Άνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το Νοέμβριο του 2019 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018 σε ποσοστό 8,3%.
Ωστόσο τα εντυπωσιακά στοιχεία στα δεδομένα του Νοεμβρίου έχουν να κάνουν με την πτώτη που κατέγραψαν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων με την αντίστοιχη άνοδο των βενζινοκίνητων όπως επίσης και των υβριδικών.
Παράλληλα τα μοντέλα SUV φαίνεται πως έχουν κατακτήσει και τους Έλληνες καταναλωτές καθώς σημείωσαν αύξηση 10,6%.
Ειδικότερα ο ΣΕΑΑ σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνει ότι με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Νοέμβριος 2019 |
Νοέμβριος 2018 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά | 7.464 | 6.893 | +8,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 765 | 655 | +16,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 12 | 8 | +50,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 2.207 | 1.896 | +16,4% |
Ιανουάριος –
Νοέμβριος 2019 |
Ιανουάριος –
Νοέμβριος 2018 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά | 107.512 | 98.094 | +9,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 7.693 | 6.670 | +15,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 346 | 216 | +60,2% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 36.918 | 32.193 | +14,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Νοέμβριο, έχει ως εξής:
Segment |
Νοέμβριος
2019 |
Νοέμβριος
2018 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2019 | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 8,9% | 10,7% | -1,8 | 14,3% | 14,8% | -0,5 |
A-SUV | 0,8% | 1,5% | -0,7 | 1,4% | 1,3% | +0,1 |
B | 29,4% | 36,7% | -7,3 | 33,6% | 36,0% | -2,4 |
B-SUV | 18,9% | 12,7% | +6,2 | 12,8% | 9,7% | +3,1 |
C | 13,4% | 14,7% | -1,3 | 13,4% | 15,6% | -2,2 |
C-SUV | 21,4% | 17,3% | +4,1 | 17,9% | 15,2% | +2,7 |
D | 1,7% | 1,9% | -0,2 | 1,5% | 2,0% | -0,5 |
D-SUV | 3,7% | 2,7% | +1,0 | 2,3% | 2,2% | 0,1 |
E | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
E-SUV | 0,4% | 0,4% | 0,0 | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
F-G | 0,1% | 0,0% | +0,1 | 0,0% | 0,0% | 0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | 0,0 | 0,1% | 0,1% | 0,0 |
(Total SUV) | (45,3%) | (34,7%) | (+10,6) | (34,7%) | (28,7%) | (+6,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,1% | 0,0 | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
MPV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,8% | 0,6% | +0,2 | 1,8% | 2,1% | -0,3 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Νοέμβριος 2019 |
Νοέμβριος 2018 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος
– Νοέμβριος 2019 |
Ιανουάριος
– Νοέμβριος 2018 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘19* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.Σεπ. ‘18* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη | 59,7% | 56,9% | +2,8 | 65,3% | 59,4% | +5,9 | 59,3% | 56,5% | +2,8 |
Πετρέλαιο | 26,9% | 35,7% | -8,8 | 26,6% | 35,7% | -9,1 | 30,9% | 36,4% | -5,5 |
Υβριδικά (HEV) | 9,8% | 5,9% | +3,9 | 5,7% | 3,7% | +2,0 | 5,5% | 3,7% | +1,8 |
Επαναφορτιζόμενα
(BEV-PHEV) |
0,6% | 0,5% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 2,6% | 1,8% | +0,8 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,5% |
1,1% |
+1,4 |
1,4% |
1,0% |
+0,4 |
1,7% |
1,5% |
+0,2 |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,5% | 0,0% | +0,5 | 0,6% | 0,0% | +0,6 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Οκτώβριο ως εξής:
Οκτώβριος
2019 |
Οκτώβριος
2018 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2019 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2018 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) | 1.177.746 | 1.083.693 | +8,7% | 12.946.921 | 13.039.134 | -0,7% |
ΕΕ 15(2) | 1.056.957 | 979.405 | +7,9% | 11.695.665 | 11.833.416 | -1,2% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 1.214.989 | 1.18.939 | +8,6% | 13.330.918 | 13.427.130 | -0,7% |
Ελλάδα | 7.276 | 7.125 | +2,1% | 100.048 | 91.201 | +9,7% |
(1) ΕΕ των 28, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.