 2017 θα κυμανθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2016 (καθώς το δίμηνο Ιανουάριος – Φεβρουάριος ήταν πτωτική λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων).

ΕΕΣΤΥ

Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος επιβεβαίωσε τις φήμες που θέλουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταθέτει δεσμευτική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) στο διαγωνισμό που παρατάθηκε έως τις 14 Φεβρουαρίου 2018. Σύμφωνα με πληροφορίες η κατάθεση της προσφοράς θα γίνει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι τη μητρική FSI. Στόχος της FSI είναι να αποκτήσει τη δυνατότητα επισκευής και συντήρησης των μηχανών και των βαγονιών της, ενώ μελλοντικά δεν αποκλείεται να αναλάβει τη συντήρηση ξένου τροχαίου υλικού.